Medicin reklam / av amigo

• 22 svar
Medicin reklam
2010-05-28 kl 15:09

Det här forumet är till för husvangs och husbils folk och ingen reklamplats för något läkemedelsföretag. Jag blir så jäkla trött på er sluta med eran skit.

2010-05-28 kl 15:22

Svårt komma från det här problemet om det är riktiga människor som registrerar sig. Ofta är det ju script och annat som skickar en massa skräp. Kanske borde man ha en registrering som är mer omfattande och komplicerad med personnummer och hela konkarongen också blir man godkänd av ansvarig för forumet eller moderator.

2010-05-28 kl 16:19

Ja eller hur ,är oxå jäkla trött på dessa reklamnick som dyker upp med jämna mellanrum .
Som jonssonbjorn skriver så kanske en mer omfattande registrerings procedur hjälper .

2010-05-28 kl 16:41

Detta måste webbsidans administratör fixa. Det ska inte vara möjligt att så lätt att länka vidare till andra sidor. Dessa kryphål måste tätas. Går inte detta får man väl göra om alltihop och vi får registrera oss på nytt. Kan tyckas vara mycket jobb. Men hellre det, och att vi får ett säkert forum.h-dson

2010-05-28 kl 17:47

2010-05-28 kl 17:54

Blir så trött på människor som inte förstår att med sitt agerande förstör för oss seriösa som vill hålla denna sida ren från sopor ,som myglas in ,vad vill de komma ,tror de att vi är så dumma att vi går på derar smyginhopp :Jag instämmer helt med de insändare som uttrycker sina tankar i detta ämne.. Låt oss få ha denna sida för oss ,den är en trevlig ventil där vi kan utbyta tankar och åsikter..mvh Edling

2010-05-28 kl 19:14

hej,
Var skall man dra gränsen för vad som är reklam eller inte. Ex, om man nämner ett visst företag för att hjälpa någon annan forummedlem som söker en särskild produkt skall även detta anses som otillbördig reklam? i så fall missar man en del av andemeningen med forumet. Ett förbud riskerar att bli godtyckligt. Vem skall dra gränsen för vad som är reklam?. Jag tycker heller inte om reklam men jag ser en del svårigheter med ett generellt förbud. Någon gång kan även reklam vara berättigad för att få reda på vad som finns men visst kan det bli förmycket.
mvh inla

2010-05-28 kl 19:24

Tycker det var en bra idé, att man ska ange reg.n:r på campingfordonet för att bli medlem. Det är ju denna typ av fordon, som förenar oss alla. P.S. Skulle kanske skrivit detta under medlemskontroll. D.S.

2010-05-28 kl 19:24

Om du kontrollerar vad det är vi vänder oss mot så förstår du, det är alltså falska medlemmar direktlänkade till medicinska preparat. Det har alltså ingenting alls med camping att göra. Om jag däremot säger att jag ska semestra i min Polar-husvagn så kan väl någon nitisk anse det vara reklam men det är inte det vi talar om här.

2010-05-28 kl 19:28

Björn, jag vet. Mailade Jenny tidigt i morse ang. detta. Jag tror, att hon har arbetat med det här problemet hela dagen. Har även talat med henne på telefon om medicinreklamen.

2010-05-28 kl 19:32

För en tid sedan debatterades huruvida tältande campare hörde hemma i detta forum och de flesta verkade vara positiva till det. Att man då kräver reg.nr till en cyklist med tält slår fel. Alla har däremot ett personnummer. Vi har också blivande campingfordonsägare, presumtiva campare, ska vi stänga dem ute?

2010-05-28 kl 19:35

Du har så rätt Björn. Personnummer är inte helt fel.

2010-05-28 kl 19:37

Jag håller med....och som jag skrev i" Medlemskontrollen" " Varför inte lägga in att dom får lägga in reg nr på bil och husvagn.
Dessa skulle bara vara synliga för admin så att inte det används på ett
otillbörligt sätt. Detta skulle behövas på de flesta forum....." Lars

2010-05-28 kl 19:53

Eftersom jag startade detta ämne så ser jag av svaren att det är bara att gratulera till framgångarna på detta område, Nisom skrivit i ämnet har gjort en insats för att få ordning på detta som förekommer samt det gagnar oss som vill ha ordning och reda ,. mvh.Edling

2010-05-28 kl 21:48

Hej igen, jag måste ha missat något.Visste inte att det var en speciell typ av reklam som var på tapeten. Borde givetvis med tanke på rubriken reagerat. Kan någon vänlig själ förklara vom vad det rör sig om. Tackar på förhand.
Mvh. inla

2010-05-28 kl 21:51

Titta längst upp på forumsidan där det finns en ruta med "nya medlemmar".

2010-05-28 kl 22:35

Tack jonssonbjorn för upplysningen. det finns bara en sak att säga, (ursäkta språkbruket)
FY FAN
mvh inla

2010-05-29 kl 09:52

Alla dom här så kallade nya medlemmar ! Är väl receptbelagda läkemedel, får man sälja det hur som helst är det inte olagligt ? Jenny plockade bort flera av dom i går men dom återkom igen. Det får nog bli som en del skriver nya regler för hur man ska bli medlemm , tråkigt om det skulle bli slut med det här forumet. Föresten så tog jag och bytte ut (V) mot (K) i dag när jag lungnat ner mig lite grann, Det blev jäkla arg i stället för jä-la
Ha en bra dag alla riktiga medlemmar!
/ amigo

2010-05-29 kl 10:36

Vi seriösa får göra en gemensam aktion ihop med tidningen för att få fram ett i mina ögon hållbart sätt att få stopp på detta otyg.. Edling

2010-05-29 kl 16:10

Jag räknade till över 30 st medicin-medlemmar på bloggen. Alla dessa innehåller ett besvärligt VIRUS, som vi måste vaccinera oss emot. Nu må vi spotta i nävarna och skydda vårt fina forum.

2010-05-29 kl 21:06

När du åker uppåt samla ihop sådana sopor dränk den i Beringshav ,,vi är inte betjänta av sådant...mvh.Edling

2010-05-30 kl 14:26

Ja nu fattar jag vad alla "tjoar" om efter lite letande så hitta jag all reklam för medidciner...klart inte sånt ska få förekomma men hur undvika det?? Går det att använda personnummer utan att obehörga kommer åt det??

• 22 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1711 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 638 fristående campingplatser och 770 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 303 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2022-08

• Husvagn & Camping 2022-07

• Husvagn & Camping 2022-06

• Husvagn & Camping 2022-05

• Campingkatalogen 2022

• Husvagn & Camping 2022-04

• Husvagn & Camping 2022-03

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206