• 15 svar
Ingen ordning alls
2011-12-10 kl 23:10

Kan man inte läsa på forumet utan att vara inloggad? När jag försöker så får jag ett felmeddelande: "Fatal error" i en ruta högst upp. Därifrån kommer man inte utan måste avsluta och logga in för att kunna läsa. Dessutom ingen ordning på skriva eller starta ny tråd. Gör jag något fel eller vad??
Använder IE8 och Google Chrome, samma sak.
Efter inloggning går det någotsånär........

Gunnar

2011-12-11 kl 09:44

Samma här..så du är inte ensam om det!

2011-12-11 kl 09:54

Att läsa i ett forum utan att vara inloggad borde ju kunna funka. Däremot bör man ju vara inloggad om man vill skriva något av förklarliga skäl.

2011-12-11 kl 10:41

Förmodar att man har höjt säkerhetsnivån mot så kallade spam, skräpinlägg, som huserade i forumet för ett tag sedan.

Även kommentarsinlägg till artiklarna verkar fått sig en "svång av samma slev".

Tycker det är bra, lite ordning och reda.

2011-12-11 kl 11:41

Jag tror det är bra att kunna läsa trådarna i ett forum utan att vara inloggad. Är man ny och osäker, kanske man vill se lite hur det ser ut och vilka frågor som diskuteras, innan "man slår till" och blir medlem.

2011-12-11 kl 13:17

alex skrev:
Förmodar att man har höjt säkerhetsnivån mot så kallade spam, skräpinlägg, som huserade i forumet för ett tag sedan.

Även kommentarsinlägg till artiklarna verkar fått sig en "svång av samma slev".

Tycker det är bra, lite ordning och reda.

Vilken säkerhetsnivån?Man kunde läsa inlägg oavsett trådar men man va tvungen att vara medlem och inloggad för att kunna svara..så säkerhetsnivå hade funnits också förut!

2011-12-11 kl 15:01

Glädje för mig är att forumet är tillbaka som det var för några år sedan, dvs ett riktigt bra forum. Glädje är även att du Zubac har återtagit din gamla roll som den enfaldige,ifrågasättande och har tunnelseendet påkopplat. Känner stor respekt för att du är som du är Zubac :-)

2011-12-11 kl 16:31

Zubac är toppen!

2011-12-11 kl 17:04

Om man inte kan läsa inlägg utan att vara inloggad så är det något tillfälligt fel.
Justering av teknikaliteter görs med jämna mellanrum för att bland annat hålla borta spam. Ändå hade vi en inbrytning för några dagar sedan, men som nu är tillrättat.
Men som sagt inget är förändrat tekniskt utan man skall kunna läsa utan att vara inloggad.

Helt rätt också att navelsträngen är klippt mellan inlägg skrivna på nyheter, och inlägg skrivna i forumet. Dessa är nu åtskiljda.

Den goa stämningen är tillbaka och det beror givetvis på er som skriver och att man respekterar varandras åsikter, och varandra som personer.:)
Guldstjärna till alla:)
/ostbergr, moderator

2011-12-11 kl 20:34

Det beror faktiskt till en stor del även på dig Roland :-) så en guldstjärna även till dig och övriga som vågat göra något åt problematiken !

2011-12-11 kl 21:11

Frank skrev:
Det beror faktiskt till en stor del även på dig Roland :-) så en guldstjärna även till dig och övriga som vågat göra något åt problematiken !

Håller helt med dig Frank,Roland är en toppen kille alltid trevlig,även när det blåser motvind.

2011-12-13 kl 17:37

Rubriken - Ingen ordning alls - kan väl syfta på mycket.
Hos mig är det ingen ordning alls på min bil.
Stående i garaget tappar batteriet all styrka och bilen är totaldöd för tredje gången på kort tid. Just nu laddar jag allt vad jag kan med min nya, dyra laddare av märket CTEK.
Hoppas jag får igång bilen i morgon, så jag kan köra ner till verkstaden.
Vad i hundan är det som drar ur batteriet?
Bild

2011-12-13 kl 19:18

Hej Leknes!
Det kan ju vara så att batteriet är för gammalt och inte tar emot någon laddning.Vet Du åldern på batteriet,jag fick byta mitt nu det var åtta år .
Lycka till , hoppas det fixar sig för dig.

2011-12-13 kl 19:55

Troligtvis så behöver du byta till ett nytt batteri Leknes.
Gammalt surt batteri kan ladda ur sig självt.
Precis som gammla gubbar o gummor.

2011-12-17 kl 13:55

Ja och om inte batteriet är gammalt och det laddar ur sig ändå, så kan det vara diodplattan i generatorn som behöver bytas....
Vad har du för bil Leksnes?
Vi kanske kan försöka hjälpa dig, men dom flesta batterier går lätt att kontrollera själv... Dom flesta har pluggar eller pluggbryggor som täcker batterivattnet.. Dvs Cellerna...
Om du tar bort dessa och kollar i cellerna när laddaren varit på i några minuter, då ser du dels nivån... Batterisyra ska hållas över cellerna....
Sen ser du om det bubblar eller ej i cellerna... Om det bubblar, ja då kan du kasta batteriet... Då är det kortslutning i den aktuella cellen, vilket gör att den inte kan ta emot laddning...
Du har en CTEC-laddare skriver du.. Oftast så känner den om något är fel på batteriet, och då avstannar laddningen inom någon minut...
På dom flesta Ctec-laddare har man även en knapp för RECOND det vill säga rekonditionering av batteriet... Använd denna funktion några ggr så ska du se att batteriet hoppar igång som det ska... Ja om det inte är för gammalt alltså...

• 15 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1684 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 638 fristående campingplatser och 745 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 301 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2022-02

• Husvagn & Camping 2022-01

• Husvagn & Camping 2021-12

• Husvagn & Camping 2021-11

• Husvagn & Camping 2021-10

• Husvagn & Camping 2021-09

• Husvagn & Camping 2021-08

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206