• 12 svar
Upo Kylskåp
2012-07-01 kl 18:13

Hej på er, är ny på det här med Husvagn och har lite problem med kylen.
Har vart ute 2 ggr denna sommar utan problem dock ej denna gång.Den tänder bra på gasolen och brinner fint.Det "bubblar" och låter från rören bak men blir ingen kyla i skåpet.Även vid eldrift 220v.Tacksam för hjälp.

Letar även efter instruktionsbok till en Solifer 55 TLL -83

2012-07-01 kl 20:02

Kylmediet, Amoniaklösning/vatten kan ha separerat. I såfall kan det hjälpa att plocka ut skåpet samt vända det upp och ner ett flertal gånger. Har själv fixat 2 skåp pådetta sätt!
Någon smutspartickel kan också sitta o spärra crkulationen av kylmediet. Även detta problem kan avhjälpas med ovan åtjärd.
Du känner väl till att vagnen/skåpet måste stå så plant som möjligt för optimal funktion.

2012-07-01 kl 20:42

Angående plant hur gör ni? Ställer ramen plant eller mäter ni på något annat,sett att det skiljer på ram,spis och kyl.Får prova att vända på det, hur länge åt vart håll eller är det bara att "rulla"?

2012-07-02 kl 19:12

Det handlar om att vagnen skall stå någotsånär plant när du ställer upp den, det blir ju dessutom väldigt obekvämt att bo i den om det lutar mycket åt något håll

Opel Insignia 2,0T Sports Tourer -11
Cabby C61 -99
2019-02-21 kl 05:36

kanske luft i systemet, kan vara svårt att få bort ibland, vet av egen erfarenhet.Primus 2450

2019-02-26 kl 09:38

Jag brukar lägga vattenpasset på golvet innanför dörren. Det är ju ändå på golvet jag själv står, och då stämmer det rätt bra med spisen i min vagn. Eller gjorde, hur den nya är vet jag inte än.
Kylen har fungerat när golvet varit plant.

2019-02-27 kl 04:07

en annan orsak om vagnen står snett är väl att lågan ligger an inne mot skorstenen och tar bort effekten antar jag.

2019-02-28 kl 09:22

Då får du nog lägga vagnen på sidan...

2019-02-28 kl 09:56

Undrar om det inte har slutat och bubblat bak skåpet då tråden är 7 år gammal. Kanske har bytt vagn i stället för att fixat skåpet då det förmodligen var läckt då det bubblade i systemet.

2019-02-28 kl 11:52

Håller med Hagbard. TS finns inte ens längre kvar på forumet, så varför väcka liv i 7år gammal tråd?

2019-03-01 kl 17:24

Hoppsan, det märkte jag inte när jag svarade på det nya inlägget.

2019-03-02 kl 06:57

kan ju vara bra för andra husvagnsägare som har problem.Så följ gärna upp tråden.

• 12 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1671 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 609 fristående campingplatser och 732 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 330 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2021-11

• Husvagn & Camping 2021-10

• Husvagn & Camping 2021-09

• Husvagn & Camping 2021-08

• Husvagn & Camping Nr 7 2021

• Husvagn & Camping 2021-06

• Husvagn & Camping 2021-05

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206