Nya fixar på Campingglädje.se / av Anonym 242978179

• 28 svar
Nya fixar på Campingglädje.se
2010-10-27 kl 14:51

Hej alla medlemmar!

Vi har den senaste tiden fixat en del saker på Campingglädje.se som idag har gått live på sida:

- Menyn är ny. För att se menyvalen är det bara att dra pekaren över menyn så ramlar det ner fler alternativ.
- Vi har bytt färg på rubrikerna till svart
- Det går nu att kommentera bilderna som medlemmar laddar upp. Under eftermiddagen kommer vi även att lägga ut kommentarstrådar på bilder som är uppladdade innan idag. Så från och med ikväll kommer alla, gamla som nya, bilder gå att kommentera.
- Profilsidan har bytt utseende. Bland annat har ens vänner fått mer och tydligare utrymme.

Vi jobbar vidare med hemsidan hela tiden och tar in era synpunkter ni skriver här och i e-post.

MVH

Julia Olderius

2010-10-27 kl 15:14

Hej!
Visst är det roligt att Ni jobbar vidare med hemsidan,,,men som sagt mycket återstår att det skall vara lika enkelt som på den gamla goda tiden.Nu måste man vara it-kunnig och det väl inte meningen?Har laddat upp bilderna(31)men omojligt att återse dom igen eller vad gör man för fel?
Mvh/zubac

2010-10-27 kl 15:40

Nu är du blygsam zubac. Du är ju redan IT-kunnig i och med att du laddat upp dina 31 bilder.
När jag går till din profil och trycker på texten "31 bilder" under det första fotot så finns bilderna till beskådande.
/Roland

2010-10-27 kl 16:47

Nu har någon släppt ut. en kalv på sommarbete. Detta bådar inte gott..Julia Oldeus är väldigt kompetent, det vet jag, och sedan så är hon ung och har data och IT med sig från skolan sedan hela tiden uppdaterat sig, och då är ju allting lätt..Visst det måste till förändringar ,,men ibland,hm hm...mvh edling

2010-10-27 kl 17:19

Oj, vad är det som inte bådar gott, Edling? Berätta, så kan vi hjälpa dig! :-)
/Jenny

2010-10-27 kl 17:34

Hejsan bästa Jenny..Det är så att i mitt huvud kommer det fram tankegångar om nydaningar och mera komplicerade tillvägagångssätt för att kunna få ut det man vill ha av detta med data,man hinner inte lära sig en sak förräns det är nytt igen,Det gör att jag har fått anlitat dATA IT KONSULTFIRMA FÖR DYRA PENGAR för att skriva och förklara eller be om hjälp,,,Personligen tror jag att tidningen tappar nånga som skulle vilja ha ett ord med i laget = nu så läser många men struntar i att svara eller skriva , Jag hoppas jag har F E L. hälsar edling

2010-10-27 kl 17:51

FRÅGA Vad tog den redovisningen vägen som visade vem som var inloggad ??? Nästa fråga ,,,Det tar ju en himla tid från att jag har bestämt för att se på en tråd tills den kommer fram???? mvh,,,edling

2010-10-27 kl 18:15

ostbergr skrev:
Nu är du blygsam zubac. Du är ju redan IT-kunnig i och med att du laddat upp dina 31 bilder.
När jag går till din profil och trycker på texten "31 bilder" under det första fotot så finns bilderna till beskådande.
/Roland

Tack Roland..nu har jag hittad dom,var det där jag var tvungen att klicka på..nu är man i alla fall lite klokare..har alltid sagt att livet är skola och man blir aldrig upplärd till fulo.Än en gång tack!

2010-10-27 kl 18:16

Va härligt att ni fixar å donar för att sidan ska bli bra .

--------------------------------------------------
Hälsningar Conny Stefansson med familj som utgår från Kristinehamn i värmland

Bilder : [url] http://conny-555.bilddagboken.se/p/main.html [/url]
Picasa web : [url] http://picasaweb.google.com/conny.stefansson [/url]
Youtube : [url] http://www.youtube.com/user/connyst66 [/url]

CC medlem : 73162 Värmlands Län (S)

BIL : Volvo V70 2,5T 1999
DRAGBIL : VW Tiguan TSI 200 2008
DRAR : Cabby 67FT 2005 (stugan)

L-V-V-C = lägenhet-volvo-vw-cabby
2010-10-27 kl 18:22

Du Conny den kommentaren var överflödig,, kan du bidra med något??== edling

2010-10-27 kl 18:31

Som sagt ,tycker det är bra att dom försöker fixa till sidan .

--------------------------------------------------
Hälsningar Conny Stefansson med familj som utgår från Kristinehamn i värmland

Bilder : [url] http://conny-555.bilddagboken.se/p/main.html [/url]
Picasa web : [url] http://picasaweb.google.com/conny.stefansson [/url]
Youtube : [url] http://www.youtube.com/user/connyst66 [/url]

CC medlem : 73162 Värmlands Län (S)

BIL : Volvo V70 2,5T 1999
DRAGBIL : VW Tiguan TSI 200 2008
DRAR : Cabby 67FT 2005 (stugan)

L-V-V-C = lägenhet-volvo-vw-cabby
2010-10-27 kl 18:33

Conny Vill bara säga att det räcker inte i detta fallet..mvh edling

2010-10-27 kl 19:50

edling skrev:
FRÅGA Vad tog den redovisningen vägen som visade vem som var inloggad ??? Nästa fråga ,,,Det tar ju en himla tid från att jag har bestämt för att se på en tråd tills den kommer fram???? mvh,,,edling

Svar till dig edling: I den lilafärgade menyn håller du muspekaren över Medlemssidor och trycker sedan på Medlemsportal .
Vad som är "himla tid" för dig eller mig är inga problem för någon annan. Själv tror jag det är den egna dagsformen som avgör om man blir irriterad eller inte. Dessutom är våra datorer också av olika prestanda. Vi har olika internetleverantörer med olika kapaciteter. Det finns alltså flera anledningar till att det kanske tar tid ibland.
/ostbergr, moderator

2010-10-27 kl 21:32

edling skrev:
Du Conny den kommentaren var överflödig,, kan du bidra med något??== edling

Edling: Nu blir jag som privatperson/medlem irriterad på dig. För Conny är kommentaren inte överflödig! Sedan är det lite övermaga att be Conny om att bidra med något.
Tänk en gång extra och flytta över tongångarna från att vara ironisk, till att istället försöka bidra med något själv som andra har nytta av. Var snäll och använd en vänligare ton utan att klanka ner på andras åsikter.
/Roland, som medlem

Edling: Tänk på att tråden handlar om vad som håller på att fixas till på forumet, och inte om att kritisera varandra. Kritisera gärna forumet, men var konstruktiv så det går att göra något av det.
/ostbergr, moderator

2010-10-28 kl 07:41

Hej
Det går åt rätt håll, tycker jag. Specielt gillar jag tråden nya inlägg. Då får man alla temagrupperingar på en plats.
Och efter som jag får bättre vana med nya systemet, blir jag nog snart lika nöjd som jag var för ändringarna.
Tröghet upplever inte jag.
Jobba på, det blir nog bra.
Mvh Knut

2010-10-28 kl 09:54

Rolan ..Skall upplysa dig att jag har det senaste i maskinparken, så det är inte där trögheten sitter,::::: Packard Bell lap top ice.net internet . Canon 560 skrivare // kopiator,,vad säger du nu då??? mvh edling

2010-10-28 kl 20:56

Hej
Jag fattar inte va skrivare/kopiator fabrikat har med forumet at göra. Nogon annan som fattar ? Och ICE kom ju på sista plats på Plus sin granskning i somras.
Mvh Knut

2010-10-29 kl 15:53

Jag har haft flera inlägg om lättläst text. Bra Julia att du ändrar rubrikerna till svart. Kan du också ändra alla andra som har lila färg till svart. T.ex. forumrubrikerna. Färgen lila är en färg som inte får finnas, den syns ju inte. Fjollig modefärg. Jag får säga som gubben i kyrkan sade om psalmboken med pytteliten text - "jag skulle vilja ha en bok med grövre ord i "-
h-dson

2010-10-29 kl 19:35

Av moderator raderad text. Personangrepp.
/ostbergr, moderator

2010-10-29 kl 20:15

Hej
Jag vet min svenska tyvärr inte är perfekt. Ordet gaggare vet jag inte va betyder. Edling skrev 0954 at han har det senaste i maskinparken. Jag fattar fortfarande inte va Cannon 560 skrivare har med eventuell tröghet i Forumet at göra.
Mvh Knut

2010-10-29 kl 21:32

Hej alla! Jag tycker, att forumet bara blir bättre och bättre. Sedan tycker jag att det är kul att få lte nya saker "att bita i". Fint att få vara med sin tid och testa och pröva -- rätt som det är funkar det. Vilken kick för självkänslan!

P.S. Gagga betyder "att snakke runt om nåe som man ikke ska snakke om". D.S.

2010-10-29 kl 21:51

Zubac!
Vilka fina bilder Du har. Ser härligt ut i Kroatien. Själv vågar jag mig inte på att köra ombord på en färja med mitt ekipage, så jag får väl hålla mig i Skandinavien. Bilderna från Dachau är skrämmande -- håller med Dig -- aldrig mer!

2010-10-30 kl 09:17

Leknes skrev:
Zubac!
Vilka fina bilder Du har. Ser härligt ut i Kroatien. Själv vågar jag mig inte på att köra ombord på en färja med mitt ekipage, så jag får väl hålla mig i Skandinavien. Bilderna från Dachau är skrämmande -- håller med Dig -- aldrig mer!

Tack Leknes

2010-10-30 kl 11:07

Hej
Tack Leknes, då har jäg lärd mig et nytt svensk ord. Men det var inget pent ord, hoppas jag inte får änvänding för det.
Mvh Knut

2010-10-30 kl 14:05

Hej Edling! Försök att göra som jag gör: Jag är ingen data-expert men tycker det är kul att följa med tiden och lära mig nya saker.Man vill ju vara modern och med sin tid trots att man har några år på nacken..
Klicka på alla rutor Du ser, börja längst upp, - och Du kommer att förstå hur saker och ting fungerar. Ingenting blir fel med datorn, inget går sönder, men Du kommer att se och begripa och bli glad när Du fixat det, precis som jag blir.

2011-02-26 kl 15:04

Hej forumfixare!
Undrar om det går att ordna en detalj som jag hängt upp mig på:
När sidan/sidorna läses in och verkar "klara" så rycks allting ner för att bannern i toppen också ska få plats.
Lite irriterande för jag trycker då på fel ställe när jag exempelvis sätter markören på Nya inlägg, men efter rycket hamnar någon annastans.
Jo, jag kan ju vänta någon sekund men det gör jag inte...
Går det inte att från början blocka för bannern på något vis?
Hoppas det går att förstå vad jag menar.

2011-02-26 kl 15:56

Jag irriterar mig också på denna sak. Trodde att det möjligen berodde på min dator men förstår nu, att så inte är fallet. Om man får önska (gnälla) tycker jag ,att det skulle vara bra med en funktion längst nere på en tråd, som gör att man snabbt kommer upp till "senaste inläggsrutan". Som det nu är måste man manuellt scrolla upp till början av sidan.
En ros till redaktionen för att man kan klicka på "sista inlägg" , när man öppnar en tråd. Väldigt behändigt.

2011-04-21 kl 08:50

Jag blev medlem 2005 och måste erkänna att jag trivdes bättre med hur sidan såg ut då. För mig var den mer lätthanterlig och jag kände att jag hade bättre överblick. Men jag antar att det handlar mest om att det är jag som måste vänja mig vid det nya.
Det var en härlig stämning på forumet och många var mycket aktiva. Det var mycket prat om camping men även om allt annat som berör livet i allmänhet. Det var då Skriv(k)lådan kom till för att vi skulle få utlopp för den sidan utan att någon skulle irritera sig på att man pratade om ämne som inte hade ett dugg med camping att göra. Det var mycket högt i takt och jag minns fortfarande en del trådar som var otroligt roliga att ta del av. Det fanns en "Gästbok" för varje medlem och det gjorde sidan mer levande tycker jag. Allt var givetvis inte guld och gröna skogar då heller och trådarna spårade ur och blev direkt otrevliga ibland men överlag så var det mest humor och värme. Lite råa toner men hjärtligt och mycket glimt i ögat. Många av de gamla finns inte kvar och det är väl så i livet för övrigt. Människor kommer och går. Jag är öppen för nya bekantskaper och hoppas få lära känna nya medlemmar och ha roliga, seriösa och lite mindre seriösa diskussioner framöver:)

• 28 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1711 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 638 fristående campingplatser och 770 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 303 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2022-08

• Husvagn & Camping 2022-07

• Husvagn & Camping 2022-06

• Husvagn & Camping 2022-05

• Campingkatalogen 2022

• Husvagn & Camping 2022-04

• Husvagn & Camping 2022-03

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206