Långsam hemsida? / av perin

• 12 svar
Långsam hemsida?
2021-05-31 kl 12:29

Är det fler än jag som upplever sidan som otroligt seg? Jag har för mig om att det var något liknande för kanske ett halvår sedan (eller nåt sånt)!

Redaktionen har kanske svar på min fråga.

Edit: Efter det jag skrivit detta verkar sidan gå med normal hastighet efter att varit seg sedan förra veckan.

2021-05-31 kl 15:10

Här är den som vanligt, lagom snabb...

Men ett tips, rensa burken!

Rensade frugans från skräp på runt 10 GB och den blev som ny.

Ju mer man surfar eller är nyfiken ju mer samlas i vissa filer som inte behövs så en rensning lite då och då gör underverk...

2021-05-31 kl 18:03

Snurrar lite fortare just nu.
Men det går fortfarande inte att betygsätta och recensera campingar och ställplatser. Lite tråkigt då jag jag har några på lager efter vårens utflykter.

LAEN
2021-06-01 kl 14:40

Och detta j...a blipp bloppande av annonser på varje sida. Man klickar på tex ett foruminlägg och precis då flyttar sig hela sidan så att klicket blir på nåt helt annat än man tänkt sig. Ja, sidan har varit otroligt seg en längre tid men nu verkar den ha fått upp farten igen. Men blipp bloppandet blir jag galen på, känns som den är gjord för nån 5 åring som tycker om en massa blinkande bilder. Dethleffs reklamen är den mest irriterande av dem alla, så därför kommer jag aldrig köpa nån Dethleffs.

2021-06-01 kl 17:40

Instämmer med föregående talare. Mycket irriterande när sidan hoppar så man trycker fel. Dessutom måste jag ofta godkänna cookies. Är det rimligt att man ska behöva godkänna dom 3ggr/dag? Sen har sidan som sagt varit seg och ofta hängt sig, men bättre nu.

2021-06-14 kl 20:24

Visst har sidan varit seg en tid. Nu funkar den som vanligt. Att det är en hel hög av annonser behöver man inte leva med. Det finns lösningar på det men utgivarna är inte speciellt lyckliga när man använder blockerare. Vissa autogenererar en text som ber en att stänga av blockeraren samt att sidan inte funkar fullt ut. Valet är fritt. Man kan ju ha en webläsare med blockerare och en utan så man alltid kan välja.

Skalhamnsbo. (Nära Lysekil)
Bor i en Cabby 650+L. Helårscampar plats 5 på Åsleröds Camping och Vandrarhem i Fjällbacka FC44.
2021-06-14 kl 20:25

Det blir ett fel meddelande om time out när ett inlägg publiceras. Men inlägget landar på plats ändå visade det sig. Därav att det låg två identiska här.

Bor i en Cabby 650+L. Helårscampar plats 5 på Åsleröds Camping och Vandrarhem i Fjällbacka FC44.
2021-06-15 kl 13:12

Om inte annat så tar sidan inte emot inlägg, har försökt flera gånger och provar nu här för att se om det fungerar...

2021-06-15 kl 19:09

Det gjorde det ju.

2021-06-16 kl 06:58

kjello skrev:
Det gjorde det ju.

Men det tog några timmar innan den syntes i tråden.

Tar kanske lite tid när den skall passera trusten...

2021-06-16 kl 08:29

Verkar som sidan hade nåt fel igår. Inlägg jag läst markerades ändå med fet stil, som nya och i det läget stod sidan sedan still för mig. På kvällen fungerade sidan igen. Då hade jag blivit utloggad, men efter inloggning fungerade allt normalt igen. Förmodligen samma fel som gjorde att det dröjde några timmar innan dina inlägg kom in, Hagbard.

2021-06-17 kl 06:41

Halleluja, med annonsblockerare slipper man den enerverande reklamen. Tack kjello.

• 12 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1666 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 625 fristående campingplatser och 731 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 310 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2021-12

• Husvagn & Camping 2021-11

• Husvagn & Camping 2021-10

• Husvagn & Camping 2021-09

• Husvagn & Camping 2021-08

• Husvagn & Camping Nr 7 2021

• Husvagn & Camping 2021-06

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206