Markera forum som läst / av Anonym 232122196

• 8 svar
Markera forum som läst
2010-06-27 kl 20:32

Är inte knappen lite missvisande? Man markerar ju avdelningen som läst, inte hela forumet.
Efter att man tryckt på knappen är man inte längre intresserad av att vara kvar i avdelningen. När avdelningen markerats som läst borde väl sidan hoppa upp ett steg till "avdelningar" istället för att stanna kvar nere i den, numera ointressanta, avdelningen?
Ursäkta om det är lite luddigt, lite svårt att formulera frågan eftersom ordet forum används på flera nivåer....
Åke

2010-06-28 kl 09:07

Du har en poäng där Åke. Knappen skulle vara rättvisare om den heter: "Markera denna avdelning som läst". Om den sedan hoppar "upp" ett steg ser man inte om alla trådarna avmarkerades och utropstecken därmed försvunnit. Jag kan se det som en bra grej att veta att jag inte har något oläst i just den avdelningen, innan jag backar ett steg för att se samtliga avdelningar och om det då gjorts något nytt inlägg.
/Roland

2010-06-28 kl 13:14

Kan ändra formulering på knappen så det blir tydligare.

Att hoppa upp en nivå är jag tveksam till däremot då det är en "oväntad" händelse.

// Linus

2010-06-28 kl 13:20

OK låter som en bra hjälp. Sedan är det ju lätt att gå upp en nivå manuellt.
/Roland

2010-06-28 kl 22:18

Att kolla att knappen funkar är en poäng tills vidare. Men om det alltid funkar blir det rätt tjatigt att alltid ha en extratryckning. Det skulle inte bli oväntat om det står "markera som läst och stäng" eller nåt sånt.
å

2010-08-05 kl 16:42

????
Var finns knappen: "Markera som läst"?
Vad menas med "Citera"?

2010-08-05 kl 20:26

Hej Flor.
När du valt avdelning, t.ex. FORUMET, så visas alla trådar som hör till just den avdelningen. Över alla trådarna finns en knapp som heter: "Markera avdelning som läst". Trycker man på den så avmarkeras alla trådar man inte läst (det röda utrppstecknet som betyder att du inte öppnat upp och läst just den tråden försvinner). När man läst eller avmarkerat alla trådar så ser man lätt när man kollar i de olika avdelningarna vilka trådar som det kommai nya inlägg i, och då kanman hänga på där och läsa.

När det gäller knappen "Citera" så funkar det så att om du trycker på den så kopieras inlägget in i ditt inlägg. Man kan se det som ett förtydligande till vilket inlägg i en tråd som du vill kommentera.

Ha det bra och hoppas du fått lite svar på dina frågor.
/ostbergr, moderator

2010-08-06 kl 11:40

Tack ostbergr.
Problemet var att min automatiska inloggning inte har fungerat en tid, utan att jag noterat det. Och därmed visas inte "Markera forum som läst".
Men nu har jag användarnamnet verifierat och fått nytt lösenord, så allt är frid och fröjd!
Rolf

• 8 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1711 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 638 fristående campingplatser och 770 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 303 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2022-08

• Husvagn & Camping 2022-07

• Husvagn & Camping 2022-06

• Husvagn & Camping 2022-05

• Campingkatalogen 2022

• Husvagn & Camping 2022-04

• Husvagn & Camping 2022-03

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206