Skriva svar som försvinner / av Axelvevaxel

• 21 svar
Skriva svar som försvinner
2010-10-25 kl 19:13

Har skrivit svar på inlägg men det försvinner? Förklaring !

2010-10-25 kl 20:34

Det händer mig också....

2010-10-25 kl 20:45

Att om man svarat på en tråd och svaret försvinner i cyberrymden låter inte bra. Detta måste genast undersökas!! What is happening?

2010-10-25 kl 21:36

Kan det vara Osten som raderar ??

2010-10-25 kl 21:38

Har hänt ett antal ggr, att svar flugit sin kos edling

2010-10-26 kl 00:11

En moderators svar.
Förklaringen till varför en del svar försvinner är väldigt enkel. Orsaker rankade i vanlighetsgrad:

1: Inläggen har brutit mot forumets regler, och hela eller delar av ett inlägg raderas då
2: Dubblett av ett inlägg

Som moderator kan jag bara svara för vilka ingrepp jag själv gjort. Under de ca. 2,5 år jag varit moderator har jag totalt ingripit vid ett femtontal tillfällen. Samtliga har gjorts på grund av de två ovan beskrivna orsakerna.

Har någon synpunkter på hur man sköter sitt jobb som moderator, kan man kontakta redaktionen genom att klicka på orden kontakta oss (länken finns strax under sista inlägget i varje tråd).
Beskriv vilket inlägg ni gjort och att det raderats eller redigerats. Då kan redaktionen ta ställning till om vi modererat fel. Samtliga inlägg som raderats ligger nämligen synliga för redaktionen, varför de har lätt att se vad som raderats av oss.

Jag är inte felfri och kommer definitivt att be skrivare om ursäkt om jag modererat fel.
Som moderator är jag troligen lika intresserad av husvagn/husbil och annat som skrivs i trådarna, som ni andra. Därför kan den uppmärksamme säkert se att jag ibland skriver och undertecknar med moderatorssignaturen, ibland som privatperson. Det är en balansgång men viktigt för mig att försöka hålla isär de två rollerna. Det är alltid moderatorsrollen som ingriper, aldrig privatpersonen.

Hoppas detta svar kan reda ut en del frågetecken på varför något inlägg försvunnit.
Hälsningar
/ostbergr, moderator

2010-10-26 kl 07:01

Tvivlar inte på att moderatorn skött sitt arbete. Har dock ett par gånger undrat vart mitt inlägg tog vägen. Vill nog påstå att moderatorn inte haft anledning att ta bort det p g a att jag har brutit mot forumets regler.

2010-10-26 kl 08:47

Det kan nog vara så kallekula att något inlägg legat i den för mig svårbedömda gränszonen, och då raderats tillsammans med några andra klara övertramp för att komma tillbaka till trådens ursprungsämne.
Men som jag sa innan, så är det ytterst sällan som suddgummit behöver användas. Fortsätt du skriva friska inlägg kalle!
/ostbergr, moderator

2010-10-26 kl 09:40

Kan tänka mej att övertramp har begåtts ,,,edling

2010-10-26 kl 11:57

Ingen risk med övertramp kan jag lugnt påstå. Inte från min sida om man inte tycker att det är ett övertram när man har påtalat att forumet upplevs sämre än tidigare. För det tycker jag tyvärr fortfarande. Upplevdes öppnare och enklare innan det gjordes om.

2010-10-26 kl 12:04

Tack och hej från Axelvevaxel, även jag har nu tröttnat dels på Osten o annat.
Detta raderas väl också!!

2010-10-26 kl 14:15

Nej kallekula jag eller någon annan raderar inte inlägg med kritiska synpunkter på detta forum. Det är ju läsarnas rättighet och möjlighet att ge tips in till webbmakana. Sedan tar saker och ting tid även hos de som skall bygga sidan. Som läsare vill vi ju ha allt färdigt på en gång, men det hinner inte utvecklarna. Då blir vi otåliga. Men jag har uppmuntrat alla läsare att komma med synpunkter vid massor av tillfällen. Återigen blir vi otåliga.

MEN jag kan garantera att ingen kritik lämnar varken mig, redaktionen eller webbmakarna oberörda, och synpunkterna samlas hela tiden in. Vi kan väl hoppas att när väl förbättringarna väl kommer så känns det som en vårflod då snösmältningen dragit igång.

Vill också förklara en annan sak. När det står Raderad med fet stil där det brukar stå våra signaturer under våra små bilder, betyder det inte att jag eller någon annan moderator raderat ett inlägg någon gjort. Det betyder istället att just den medlemmen valt att lämna forumet som medlem.

Vill också tacka för att ni engagerar er i även dessa frågor. När frågorna kommer upp på ytan kan vi förhoppningsvis förklara och då undanröja missförstånd.

Hoppas inte denna tråd behöver växa sig alltför lång utan att vi i stället kan lägga kraften på mer tips och annat som hör till våra fritidsintressen.
Ha en bra höstdag.
/ostbergr, moderator

2010-10-26 kl 14:30

Ett litet inlägg till i den här tråden bara...

Precis som Ostbergr skriver, går det jättebra att kontakta oss på redaktionen om något har raderats fel.

Än så länge har jag inte hört något från någon av er, så mejla mig gärna på en gång. Det kan ha varit jag som råkat sladda på delete-tangenten.

Till Raderad: Tråkigt att du har tröttnat på "Osten och annat", men vad tillför den kommentaren? Ingenting, faktiskt. Kom med konstruktiv kritik, diskutera som vuxna människor och skriv på ett vårdat sätt.

Ostbergr är en av moderatorerna i det här forumet och han har redaktionens fulla förtroende att göra och skriva det som krävs och, som han själv också skriver, sker det faktiskt sällan några övertramp.

Ha en bra dag på er alla och mejla mig gärna era synpunkter!
/Jenny
jenny.floden@husvagnochcamping.se

2010-10-26 kl 21:14

De gånger mina meddelanden inte har nått fram har de försvunnit i samband med att jag har skrivit och klickat på "skicka svar" Tror inte att någon moderator i hela världen är så snabb så att man hinner ta bort det meddelandet. De försvinner helt enkelt ut i cyberrymden.

2010-10-26 kl 22:14

Mina skriverier har troligen UFO-n tagithand om..... edling

2010-10-27 kl 06:54

Samma som Frank skriver har mina meddelanden försvunnit när jag tryckt på ¨skicka svar¨. Tror 3 gånger.

2010-10-27 kl 08:15

OK, det ni beskriver när ni trycker på "Skicka svar-knappen" har jag också råkat ut för någon gång. Har en känsla av att det sker då man skriver direkt i den rutan under inlägget där det står: "Posta snabbsvar: Skriv ditt meddelande här". Därför väljer jag att först trycka på texten till höger om "Skicka svar-knappen" där det står: "eller använd vanliga svarsrutan". Där skriver jag sedan in min text. Det känns säkrare och man får iväg inlägget.
Det är ju väldigt irriterande när det inte går iväg och man kanske måste skriva om hela texten.
/Roland

2010-10-27 kl 09:11

Du Roland ,det är inte bara inlägget som försvinner,, det är så efter flera rader så plötsligt så försvimmer hela stycket,,,Var skall man gå in för att spara för att inte mista allt när man skriver ???= edling mvh

2010-10-27 kl 09:59

Jag tror inte det finns någon spara-funktion här under tiden man skriver ett inlägg.

Jag brukar skriva mina texter i något av de småprogram som brukar finnas i datorn, t.ex WordPad, NotePad eller vad som nu finns.

När texten är klar kopierar jag den och klistrar sedan in den i skrivfältet där man skriver sina inägg.

Då riskerar man inte att behöva skriva om sin text.

Hoppas detta var något så när begripligt
/Roland

2010-10-27 kl 10:31

Tack Roland ,,Risken att man lär sig för mycket..edling häls.

2010-12-24 kl 18:03

GOD JUL GOTT NYTT ÅR !Alla som längtar efter ny vår och värme.MVH !Ivec.

• 21 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1711 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 638 fristående campingplatser och 770 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 303 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2022-08

• Husvagn & Camping 2022-07

• Husvagn & Camping 2022-06

• Husvagn & Camping 2022-05

• Campingkatalogen 2022

• Husvagn & Camping 2022-04

• Husvagn & Camping 2022-03

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206