OBS.Husbilsförbud ! ! ! / av Bysse

OBS.Husbilsförbud ! ! !
2011-09-25 kl 21:50

Bysse
Store husvagnar tar og stor plass. Vi reiser rundt med en Hobby 720 og drar med en Chevy van. Det eneste som trengs når jeg kommer til en campingplass er å fortelle at jeg har en stor campingvogn. Så går jeg en tur på plassene som jeg kan velge mellom og finner en som passer. Vanskligere er det vel ikke for dere med husbil.
Hvorfor vil ikke endel husbileiere betale en campingavgift?
Nei Bysse, kom ned på jorden igjen og jobb heller for at det blir like rettigheter for husbil og campingvogn

2011-09-25 kl 21:53

Om ni nu vill likadant varför då inte samsas om det.

2011-09-25 kl 22:54

Hur fan orkar ni hålla på?

Byssepojken varva ner lite nu tack ??

2011-09-26 kl 10:30

Är ni inte alla överens - egentligen? Det hela handlar väl inte om rättigheter, utan om att man ska ha valfrihet, oavsett om man åker husbil eller husvagn? Att dra alla husvagns- respektive husbilsåkare över en kant är att göra det lite för enkelt.
Drömmen vore väl att alla som anordnar ställplat kunde (och ville) ta emot både husvagnar och husbilar. Det måste väl alla hålla med om?
Men nu är det inte så och då får man antingen gilla läget och anpassa sig till det utbud som finns eller också försöka påverka de som anordnar ställplatserna.
Ibland handlar det om okunskap. Många som anordnar ställplats tror att det bara är husbilsåkare som vill stå där och när vi frågar om även husvagnsekipage är välkomna svarar många att de inte gör någon skillnad och att alla är välkomna. Titta gärna i Campingkatalogen, många ställplatser välkomnar faktiskt både husvagnar och husbilar.

Ha en bra dag!

2011-09-26 kl 11:59

Man kann tycka att det skulle vara så enkelt som du skriver Jenny, men tyvär så är det stora motsättningar mellan Husbilar och Husvagnar mycket på grund av okunskap om olika fordon,

2011-09-26 kl 13:27

Jag instämmer till stora delar i vad ni skriver Jenny & Bero.Båda tillhör fordon/ekipage...Husvagn/Dragbil.. eller Husbil...Men om jag kommer med Husbil med husvagn på dragkroken, vilket läger tillhör jag då..???

2011-09-26 kl 13:42

Det där är väl en ickefråga? Med andra ord TRAMS!
/Roland

2011-09-26 kl 14:36

Den frågan Roland är verklighetsförankrad,.. Se verkligheten i vitögat. TYVÄRR det finns två läger.

2011-09-26 kl 16:06

Det finns medlemmar som vill ha lite kontakt med andra människor, de har helt enkelt tråkigt i vardagen.

Man skapar en diskussion och ältar i det till oändlighet.

2011-09-26 kl 16:35

Det finns människor som inte är fientligt inställda...Skulle det vara fel att ha kontakter? Är det fel att inte vara folkskygg...Sedan du Sir-n det heter ventilera,, är det fel? Är det fel att dra en diskution till sin spets???

2011-09-26 kl 17:02

Nej inte är det fel att ventilera som du skriver.

Men du ältar faktiskt i alla möjliga saker i oändlighet.
Bysse jag förstår att du gillar att skriva men
du är så förbannat stolt över din husbil så det lyser igenom som att
"här är jag se på mig"

Stolt ska man vara men det kan ibland bli för mycket.

2011-09-26 kl 18:48

Tack Jenny, Roland och Sir-n för era inlägg i denna tråd. Detta måste vara det mest gaggiga tråd jag har läst.

2011-09-26 kl 19:20

Det känns som om vi är framme vid tids ände i denna tråd.
Tråden kommer att låsas strax före midnatt i kväll. Därmed faller inte lagda inlägg bort men det går heller inte att skriva några nya inlägg.

Hälsningar
/ostbergr, moderator

2011-09-26 kl 21:35

Festligt eller sorgligt att det gamla grollet mellan husbil och husvagn kan fortleva. Att husbilar är mer rörliga - beror inte det delvis på att de inte kan ställa av bostaden och åka med motorn? Så har i alla fall jag upplevt det som efter 39 års rörligt husvagnsliv bytt till husbil. Husvagnen var stationär vintertid. Nu får vi köra "upp och ner".Enkel och inte så kostsam övernattning/campingplats är vi många som önskar.Jag lider nog av skrivklåda, fast jag lider inte så mycket!Tror jag.

2011-09-26 kl 22:32

Män,hör Ni.

Här kämpar man för att få slut på diskrimineringen av husvagnsekipage på ställplatser. Inte ska väl en utav "våra egna" gå emot det här,heller!!!?

Jag åker Europa på kors ock tvärs,ock har i alla år retad mig på det her.

Varför i hela friden kan inte mitt ekipage få stå på ställplasser??

Det er 12 meter långt,og jag semestrar på presis samma sätt som grannen med husbil.

Förbaskad diskriminering det MÅSTE bli et slut på!!

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1701 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 638 fristående campingplatser och 760 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 303 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2022-06

• Husvagn & Camping 2022-05

• Campingkatalogen 2022

• Husvagn & Camping 2022-04

• Husvagn & Camping 2022-03

• Husvagn & Camping 2022-02

• Husvagn & Camping 2022-01

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206