Medlemskontrollen??? / av edling

• 23 svar
Medlemskontrollen???
2010-05-28 kl 18:59

Ja,efterlyser en bättre ordning när det gäller inskrivningen i profilen det, skulle vara tvång att ange för och efternamn bostadsort, tel.nr kan vara frivilligt, som det nu är liknar det ingenting .m.a.o.dålig stil eller så har man lik i garderoben ,sådana kan vi vara utan på denna tråden,mvh Edling

2010-05-28 kl 19:16

Varför inte lägga in att dom får lägga in reg nr på bil och husvagn. Dessa skulle bara vara synliga för admin så att inte det används på ett otillbörligt sätt. Detta skulle behövas på de flesta forum..... Lars

2010-05-28 kl 19:57

Gå in på medecin reklam och läs ,råkade hamna under fel rubrik men passar på bägge ställena..Edling

2010-05-30 kl 08:07

Varför inte lämna ett DNA prov när vi ändå är i farten?
Bara för att man inte vill lämna sitt namn, nummer, adress mm. innebär det inte att man har lik i garderoben.

2010-05-30 kl 10:09

Hej edling !
Håller inte alls med dig.Varför skulle man ha lik i garderoben bara för att man inte berättar för världen var man bor ? Själv så har jag uppgett namn & ort, men tycker det är oväsentligt. Det är väl "våra" frågor, kommentarer och erfarenheter som är det viktigaste. Vill man ha kontakt med någon i forumet så kan man väl skriva det isf. Nä fram ned mer inlägg om "vårt" gemensamma intresse som detta forum erbjder.
Kent P

2010-05-30 kl 10:47

Det kan väl i och för sig vara krav på att uppge namn och adress vid registrering så länge den informationen bara är tillgänglig för admin!Att ställa krav på att det ska finnas med i en synlig profil, ja då har man nog inte riktigt klart för sig vad det finns för puckon på nätet, inklusive dessa sidor, bland alldeles "legitima" användare! Äldre herrar kanske inte ser samma bekymmer som kvinnor i varierande ålder, vad vet jag, men lyfter man blicken något från sig egen lilla bubbla och ser omvärlden för det den är och tänker till en extra gång...Om problemen kvarstår eller kanske rentav ökar, ta då till det som gäller på många andra ställen: Aktiveringen blir inte omedelbar utan måste godkännas av admin. Det är då inte meningen att admin ska behöva sitta och ta ställning till en massa information, utan bara kunna rensa bort det mest uppenbara.

2010-05-30 kl 12:30

Håller fullständigt med dig Åsa Lars

2010-05-30 kl 14:09

Bra skrivet Åsa håller med dig... I dag är det alldeles för lätt att få tag i fullständiga adresser till vem som helst...

2010-05-30 kl 15:19

Var och en har sin åsikt i ämnet, men jag som är med i 5 st klubbar kan bl.a be ER att ta en kik på Husbilsklubben även SMHC,, Där får du upp alla meddlemmar datum husvagnsmärke..husbilsmärke reg.nr mobilnr tel.nr adress postnr . detta är enl mitt sätt att se på saken helt perfekt.. Istället för att skriva en jä--a massa kan man ventilera i telefon,göra utlägg samt kanske en ny kompis, så va e de ni förfasar ER över. Skulle det till äventyrs dyka upp ett stolpskott får man ta an det då,,, Sedan att ensamma DAMER och äldre Härrar tänker mera på dessa ting så e de ,men kör vidare ,ha det så bra, mvh.EDLING

2010-05-30 kl 16:36

Och andra avstår från dessa föreningar av samma skäl. Man vill inte lämna ut all denna information så öppet.Man kan heller intejämföra en förening med medlemsavgift och därtill hörande medlemsregistrering med ett forum, som detta ju är.Du vet nog inte hur det är att få internetstalkers, eller för att gör det mer svenskt (även om svenska språket är under ständig utveckling och nya moderna termer hela tiden införlivas i det), internetäckel, på dig när du gör de här yttranden så lättvindigt. Herrar i din ålder blir nog mycket sällan utsatta för detta. Tanter i min ålder är inte heller särskilt utsatta, men lite hum har man i alla fall efter 15 aktiva år på nätet (men det var liiite mindre 1995 ;) )...Den som inte gillar forumformen att diskutera kanske inte ska vara med i forum...

2010-05-30 kl 18:45

Javisst bästa ÅSA,jag respekterar dina åsikter och förstår att. med ditt sätt att se på detta ämne har en klar bild av hur du uttrycker dig.Men du skall veta att det är lika lätt att gå in på meddlemssidor, om du inte gillar detta så får det stå för dig,, Jag är väl förtrogen med vad som förekommer på sidor av vad slag de må vara,,tyvärr tiden är sådan.Skall man skydda sig så ut med datan och lyssna på radion istället,m.a.o. avstå från vad samhället har att erbjuda ,kanske det hjälper en del,till att få vara ifred??? Men då blir man väl ormbiten ..m.v.h. Edling

2010-05-30 kl 19:28

Var är problemet, är det nu fel att folk har ett alias?
Frågor och svar blir väl inte bättre för att alla vet att jag tex heter Styrbjörn.
Det här forumet fungerar väl bra som det är i mitt tycke!

2010-05-30 kl 19:52

Tänk bara om alla tänkte efter en extra gång innan de postade och kanske hade ett visst mått av självcensur och självkritiken vore i paritete med kritiken mot andra.

2010-05-30 kl 20:17

AZAWI Omdet du skrev var menat till mig,,och om du blev tyken på något sätt så ursäkta mej i så fall . mvh.Edling

2010-05-30 kl 20:35

[quote user="edling"]
AZAWI Omdet du skrev var menat till mig,,och om du blev tyken på något sätt så ursäkta mej i så fall . mvh.Edling
[/quote]
Edling, även om det inte var menat åt dig så tycker jag personligen att du borde ta åt dig.
MVH.
Andreas

2010-05-30 kl 20:41

[quote user="Andreas_"][quote user="edling"]
[/quote]
Edling, även om det inte var menat åt dig så tycker jag personligen att du borde ta åt dig.
MVH.
Andreas[/quote] Håller med dig fullt ut Andreas.

2010-05-30 kl 21:04

Till de personer som säger A men inte B,, kom igen istället mvh.Edling

2010-05-30 kl 22:32

Någon som minns Kanonpris' forum, som inte hade någon registrering av "medlemmar" ? Det lades ner efter att inläggen hade övergått till rena pajkastningen.

Gunnar

2010-05-31 kl 07:23

Gunnara så illa är det ,så lägg upp ett meddlemsregister så är detta problem kanske ur världen ..Edling

2010-05-31 kl 08:50

[quote user="edling"]
Till de personer som säger A men inte B,, kom igen istället mvh.Edling
[/quote]
Är det bla. mig du syftar på så kan du väll läsa dina kommentare i tex. tråden Törstigt med liten vagn. Ställ dig gärna frågan om det tillför något i tråden med kommentare som "Har du råd med bil vagn ,,en dl. mer vad gör de,verkar snålt" eller "låt oss för guds skull slippa detta med miljön i detta forum, hör inte hemma i denna tråden " Eller i tråden Husvagn under 800kg "Du får gärna sticka ut hakan och vad du får luft ifrån ,men om du istället kommer med dinaakloka tankar så ska du se att det reder ut sig AZAWI . Jag har bra på fötterna i detta ämne , Om ni lugnar ner ER och ger mig de uppgifter jag ber om så blir slutet gott..Edling ."
Andreas

2010-05-31 kl 12:51

Hej på er,
Jag har suttit hela förmiddagen och raderat skumma medlemmar som länkar till "medicin-sajter". Ett riktigt otyg som vi jobbar på att försöka hindra.
Stort tack till er som så snabbt uppmärksammat mig om detta. Såg det tyvärr först imorse när jag kom till jobbet.
Vi kommer aldrig att kräva att folk registrerar sig med telefonnummer, adress mm. Det får man välja själv om man vill dela med sig av, tycker vi. Däremot kräver vi att man registrerar sin e-postadress, men man väljer själv om man vill att den ska synas för andra än admin. Vi håller just nu på att se över hela hemsidan och det kommer snart att dyka upp en hel del nyheter. Det blir riktigt spännande!
Slutligen vill jag helst att ni avslutar den här diskussionen nu. Men jag vill poängtera att forummedlemmar väljer själva vad de vill heta och vilken information de vill dela med sig av, det är diskussionerna i forumet som är huvudsaken. Visa respekt för varandra och tänk alltid på att det du skriver ska tillföra något. Använd inte forumet för att vädra dina personliga åsikter som inte hör hit. Skriv klart och tydligt, så att det inte kan missförstås.
Ha nu en riktigt bra dag!Jenny

2010-06-01 kl 12:19

Hej Jenny jag har en undran kansek fel ställe att lägga den i .. men går det byta ut sitt nick?? Eller måste man göra en helt ny reg ??

2010-06-01 kl 13:36

Ibland vore det bättre att få ge en form av poängbedömning av inlägg i form av tistlar eller rosor ifrån de andra medlemmarna.
För många tistlar = Time out ifrån inläggsmöjligheter
Många rosor = snabbare sidbyten... :-)

(Som ett exempel)

• 23 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1711 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 638 fristående campingplatser och 770 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 303 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2022-08

• Husvagn & Camping 2022-07

• Husvagn & Camping 2022-06

• Husvagn & Camping 2022-05

• Campingkatalogen 2022

• Husvagn & Camping 2022-04

• Husvagn & Camping 2022-03

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206