Forum » Avdelningar » Forumet » Soltak
2019-06-08 kl 18:51
|
|
Är inne på att köpa ett soltak till husvagnen. Egentligen vill jag ha en vanlig påsmarkis, men då det är en äldre polar och taket inte är rakt så blir den väldigt litet. |
2019-06-08 kl 20:39
|
|
Påsmarkiser brukar sättas i skenan som förtältet dras i... De är ju rätt så meckiga att få i och ur så man låter ju den sitta där tills man har en anledning att ta bort den. |
2019-06-08 kl 21:49
|
|
Till en vagn med brutet tak skulle jag titta på ett soltak istället. |
|
Drar med en VW Tiguan 2,0 TDI 2021och efter hänger numera en Adria Alpina 753 HT 2021.
När vi inte drar omkring så står vi, sommar- som vintersäsong på Sollerö Camping. |
|
2019-06-08 kl 22:49
|
|
Är det samma matreal på tyget och hur fungerar det med vind och regn? |
2019-06-13 kl 12:31
|
|
Om det blir litet beror ju på din vagn. Jag har brutet tak på Cabbyn men får ändå på en 310 påsmarkis på en 515 vagn. Hade inte större när jag använde soltak. Det var däremot mycket meckigare med soltaket att få det spänt o snyggt o regnsäkert. Påsmarkisen betydligt lättare. Materialet i en fiamma är kraftigare än normalt soltak. Betydligt motståndskraftigare mot regn. Jag fick tag på en begagnad markis istf en biltemavariant men även den är bättre än markisväv. |
|
LMC 520/580 hte -06 som dras av en Ford Kuga 2.0 TDCI -14
|
2019-06-14 kl 10:06
|
|
Isabellas soltak jag hade har samma tak som förtälten. Hade även sidor till min. https://www.isabella.net/se/soltak Hade det som heter Sun Shine. |
|
Drar med en VW Tiguan 2,0 TDI 2021och efter hänger numera en Adria Alpina 753 HT 2021.
När vi inte drar omkring så står vi, sommar- som vintersäsong på Sollerö Camping. |
Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!
Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.
6 nr för endast 349kr - klicka här
Här hittar du 638 fristående campingplatser och 770 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 303 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.
Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!
Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.