• 16 svar
Nya medlemmar
2011-03-31 kl 00:11

STORT VÄLKOMMEN säger jag till alla nya medlemmar.

Tillströmningen av antalet nya medlemmar ökar och det är jättekul :)

Därmed kommer det in nya friska kommentarer och frågeställningar. Ju fler medlemmar som delar med sig av sina egna erfarenheter, och som ger tips och råd, ju roligare blir det att se om det kommit in något matnyttigt sedan man var inne på forumet senast. Ingen kan allt, men alla kan något. Även om man varit med under lång tid så hittar man alltid guldkorn i det som skrivs och som ibland tycks vara självklart.

När man kommer in som ny kanske man känner sig för lite innan man börjar göra inlägg. Men som många sagt tidigare: Det finns inga dumma frågor. Därför är det bara att kasta sig in i skrivandet.

En av Campingglädjes webbmakare, Julia Olderius, har gjort en liten lathund med tips och trix, som är till hjälp för att komma igång och göra olika saker här på forumet.
Den består i princip av två delar:
- En del som handlar om dig som medlem och där din profil finns. Dessa uppgifter når du genom att klicka på ditt namn längst ner på hemsidan i den lilafärgade listen

- Den andra delen tar upp lite om forumet och hur man skapar trådar eller gör inlägg i befintliga trådar.
Klicka här för att se Tips och Trix (PDF)

Som medlem kan man givetvis bara läsa vad andra skriver. Det finns inget krav att man skall göra inlägg. Men det är kul!

Om ni har frågor är det bara att skriva här i de olika trådarna eller klicka på kontaktformuläret till Campingglädje.

Vårliga hälsningar
/ostbergr, moderator

2011-03-31 kl 07:47

nya medlrmmar behövs dom gamla har tydligen tröttnat, och raderat sig av olika anledningar.

2011-03-31 kl 08:58

Ja det stämmer bero, att några medlemmar valt att radera sig. Nu är det till antalet kanske inte mer än max en handfull skara som gjort det. Vilket är tråkigt.

Jag vill också förtydliga att alla medlemmar behövs i forumet såväl nya som gamla.
Då blir det en bra mix, och som kockarna uttrycker sig "...smakerna gifter sig med varandra..."

Glädjande är också att se att en och annan av de raderade kommer tillbaka som medlem under ny signatur.

/ostbergr, moderator

2011-03-31 kl 10:45

ostbergr skrev:

Glädjande är också att se att en och annan av de raderade kommer tillbaka som medlem under ny signatur.
/ostbergr, moderator

För mig mycket förvirrande? Varför gör man så? vad är anledningen till det?

2011-03-31 kl 10:51

Ja det kan man undra. Själv har jag inget entydigt svar på det.

Någon som bytt signatur som vill berätta lite om varför man bytt?
/ostbergr, moderator

2011-03-31 kl 12:17

Man har bytt nick för att inte bli igenkänd och bli påhoppad igen! Gör man så, kan man kanske få vara ifred för fridstörare.

2011-03-31 kl 16:24

det är inte säkert att det hjälper när jag såg raderingarna så kunde jag efter lite sökande räkna ut vilka det var.

2011-04-01 kl 08:38

Nu håller den här tråden på att glida iväg åt ett helt annat håll än vad det första inlägget handlade om. Det är helt ok att diskutera ämnet ni tar upp, men gör det i en ny tråd istället, eller skriv privata meddelanden.

Trådarna blir otroligt röriga och ibland helt ointressanta till slut.Reaktionen har fått en del kritik för detta och det är en svå avvägning när man ska gå in och avbryta en dikussion eller inte. Helst vill jag slippa det.

Ha en bra dag!
/Jenny

2011-04-01 kl 08:57

Fast det var ju TS själv (ostbergr) som tog upp detta att det var glädjande att raderade medlemmar kommer tillbaka som nya nick!!

Som vanlig medlem så måste jag ju få kommentera det? eller?

2011-04-01 kl 09:44

Jag tar på mig att tråden blev lite skev. Det var ett misstag av mig att uppmana skrivare att berätta varför man bytt. Det hör inte till denna tråd där nya medlemmar skall få tips om olika saker i forumet.

Krister-j ditt inlägg var inte fel det var jag som trampade snett.

Må så gott alla nya och gamla medlemmar
/ostbergr, moderator

2011-04-01 kl 10:27

Det är bara att blicka framåt och försöka att göra det bästa av campingglädje :-) Lyckades få min arbets kompis att köpa en vagn och att bli medlem här. Han har aldrig haft vagn tidigare så han kommer nog synas på forumet med frågor och tips. Alla här ha en trevlig dag och helg :-)

2011-04-01 kl 10:30

Jag har också fått en nät-bekant att köpa sig en husvagn och att bli medlem i Campingglädje. Sådant är kul och styrker en!
Välkommen till oss Ingmas!

2011-04-01 kl 10:34

Ja visst är det så Leknes! Gammal som ung spelar ingen roll. Det ska ju vara glädje i detta :-)

2011-04-01 kl 12:32

Hej alla!

Ni verkar ha en trevlig sida här! :)
Blev invigd till sidan av Cabby cruisers, det tackar jag särskilt för!
Som novis lär man behöva få lite kött på benen innan man skall ut och rulla.
Det lär ju ta en stund att gå igenom sidan men vad gör det då den är trevlig att vara på. ;)
//O

2011-04-05 kl 19:32

När man går ur ett forum och vill gå med igen brukar man få byta sitt nick. Det gamla står som "upptaget".
Trevligt när det är lite fart i trådarna. Har inte själv bidragit med något på länge men läser lite då och då.

2011-04-21 kl 19:49

Glad Påsk min man och jag är nyblivna husvagns ägare för allra första gången
hoppas på en fin camping sommar ....Kram på er alla

• 16 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1679 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 636 fristående campingplatser och 741 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 302 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2022-01

• Husvagn & Camping 2021-12

• Husvagn & Camping 2021-11

• Husvagn & Camping 2021-10

• Husvagn & Camping 2021-09

• Husvagn & Camping 2021-08

• Husvagn & Camping Nr 7 2021

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206