Måste nog till förändring!!! / av gela

Måste nog till förändring!!!
2010-08-09 kl 11:30

Hej!
Har varit inne här och läst men tycker att det fungerar väldigt dåligt.Redan vid förra ändringen av forumet blev det sämre och nu vid denna är det ju helt galet. står att nytt inlägg idag kl:??? när man går in där så finns inget nytt m.m. Märker också att fler o fler väljer att lämna detta forum för ett annat, det är ju lite synd. Måste nog till en ändring till annars är det nog inga kvar snart.

2010-08-09 kl 12:54

Hej Gela,

Vår ambition är att det ska vara så enkelt och bra sommöjligt att använda forumet och vi tar mer än gärna emot synpunkter.

Jag är inte riktigt med på vad du menar med "nytt inlägg idag kl.??". Kan du förklara lite mer så kan vi säkert fixa till det.

Vi finputsar på sidan hela tiden så kom gärna med önskemål om vad ni vill förbättra, både här och på Campingglädjes andra avdelningar.

/Jenny

2010-08-09 kl 13:32

Från att tidigare läst detta forum och www.husvagnsforum.com ca 50/50% är fördelningen nu 5/95% till husvagnsforums fördel.
Jämför forumens startsida så förstår ni nog varför.

2010-08-09 kl 17:26

Jag tycker inte detta förum är särskilt lättnavigerat. Det är mycket "jox" som laddas in när man öppnar startsidan och det tar innan den (alltför korta) listan med de senaste inläggen har funnit sin plats. Ja...eller... med den låga aktivitet vi har här nu räcker ju den där lilla listan till, men det är ju egentligen ingen önskvärd situation!
Förutom den korta listan är det inte uppenbart hur man ska komma till den längre listan som finns med senaste trådarna (den som man kommer till via Medlemssidor, forum). man får läsa rätt noga för att hitta fram till den! "Forum" borde vara en av rubrikerna!

2010-08-09 kl 17:30

När jag nu gick in i Forum denna avdelning så stog det "senaste inlägg Gäst idag" asawi fanns inte med där.

2010-08-09 kl 17:30

En grej till... Jag kollar i princip aldrig det som ska vara forumets startsida, den där alla kategorier är, för där är för lite information! Där står bara VEM som gjort sista inlägget i kategorin, inte VILKET ÄMNE det gäller! Det trode väl vara viktigfare att kunna se vilket ämne det varit rörelse i än vem som postat, om man nu måste välja?

Tillägg: Och Gela har rätt, det måste vara något trubbel just nu, för det står i alla listor att senaste inlägg i denna tråd skedde 13.32 av Gäst idag...
Nytt tillägg: Var nog ett tillfälligt fel, för nu stämmer det i kortlistan i alla fall verkar det som.

2010-08-09 kl 22:27

Jag hittar inte ens var jag har mina upplagda bilder. Ser att jag kan ladda up bilder men inte var jag har de som redan är uppladdade. Jenny försök plocka tillbaka de funktioner och möjligheter som fanns på förra sajten vad gäller bilder och kommentarer till dessa. Det här är svårt trots att jag har drygt 20 års datorvana.

2010-08-10 kl 07:31

En flopp jämfört med det gamla forumet. Någon har skjutit för högt. Svårt att följa med som man kunde förr. Det blir mer husvagnsforum för mig numera än det blev tidigare då detta forumet kändes bäst för mig. Tyvärr känns tidningen inte så kul att läsa i stort sett heller. Brukar klara av den på 20 minuter. Men det är väl individuellt vad man vill ha sig till dels naturligtvis. Det är frugan som abbonerar, men hon brukar grymta lite hon med och tycka att utbudet är smalt.

2010-08-10 kl 08:44

Jo, tyvärr har nog denna sidan blivit rätt så svåröverskådlig och svårhanterad.
Det kanske är "inkörningsproblem", men jag tycker det är svårt att hitta rätt här.

2010-08-10 kl 09:30

Tycker det samma som kallekula...den föra var mycket bättre.Inte undra på att aktiviteten har avstannat.Bara en sån sak som fotogallery....var är bilderna?Nej...

2010-08-10 kl 09:41

Hej allihop!
Tack för alla synpunkter - jag vill poängtera att vi noga läser vad ni skriver, och tar det till oss. Ingen åsikt är oviktig och vi jobbar för närvarande på förbättringar.
Vi hörs igen!
Ulla

2010-08-10 kl 09:58

Kan till viss del hålla med tidigare inlägg att vissa delar känns mindre genomtänkt än andra. Bl a bildbanken och orgienteringen tillbaka till senaste inlägg när man läst en tråd.
Jag kan också sakna funktionen "inlägg jag inte läst" som fanns i det tidigare forumet. Upplevde det lite lättare att ha koll på det som intresserade då.
Sen ska vi väl vara ärliga och säga att det inte händer så mycket på andra forum heller så här års.
Men jag ser som övriga fram emot lite förbättringar i framför allt orienteringen.

2010-08-10 kl 12:51

Det jag saknar mest är "inlägg du inta läst" och i övrigt har det verkligen krånglat till sej.

2010-08-10 kl 13:31

Jag har lite tappat intresset för detta forum som det blivit. En fråga har ni någon ny stjärna som chef eller? Man kan nästan tro det!!
Ofta ska ju något nytt stjärnskott visa sin duktiga sida på ett eller annat sätt.

2010-08-10 kl 14:18

Jag tycker i och för sig att det är en hel del som är bra med den nya sidan också, Bättre, fräschare look. men forumbiten MÅSTE förbättras! AKUT!

2010-08-10 kl 17:57

chriper!
På husvagnsforum har 9 olika ämnen diskuterats på 1 timme. Hur många olika kommentarer till varje ämne vet jag inte men flera stycken vardera, så jag tycker inte det är så lite aktivitet.

2010-08-10 kl 19:18

Vi skall väl inte kasta yxan i sjön...visst är det så som Åsa säger ,lite barnsjukdömar men vem har inte det.Fast måste säga att det gick bättre att komma in på den gamla forumet..den hade mig i minnet!Numera måste jag skriva in nicket och lösenordet varje gång jag vill komma in på sidan.Har ni samma problem?Eller är det förknipat med Explorer...

2010-08-10 kl 19:44

Hej zubac.
Nej dom problemen har inte jag det funkar bra att komma in på sidan , utan att logga in på nytt. Det är som Frank skriver om våra foton , jag fick inte med så många av mina. Sedan att man inte kan bedömma andras foton är jag lite klyven för ibland tror jag att stjärnorna kom till lite på egen hand , men det är min egen tanke.
Mvh amigo

2010-08-10 kl 20:54

Tja amigo..det är egentligen inga problem,bara lite iriterande,kan tillskrivas till i-lands problem,det finns väl många andra som har 1000gånger alvarigare problem,än att komma på nån sida på internet!
Mvh zubac

2010-08-10 kl 21:46

Studera www.altomcamping.dk och deras upplägg, forum, artiklar, tv, m.m.
Tycker den sidans upplägg är suverän.
Tycker man danska är krångligt kan man använda googles översättningsverktyg av sidan.

2010-08-10 kl 22:42

Det viktigaste i ett forum är innehåll, inte form. Ju oftare vi skriver, desto mer intressant blir det. Visst, formen är fortfarande bara "ganska bra", men vi har ju redan sett att sakliga förslag brukar leda till förändringar. Så min uppmaning är: Skriv mer så blir forumet bättre!
Åke

2010-08-11 kl 08:57

gela skrev:
chriper!
På husvagnsforum har 9 olika ämnen diskuterats på 1 timme. Hur många olika kommentarer till varje ämne vet jag inte men flera stycken vardera, så jag tycker inte det är så lite aktivitet.

Så är det. Men jämför du med hur det är under övriga delen av året så är det lägre verksamhet även där under sommarmånaderna.
Av förklarliga själv. Det är ju de månader vi rullar som mest och alla har inte mobilt bredband. Man har också andra grejer på G på kvällarna.
Grillen ska skötas, glasen fyllas på, prata lite med campinggrannen, ett kvällsdopp lite då och då.

2010-08-12 kl 09:39

Har börjat irritera mig på alla "klick" för att komma någonstans, och jämför med t.ex. husvagnsforum. Först ska man klicka på "Logga in" bara för att få fram inloggningen. Bara det är ju fånigt. Sedan ska man klicka på "logga-in-knappen" igen. Ska man sedan till forumet måste man öppna medlemssidor och först därefter "Forum". Alltså fyra klick att jämföra med två hos konkurrenten. Kan väl tyckas vara en baggis men jag frågar mig varför, det ska väl bli enklare och inte trögare när man förnyar sig. Tycker för övrigt fortfarande att den lila listen på botten av sidan stör som tusan. Förstår inte varför den ska finnas där även om jag begriper hur man funderat kring den. Jag har inget som tar bort en del av bilden på tv.n längst ner, jag har inte tejpat för en bit av vindrutan på bilen heller o.s.v o.s.v, jag vill ha tillgång till hela skärmen när jag surfar. Kan inte påminna mig en enda sajt jag besökt som har denna funktion annars.

2010-08-12 kl 11:23

Hej jonnnonbjorn. Jag tror du skjuter lite över målet med fyra klick för att komma till forumet. Om du har kryssat i rutan KOM IHÅG MIG när du loggar in så bör du bli automatinloggad då du öppnar Campingglädje. Så är det för mig och jag tror du också skall slippa logga in varje gång efter att ha kryssat för nämnda ruta. Kolla det och återkom med hur det gick. Därmed ser du också i den lila listen att du är inloggad och om du fått några meddelanden.
Hälsningar
/ostbergr, moderator

2010-08-12 kl 11:42

Den rutan gör ju varken till eller ifrån eftersom vitsen med en IN-loggning är att man också loggar UT när man är färdig på sidan, speciellt om man är fler som använder datorn. Anv.namn finns ju sparat när man väl kommer till inloggningssidan men man måste alltså klicka en gång på knappen för att ens komma dit, jämför gärna med andra sidor, egentligen vilken annan sida som helst som har en inloggning. Loggar jag in och sedan bara stänger sidan när jag är klar kommer jag naturligtvis in direkt men så gör i alla fall inte jag, speciellt inte med barn i huset som kan hamna på en inloggad sida och ställa till det med lite otur. Mina åsikter kvarstår.

2010-08-12 kl 14:30

ostbergr skrev:
Hej jonnnonbjorn. Jag tror du skjuter lite över målet med fyra klick för att komma till forumet. Om du har kryssat i rutan KOM IHÅG MIG när du loggar in så bör du bli automatinloggad då du öppnar Campingglädje. Så är det för mig och jag tror du också skall slippa logga in varje gång efter att ha kryssat för nämnda ruta. Kolla det och återkom med hur det gick. Därmed ser du också i den lila listen att du är inloggad och om du fått några meddelanden.
Hälsningar
/ostbergr, moderator

Jag har också kryssat i rutan KOM IHÅG MIG men det vill han inte göra,så för min del måste jag logga in varje gång om jag skall skriva något.Läsa på forumet kan jag göra utan att lågga in.Så var det inte på den gammla forumet..iofs så hade jag där Mozila Firefox,men nu kör jag explorer.Skall väl inte vara nån skillnad för det ,iome att alla andra siten kommer ihåg mig...det är bara campingglädje som inte gör det!Så nåt strul måste det vara..
Mvh/Zubac

2010-08-12 kl 14:32

Vad hände med svaret jag skrev?? Måste tryckt på fel knapp...
Nåja... Du kan spara in ett klick genom att klicka direkt på "forum" i rubriken (under Medlemssidor). Och du behöver ju inte vara inloggad heller om du bara vill läsa lite snabbt.
MEN jag står fast vid att det är för svårt att hitta in i forumet. Det ska vara enkelt att hitta och det är det inte nu!

2010-08-12 kl 15:42

Tycker att det är rörigt, svårnavigerat och ful grafik. Har mest gått över till husvagnsforum.com. Kommer att titta till och se om det blivit bättre men under tiden, morsning

2010-08-12 kl 15:51

Visst kan man gå bakvägen, Medlemssidor -> Forum men då är alla forumtrådar markerade som oläst eftersom man inte loggat in, ska jag logga in är det fortfarande två klick kvar, ett för att få fram loginrutorna och sedan ett för själva inloggningen. De tips jag i all välmening får här är ju bra och tack för dem men de löser inte problemet som jag vill belysa. En sajt ska vara enkel och lättnavigerad. Att då en uppdatering gör en sajt än mer "klickbenägen" är ju en utveckling åt fel håll. En tråkig sajt med ett levande innehåll är ju bättre än en utseendemässigt modern sajt som inte fungerar. Jag dör inte av att klicka en gång eller två extra men när det är helt obefogat måste man ju ifrågasätta. Jag tycker det verkar som om webbmästarna är oerfarna och lekfulla och den här sidan är ett resultat av detta och inte av en bra funktion tyvärr, ungefär som när man i slutet av 90-talet skulle ha så mycket rörligt på hemsidan som möjligt, animationer som talade om att sidan var under konstruktion t.ex. Men, klicken är som sagt bara en av sakerna jag hakar upp mig på. Hur kan man motivera en inskränkning i synfältet med att det ska vara enkelt när det är lika enkelt på andra sajter, och då pratar jag om den här lila (och inte så lilla) styggelsen i botten på sidan. Sedan webbens begynnelse har man kunna logga in på vanligt vis på sajters vanliga startsidor men nu behövs det plötsligt en tvingande list som inte ens försvinner efter man loggat in. Jag brukar plocka bort det onödiga verktygsfält och annat som gör att webbläsarens websidefönster minskar (antivirusprog, sökmotorer o.s.v) som minskar fönstret för det jag egentligen vill se, då har jag en fin överblick på min laptop-skärm men nu minskar plötsligt utrymmet helt omotiverat av ett i mina ögon onödigt påhitt. Jag är medveten om att jag låter som en grinp**t men det kan jag leva med. Dessvärre är jag också väldigt principfast och av samma anledning som jag inte besöker campingar som handlar fel på olika sätt kommer jag sannolikt också sluta besöka det här forumet. Det får bli min markering att jag tycker sidan blev dålig. Nu loggar jag ut, med ett klick !

2010-08-13 kl 13:12

Hela siten "stinker". Trög, oöverskådlig, ologisk, förvirrande menysystem. Ett riktigt bottennapp. Vissa funktionsfel i Google Chrome.

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1711 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 638 fristående campingplatser och 770 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 303 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2022-08

• Husvagn & Camping 2022-07

• Husvagn & Camping 2022-06

• Husvagn & Camping 2022-05

• Campingkatalogen 2022

• Husvagn & Camping 2022-04

• Husvagn & Camping 2022-03

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206