Byta användarnamn / av Jenny Floden

• 9 svar
Byta användarnamn
2010-06-04 kl 11:55

Zolora ställde en fråga om det går att ändra användarnamn här på forumet. Frågan ställdes i en annan tråd angående medlemskontroll, men för att fler ska hitta informationen lägger jag svaret här istället.
Det går utmärkt att ändra användarnamn, men du kan inte göra det själv, som du kan med lösenordet. Du mejlar istället mig, via din e-postadress du har registrerat här, och meddelar vilket namn du vill byta till. Ett "privat meddelande" via forumet går också bra.
Snart kommer vi att lansera en helt ny hemsida med ett nytt utseende och några nya funktioner i forumet. Då kommer ni också enkelt att kunna byta både användarnamn och lösenord själva.
Jag kommer snart att kunna berätta mer om allt det nya och visa lite smakprov... :-)
Hoppas ni alla får en riktigt skön helg!/Jenny

2010-06-05 kl 18:54

Kan tänka mig att det blir en del som byter namn, efter att ha tagit användarnamn efter märke eller modell på sin husvagn eller husbil. När man väl byter vagn eller husbil så kanske man inte vill ha kvar sitt gamla användarnamn. Det blir dock problematiskt för oss andra användare att hålla reda på vem som är vem efter något/några namnbyten. Tror inte det är så bra att ni släpper denna möjlighet fri. Det kommer bara att bli förvirrande

2010-06-05 kl 19:09

Instämmer helt. Kan man inte forsätta att heta "polar560" i fortsättningen även om man bytt vagn för att underlätta för oss andra..
Sen finns det kanske dom som har gort sig ovän mad andra här på forumet och vill byta därför, men kanske skall man de om ursäkt i stället?.. om så är fallet.

2010-06-05 kl 20:32

Ja att be om ursäkt är nog ingen dum idé. Fast då kanske man också måste vara medveten om att man har betett sig illa. Det kan vara svårt att vara ödmjuk när man är bäst på allt ;-)

Ser till min förtvivlan att du får dra 200 kg mer än mig efter bilen :-)

2010-06-05 kl 20:44

I rättvisans namn kanske det ska påpekas att frågan om nick-byte inte kommer från någon som betett sig illa såvitt jag har sett. Det kan ju finnas flera skäl att vilja byta bort det där namnet som satte när man inte tänkte efter så noga och sedan ångrade.Normalt sett hittar man det nya nicketä'ven på de gamla inläggen när någon bytt, så man kan inte "slinka undan" på det viset.Men jag tycker ändå att man bör vara ganska restriktiv för att inte göra det rotigt för övriga medlemmar, som ni säger. Det är ganska praktiskt om man i början efter ett namnbyte refererar till det gamla namnet också.

2010-06-05 kl 20:45

Man får väll skriva ut sitt gamla Nick samt det nya nicket man byter till , tycker jag .

2010-06-05 kl 20:48

Rätt av dig Asawi. Kommentaren var heller inte riktad till Zolora. Hoppas inte heller att någon uppfattade det så. Tror inte heller att Fraz syftade på det ?

2010-06-08 kl 11:36

Jag tackar för svaret..Anledningen till ett ev byte av nick beror i mitt fall på att nicket härrör från min fd som hjläpte mig att bli medlem här . Men som sagt inte säkert jag byter heller men det kommer jag i så fall inte att hymmla med utan alla kommer att kunna märka det..

2010-07-05 kl 20:40

Hej

Nu har jag nytt nick det gamla var Zolora vilket är mitt exs nick så därför byter jag nu till yngrot...

• 9 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1711 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 638 fristående campingplatser och 770 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 303 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2022-08

• Husvagn & Camping 2022-07

• Husvagn & Camping 2022-06

• Husvagn & Camping 2022-05

• Campingkatalogen 2022

• Husvagn & Camping 2022-04

• Husvagn & Camping 2022-03

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206