Forum » Avdelningar » Forumet » Gasolproblem
2019-09-22 kl 21:42
|
|
Gasolproblem |
2019-09-23 kl 07:35
|
|
Är inte anläggningen använd så kan det bero på flera saker som tidigare ägare just konstaterat när det inte fungerar. |
2019-09-23 kl 11:11
|
|
Någon hade en vagn med felmärkta vred under diskbänken. Har ni öppnat alla tre (brukar det vara)? |
|
2019-09-24 kl 07:52
|
|
Har ni blåst ur gasolflaskan innan ni monterade dit den? Man ska tydligen öppna kranen någon sekund i det fria innan man skrivar på kopplingen till husvagnen, då det kan samlas kondens eller vad det nu må vara i toppen av flaskan. Sen kan det ta sin tid innan man får fart på gasen efter ett flaskbyte, det finns många exempel på folk som fått krångla en stund innan grejerna hoppat igång. Enklast är väl att försöka få igång spisen först då den känns enklast att starta, drar väl även mest gas så det går snabbast att få fram gasen dit. |
2019-09-24 kl 08:50
|
|
Ja, spisen brukar jag starta med, när systemet är tomt på gas. |
2019-09-25 kl 06:35
|
|
Jepp igång med spisen och starta sedan pannan och kylen. Så brukar jag göra. Sen håller man koll på lågorna på spisen. När de brinner stabilt stänger man. Gör jag på det sättet så slipper jag nollställa larm på pannan eller kylskåpet. |
Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!
Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.
6 nr för endast 349kr - klicka här
Här hittar du 638 fristående campingplatser och 770 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 303 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.
Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!
Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.