• 6 svar
Tv
2021-05-19 kl 15:22

Som nybliven husvagnsägare undrar jag vad för slags tv/bildskärm man ska satsa på. Vi kommer inte att behöva 12V då det är bortkopplat. Vi streamar all tv hemma så teoretiskt sett så behöver vi väl bara en skärm och en telefon med gott om surf?

2021-05-19 kl 20:19

Ditt inlägg skapar många frågor. För det första undrar jag hur det är möjligt att inte använda 12 V. Allt i stort sett är 12 V i en husvagn. Belysning, pump och styrning av pannan. Beträffande strömning till TV behöver ni WiFi och en TV som har inbyggt WiFi system alt att ni ansluter en Cromecast eller något liknande sytem till TVn. Bäst funkar det om man har en 4G/5G router i vagnen. Skall man strömma från en enhet så måste även mottagaren (TV) vara på samma WiFi nät. Den nya Cromecasten med Google TV är en bra lösning då den har inbyggt eller att man kan efterinstallerar de flesta strömmningstjänsterna vilket i stort tar bort behovet av att strömma från en telefon. Fortfarande gäller att den måste vara WiFi ansluten med en skaplig hastighet. I allmänhet funkar det att dela ut WiFi från en telefon men router är bra mycket bättre.

Skalhamnsbo. (Nära Lysekil)
Bor i en Cabby 650+L. Helårscampar plats 5 på Åsleröds Camping och Vandrarhem i Fjällbacka FC44.
2021-05-20 kl 06:15

Jag kör med en Apple TV och delar internet från min telefon. Det fungerar utmärkt. TV:en är en smart TV så man kan dela internet till den och använda streamingtjänsterna i TV:en. Men gränssnittet är klumpigt och segt på den, så därför tar jag med Apple TV:en istället.

2021-05-20 kl 09:07

Eller en rejäl laptop, som då har en stor inbyggd skärm.

2021-05-21 kl 09:30

Jag har bara en vanlig Samsung 24 datorskärm, en MiBox.. typ som Appletv.. Streamar all TV och Plex på den. Har en 4G Router med extern antenn. Men funkar ju att dela ut via luren också, men tänk på att mottagningen/hastigheten inne i det plåtskal en husvagn är inte är den bästa alltid

2021-05-22 kl 09:41

Jag har en router i vagnen också den används dock sällan eftersom min mobiloperatör plötsligt tyckte att man inte skulle kunna dela data mellan sina simkort utan man skulle ha ett abbonnemang till.

Är det dålig mottagning så funkar det att lägga telefonen på myggnätet i stora takluckan.

• 6 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1663 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 608 fristående campingplatser och 734 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 321 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2021-12

• Husvagn & Camping 2021-11

• Husvagn & Camping 2021-10

• Husvagn & Camping 2021-09

• Husvagn & Camping 2021-08

• Husvagn & Camping Nr 7 2021

• Husvagn & Camping 2021-06

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206