• 24 svar
Mail???.
2011-06-30 kl 09:15

Hur kan det kommas sej att det aldrig svaras på
mail? Många är med här, men vill aldrig ha kontakt med någon.......???
Bara tjafsa på olika trådar.
Att aldrig svara på ett mail....då svarar man
förmodligen inte på tilltal heller???
Men..men..undrar vad jag skälv gör här, har här
att göra. gemenskap??? den finns inte.

2011-06-30 kl 14:39

Har du skickat mail till folk i forumet så är det direkt ofint att inte svara på dem. Det tillhör netiketten. Problemet kan också vara att man inte reflekterar på att man har ett mail som ligger och väntar. Vad det gäller gemenskaphets känslan så tror jag den har fått en törn efter tidigare känslosvall här på forumet. Ge det tid John och fortsätt att skriva så tror jag att de flesta kryper fram igen.

2011-06-30 kl 18:09

Jag är inte säker! Men jag tror många skaffar en tillfällig mailadress bara för att kunna registrera sig på forum & för att vara lite anonyma. Så den mailen kanske inte kollas så noga sen.

Nu är nog inte det förklaringen till allt, men till en del tror jag.

Sen vill jag passa på att tipsa om ett annat forum där det ordnas träffar & folk umgås & har trevligt.

www.husvagnsforum.com

Ja jag vet inte om det är emot reglerna? Men jag börjar bli lite trött på märkestjafset här.

2011-06-30 kl 18:39

krister janson du har helt rätt, jag är nog bland dom största syndarna där skulle varit en påminnelse att man fått et mail.

2011-06-30 kl 18:47

Kom förresten på att den mail jag själv har registrerad här på forumet är föråldrad & används inte längre. Den är dock inte registrerad tillfälligt & för att vara anonym. Bara det att jag fick en ny mail när jag bytte internetleverantör.

2011-06-30 kl 19:45

Tror inte att de interna meddelandena som vi skickar mellan användarna på forumet är direkt kopplat till en extern mailadress. Tänker då på "Mina meddelanden" som ligger i menyn under inloggningsnamnet. När jag tittar in på husvagnsforum.com så verkar det lika öde där som här. Det som håller stämningen uppe hos mig är att jag fatikst är ute med husvagnen på semester och vad kan då vara bättre än att logga in här en sväng.

2011-06-30 kl 22:32

John har ju faktiskt skrivit "Mail" så jag tolkar det som just Mail & inte meddelande eller PM. För som Du skriver Frank så har nog inte meddelanden & PM nåt samband med vad man har för mejladress.

Min tanke kring detta gäller ju alltså "Mejl" & inget annat.

2011-07-01 kl 07:55

OK....OK...RÄTTELSE......
MEDELANDE ELLER PM:
Hur många orkar titta eller läsa???
Eller svara....endast redaktionen svarar.
Ytterst märklikt......

2011-07-01 kl 08:37

Jag försöker att anpassa mej, o aldrig
svara på medelande eller om någon kommenterar foto.

2011-07-01 kl 18:46

Inte så lätt att veta om man fått PM, mail eller meddelande om man inte får någon form av information om detta.

2011-07-01 kl 18:50

Nä det var just det jag var ute efter i mitt förra inlägg. Tack Phippa !

2011-07-05 kl 17:36

Som sagt så är det inte så lätt att se om man har nåt meddelande ;)
Jag började leta nu å fick se högst upp till höger vid mitt "nick" kom det ner en massa flikar när man drar muspekaren över där.

Å se på 17!!! Jag hade två obesvarade PM som jag givetvis svarade på.

Till redaktionen!!! Vore det inte ganska enkelt att fixa till så det kommer in nån flik eller att nåt blinkar när man loggar in?

2011-07-08 kl 10:00

Idag igen så kollade jag mina meddelanden & se på 17 att det fanns ett idag åxå.

Men jag får inte upp nån notis automatiskt om att jag har ett nytt meddelande. Jag måste alltså aktivt välja att kolla mina meddelanden!!
Tänk om man skulle behöva det på alla community;s man är med på!! Då skulle man ju bli tokig!
Kan säga att jag kommer nog att tillhöra dom som inte svarar å det beror inte på att jag är snorkig eller nåt sånt. det beror helt enkelt på att jag aktivt inte kan hålla på å kolla om jag har nåt meddelande.

På väldigt många andra communitys (tex Facebook) får man upp en signal om att det finns nya händelser. En sån enkel sak som telefonen "ringer" ju när nån söker en. Tänk er hur det skulle vara om man stup i kvarten var tvungen att kolla telefonen om nån sökt en!!!
Ä tror ni fattar!!! Om det ska funka så måste det till nån "signal" om att man har meddelande...
När man loggar in så ska det komma ner nån flik eller liknande direkt å tala om att man har meddelande...

2011-07-08 kl 13:31

Börja med att när du loggat in , så läs av meddelandena = kolla så även mailen, enklare kan det inte bli...

2011-07-09 kl 08:03

Jo det är mycket enklare att man automatiskt får upp en ruta om man har ett meddelande!! Då slipper jag några "klick" som tar tid.
Du kanske inte förstod det jag skrev! Men jag besöker ganska många communitys/forum dagligen & ska jag då aktivt sitta & klicka för att kolla om jag har nåt meddelande på alla dom så tar det en timme av min tid dagligen. Nej som arbetande småbarnsförälder så har jag inte den tiden.
Husvagnen är inte allt för mig.
Jag besöker communitys/forum inom friluftsliv, fiske, foto, bilar, båtar, RC-hobby, hus&hem, trädgård & Barn/familj. Sen är det några olika av alla dom så det blir några inloggningar & klickningar om jag aktivt ska sitta & kolla av alla dom.

NEJ TACK! Det är inget för mig! får jag inte upp en ruta så får det vara. så enkelt är det i mitt fall....

2011-07-09 kl 12:27

Krister-j Efter din redogörlse fattar jag att din tid räknas i sekunder...visst är det enklare om det blinkade eller ej..Du får prioitera dina intressen,,,,

2011-07-09 kl 16:35

Håller med om att man borde få en hint om ev meddelanden när man loggar in.

2011-07-09 kl 18:27

Frank skrev:
Håller med om att man borde få en hint om ev meddelanden när man loggar in.

Vore bra. Fanns inte det i förra forum-versionen?

2011-07-10 kl 09:35

Jag kan inte se problemet som ni anger, men visst förbättringar är av vikt när tiden är knapp har jag förstått.

2011-07-10 kl 11:16

"problem" vet jag egentligen inte? Men nog är det lite avigt att jag ska behöva "leta" efter om nån annan vill mig nåt!!

Som jag skrev så är det nog fler av oss som är aktiva på flera håll & då ska man inte behöva leta efter om nån annan vill nå en.

2011-07-10 kl 11:31

verkar som man vill ha det serverat på fat framför sig!!! hur mycket tid tjänar man?? att detsedan är lätt att glömma om det inte syns en markering är förståeligt Varför skaffa sig bekymmer???

2011-07-10 kl 11:48

Kalla det vad Du vill! Men jag sitter inte & letar efter om andra vill nå mig. Spara tid? Ja det beror ju på hur mycket & på hur många ställen man sitter & letar.
Detta handlar inte om vad Du eller jag tycker! Tekniken är jätteenkel & vill man vara med i framkant så måste man hänga med i den senaste utvecklingen. Svårare än så är det inte.
Det var det sista från mig, jag tror redaktionen har fattat vad jag menar! Tjafs tjänar ingen på!

2011-07-11 kl 09:51

[quote="Ute Vore bra. Fanns inte det i förra forum-versionen?[/quote]

Jo jag har för mig det. Antar att detta går att fixa då andra forum har lösningen. Om det nu är så många som är omedvetna om att man har ett meddelande i sin inkorg, så bör sajtmakarna bygga in funktionen.

2011-07-18 kl 20:40

Det kommer snart en ny funktion där man klart och tydligt ser när man fått ett nytt meddelande eller en vänförfrågan. Som det är nu måste ni klicka på pilen vid ert namn högst upp till höger på sidan och där välja Mina meddelanden. Inte optimalt, men en tillfällig lösning tills det nya är på plats.

Ni vet väl att det går att göra en inställning som gör att du får ett meddelande till din e-postadress när någon skickat ett privat meddelande till dig? Det görs via rubriken Inställningar, som ni hittar på samma ställe som Mina meddelanden.

Ha en bra kväll!
/Jenny

• 24 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1700 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 638 fristående campingplatser och 759 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 303 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2022-05

• Campingkatalogen 2022

• Husvagn & Camping 2022-04

• Husvagn & Camping 2022-03

• Husvagn & Camping 2022-02

• Husvagn & Camping 2022-01

• Husvagn & Camping 2021-12

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206