• 22 svar
Concord
2011-12-08 kl 18:58

Fors bergs fritids center köper Widluds husvagns center i bjuv, som säljer Kabe Hobby Husvagnar och Rapido Husbilar utökas med Concord och Frankia Husbilar Öppning blir trettonhelgen.

2011-12-08 kl 19:45

Så nu blir det en Concorde Liner ?

2011-12-08 kl 21:14

Absolut icke det men den är intresant ändå.

2011-12-08 kl 21:17

Ja det är vackra bilar invändigt. Var inne i en av de stora när jag köpte vagn hos Forsbergs 2005

2011-12-08 kl 23:16

Största felet är väl att ägarna till dom bilar har inga pengar kvar till färje biljeter och Go.box priser..stackar..

2011-12-09 kl 08:13

Hur kann du veta det Zubak

2011-12-09 kl 08:32

Det måste vara det,när man läser olika trådar på vissa forum,hur dom jagar billiga färje biljeter och dom kan köra Österrike runt bara för att slippa betala Go Box avgifter!

2011-12-09 kl 11:25

Ha-Ha, inte snällt skrivet, men som tyskarna brukar säga. "Ju mindre fordon dess större frihet"

http://www.wohnmobil-news.ch/wordpress/?p=327

2011-12-09 kl 12:32

Det är väl inget bevis på att dom inte har pengar, det är väl vanligt och naturligt att man försöker få det så billigt som myligt det tror jag inte ärr specifigt för concordägare det gäller nog andra oxå även Burstner och Kabe-ägare man är sig själ närmast eller hur.

2011-12-09 kl 14:13

Nja bero,visst är det kanske så..men jag träffade en på ställplatsen i Adendorf,visserligen ingen Concord ägare utan en Frankia med dubla axlar där back ,som sa att dom kunde inte köra igenom Österrike på grund att det var för dyrt??Tja..vad säger man då på det..jag hade tänkt säga då att då borde man ha en mindre bil,men avstod..och lustigt är det att dom med dyra(svindyra)bilar alltid kräver att allt ska vara gratis...det gör inte ens jag det...

2011-12-09 kl 18:31

Det är trist att det ska vara x-tra pålagor för att man har en större husbil. Speciellt tråkigt att Österike som är så vackert har kommit på detta påfund.

2011-12-09 kl 19:25

Ja visst är det vackert i Österike varför då bränna motorväg.
Bara för att man tex har stor bil så kan man ju vara ekonomisk i sitt leverne.

Zubac det är feltänk av dig, att om ngn har en stor bil så sprider man pengar omkring sig.
Varför tror du så?

2011-12-09 kl 19:34

Jaha så det går att ta sig igen Österike utan Go Box ? Ja de har väl fina riksvägar också

2011-12-09 kl 19:39

bero skrev:
Fors bergs fritids center köper Widluds husvagns center i bjuv, som säljer Kabe Hobby Husvagnar och Rapido Husbilar utökas med Concord och Frankia Husbilar Öppning blir trettonhelgen.

Vist är rubriken Concord. Men varifrån kommer den Negativa nyheten att Forsberg köpt Widlunds?
Jag kan ej tro på detta. Mer fakta!
Mvh LeThoN

2011-12-09 kl 21:57

Hej lethorn är det negativt på vilket vis, vill du ha lite mer fakta så gå inn på HRF husvagns brncens riksförbund.

2011-12-10 kl 08:30

Frank skrev:
Jaha så det går att ta sig igen Österike utan Go Box ? Ja de har väl fina riksvägar också

Oja..men då ser man inte så mycket av Österrike,då gäller det bara att komma igenom och då har man missat mycket..det tycker i alla fall jag!

2011-12-10 kl 08:38

Frank skrev:
Det är trist att det ska vara x-tra pålagor för att man har en större husbil. Speciellt tråkigt att Österike som är så vackert har kommit på detta påfund.

Varför skulle det vara konstigt?Alla vill plocka så mycket pengar av bilister som möjligt..och motorvägar kostar att bygga.Har du upp till 3500kg så kostar det bara vignjet som 2012 kommer att kosta 8€ för 10 dagar..billigare än ex.trängselavgifter i Stockholm...

2011-12-11 kl 12:54

Män det är inte illa Zubac

2012-01-13 kl 20:26

Zubac skrev:
Frank skrev:

Oja..men då ser man inte så mycket av Österrike,då gäller det bara att komma igenom och då har man missat mycket..det tycker i alla fall jag!

Zubbe, det är inte extra avgift på tunga husbilar! utan på tunga Lastbilar, kör man en koloss så får man betala, borde införas något liknande i sverige med.

2012-01-14 kl 09:23

Oja..allt som överstiger 3500Kg är tungt,och det har inget betydelse att man har PB2.

2012-01-14 kl 13:54

Lite Off topic kanske men ändå Concord som var ämnesrubriken...

Vår granne är tysk... Innan dom köpte huset här så hade dom den största Concorden man kunde tänka sig, alles luxus som han brukar säga....
han har alltid pratat varmt och ömt om denne Concorden....
När jag och min älskade fru var på Elmia (Tysken ville inte följa med då hans fru var lite krasslig) nu i september... så fanns det en del Concord där...
Självklart gick vi in 2 av dom....
Men herregud... Visst såg den trevlig ut, men.... Jag öppnade skåpen,, rackliga, hyllorna som fanns i rackliga och lövtunna,, det fanns en hel del grejer att anmärka på...
När vi kom hem så frågade tysken.... Hur det var på mässan... Jodå det var bra, mycket att se och känna på.... Men Concorden imponerade NICHT på oss... därför att.. bla bla....

Han blev röd i nyllet, och vi visste minsann inte hur en kvalitetshusbil skulle vara, och bla bla bla...:)
Han var tjurig i nästan en vecka, och efter det har han inte nämnt Concorde...:)

2012-01-15 kl 11:38

Det fanns iallafall Hyllor! köp en Kabe för 1300000 och inga hyllor i skåpen.
Nej Köp en Nordic eller MacLouis

• 22 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1711 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 638 fristående campingplatser och 770 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 303 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2022-08

• Husvagn & Camping 2022-07

• Husvagn & Camping 2022-06

• Husvagn & Camping 2022-05

• Campingkatalogen 2022

• Husvagn & Camping 2022-04

• Husvagn & Camping 2022-03

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206