2010-08-13 kl 14:51
|
|
Så det är inte bara hos mig..visst är det Trög..det tar evigheter att skrolla upp och ner..det gör inte dom andra siten som jag ibland läser..lustigt att man skall göra nåt som var bra till nåt som är sämre.. |
2010-08-13 kl 16:58
|
|
Ja det var tråkigt att det gamla forumet försvann! Varför gjordes husvagnochcamping om känns fel att gå till campingglädje! Nej det är inte roligt längre som det var med den gamla sidan! Känslan finns inte där längre!!!!! :-(( |
2010-08-13 kl 17:44
|
|
Har skrivit ett antal gånger om Stilstorlek och färg på texten. Men har inte fått någon respons. Textfärgen gör att det är omöjligt att läsa. Ok jag kan zooma upp. Men ska det vara nödvändigt att zooma upp till 200 % för att kunna läsa? T.ex. kan jag inte läsa vad som står i inloggningsrutan längst ner, Vit text på ljuslila bakgrund. En katastrof. |
|
2010-08-13 kl 17:56
|
|
Jag tror inte Jämo/Handikaporganisationer lägger sig i dessa webplatser. Istället tycker jag att du skall prata med dom ansvariga direkt. Mycket lätt att hitta chefredaktörinnan och andras Email och telefonnummer. Hot kommer man ingen vart med. |
2010-08-13 kl 18:36
|
|
Lars, du har rätt. Men det är lätt att ta i när känslorna rinner över. Jag har skrivit minst 5 inlägg om lättläst text. Det har inte hänt något alls. Jag bad min fru, som har normal syn, att snabb kolla. Hon tyckte att mycket av texten var svårläst p.g.a fel textfärg och bakgrundsfärg. |
2010-08-13 kl 18:55
|
|
Tyvärr tror jag inte att våra åsikter väger speciellt tungt här i forumet, vi har bara att gilla läget. Vi är till för den nya sidan, det är inte sidan som är till för oss. Jag häller upp min fredagswhisky och tackar för den här tiden. Somliga, eller rent av de flesta, kommer jag väl att stöta på på andra sidor. |
|
2010-08-15 kl 00:42
|
|
Det verkar som om vi gamla uvar på detta forum är mer missnöjda än andra. Eller så är det kanske för att vi en gång trivdes med ett forum som var gjort för oss, med en möjlighet att dela med oss av vad vi upplever i vårt campingliv. När campingglädje drog igång så hade flera av oss en dialog med webbyggarna. Mina förslag och tips visade sig vara förlegade vad gäller web design. Webmakarna var mer intresserad av att göra campingglädje till en nyhets sajt. För mig och flera med mig har forumet varit det viktigaste på denna sajt. I förra versionen blev det också möjligt att visa bilder och kommentera dessa, vilket var till glädje för oss alla. De bloggar/reseberättelsers m m som skrevs på förra sajten verkar ha gott förlorat. Synd ! Vem ansvarade för sajten i version 2 ? Kan inte vara samma person eller personer som jobbat fram denna sajt. Resultatet så långt är rent uselt. Vad får denna sajt för historikvärde om den hela tiden görs om och tidigare information som skrivits går i graven. Låt oss få tillbaka version 2 ! |
2010-08-15 kl 09:58
|
|
Frank, jag tycker det verkar som det i stort sett bara är "gamla uvar" som över huvud taget är inne här så det är väl därför vårt missnöje är det som märks. Dagen yngre nätanvändare skulle nog i många fall inte ens överväga att ta del av ett forum i den form just detta har, så deras synpunkter kommer vi aldrig att se på pränt. Tro inte för en sekund att det här är en forumvariant som är "inne"! |
2010-08-15 kl 10:01
|
|
Synd att man inte vill ta till sig våra åsikter och gå tillbaka till det fungerande forumet. |
2010-08-15 kl 12:08
|
|
Till alla både gamla och nya uvar. |
2010-08-15 kl 13:47
|
|
Det er inget campinggladje mer, bare en mengde tryckande och tyckande i forumet. Hvor ble det av funksjonen inlegg du inte har lest siden forrige besøket? |
2010-08-15 kl 14:19
|
|
Ett par konstruktiva (?) synpunkter om nu någon som har hand om saker läser här: |
2010-08-15 kl 16:47
|
|
OJ, såg att det faktiskt finns en knapp "gå till sista inlägget" längst upp. Men man borde kunna välja sida också (man kanske vill kolla tillbaka på något) |
2010-08-15 kl 17:37
|
|
Konstigt - jag kommer alltid till sista inlägget fast jag hellre vill ha första så jag får veta vad tråden handlar om. Hittar ingen knapp med "gå till första inlägget". |
2010-08-15 kl 18:16
|
|
Har jag klickat på "forum" och går från någon av dem listorna kommer jag till sista inlägget. Men jag menar från listan som finns till höger när man öppnar Campingglädje-förstasidan. Då kommer jag till bbörjan av tråden. |
2010-08-19 kl 14:58
|
|
Hallå alla, |
|
2010-08-19 kl 15:54
|
|
Hej Linus. |
2010-08-19 kl 16:50
|
|
Roland, ditt inlägg med större text gillade jag. Det skulle också vara bra om man kan ändra storlek utan att använda koder. I det tidigare forumet kunde man ändra storlek stil mm. Till Linus, öka kontrasten på den lila texten. Då kan man läsa den utan att anstränga sig. |
2010-08-24 kl 15:13
|
|
Hej Jag ser en annan sak med sidan. Vid långa inlägg på ett ämne så måste man rulla ända upp för att komma till forumsdelen igen. Jag tycker att den antingen ska följa med när man rullar ner i texten eller så ska man när man kommer längst ner kunna klicka på forumsrutan igen. Sedan fick vi i det gamla forumet dom som ville en signaturslapp. Som man kan ha i sitt fritidsfordon så att man skulle kunna känna igen varandra på campingar. Och på vägen för dom som skriver på forumet. det skulle vara kul med en ny nu. |
2010-08-30 kl 13:15
|
|
det var mycket klagomål av dom stora drakarna jag är för dum på datorer jag vet inte hur det skall vara så därför klagar jag inte för jag begriper inte hur det borde vara, en del andra forum jag brukar besöka är inte bättre heller enligt min åsikt men jag begriper inte dom heller så jag är neutral. |
2010-08-30 kl 14:57
|
|
Det måste bli lättare att titta i fotoalbumen. Dessutom vore det fint, om man kunde kommentera en eller annan bild. |
2010-08-31 kl 08:42
|
|
HÄRLIGT Linus och Julia. Jag uppskattar verkligen rutan i högerkanten med rubriken "Olästa inlägg". När man kommer till forumet behöver man nu inte gå igenom alla avdelningarna för att se vad som är nytt. Nu kan man i högerrutan klicka upp de inlägg som kommit in sedan mitt senaste besök. Precis så som i alla fall jag tänkt mig en funktion som gör det mer lättnavigerat. |
2010-08-31 kl 20:41
|
|
Jag håller intre med om att sorteringen ska vara senaste inlägget först. JAG vill ha dem i den ordning de skrevs så jag kan förlja diskussionen i rätt ordning. MEN, i många forum kan man själv välja sorteringsordning, så det kanske vore något här också, att kunna det! |
2010-09-01 kl 16:34
|
|
Tackar mjukast för knappen "Olästa inlägg". Men som vanligt vill mycket ha mer.. Skulle vara underbart om den knappen fanns på en sidomeny ex vis Forum så man (läs jag) slipper navigera tillbaka när jag läst nya inlägg i en tråd |
2010-09-02 kl 12:57
|
|
Hej alla! |
2010-09-07 kl 15:19
|
|
Hej igen alla! |
2010-09-08 kl 14:01
|
|
Tackar mjukast för boxen, den uppskattas |
2010-09-09 kl 11:16
|
|
Varför måste forumet vara så uppdelat på en massa ämnesrubriker, det blir ett väldigt klickande fram och tillbaka, se på husvagnsforum, det är mycket mera lättläst. |
Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!
Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.
6 nr för endast 349kr - klicka här
Här hittar du 638 fristående campingplatser och 770 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 303 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.
Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!
Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.