Lättare med Husbil !! / av Axel Borg

• 27 svar
Lättare med Husbil !!
2011-06-29 kl 19:35

Hej vi har haft husvagn i 3år och har nu skaffat husbil. Vilken skillnad att med Husbilen kunna stanna lite varstans att både äta och sova.
Det vart så bra som vi trodde.

Man förstår att husbilsförsäljningen snart är förbi husvagnarna.
Vart vill jag komma med detta, jo tveka inte att prova på husbilslivet om ni åker runt mycket.

2011-06-29 kl 20:11

först ett grattis,,du som e så frammåt annars,, varför vaknade du så sent???? blev du kvar på hästryggen.. nå ja ,,,nu har du att ta igen,,, gubbe...

2011-06-29 kl 20:24

tillägg till ovan ,,,han visste vad han gjorde den gode axelvevaxel,,det blev en ADRIA med FIAT--motor... välkommen i klubben,,,,

2011-06-29 kl 20:32

Instämmer du har många år kvar att använda husbilen, för mig tog det 40år att lämna husvagns livet med mycken möda och stort besvär, jag längtar tillbaka ibland men vänta inte förlänge.

2011-06-29 kl 22:26

Vänta nu Bero inte fan står jag ut 40 år i ett Campingfordon.
Nä då är ett lantställe mycket bättre!!

Men Husbilen är bra på sitt sätt.
Man har ju huset med sig och det är mycket lättare än med Husvagnen.
Sen Edling var jag och tittade på Fredriksskans i Norge, där Karl den XII vart skjuten.

En mycket mäktigt försvarsborg det skulle nog till hans far för att knäcka den ?

2011-06-29 kl 22:44

Visst är det lättare,oavset märke,fast det verkar att Kabe ägarna skruvar bort sinna hjul..ungefer lika som på husvagnarna och så skryter dom till varandra....

2011-06-29 kl 22:57

Skruvar bort sina hjul ??
Sen skryter. Jag fattar tyvärr Nada.
Nu får du förklara dig!

2011-06-29 kl 23:07

Axelvevaxel skrev:
Nu får du förklara dig!

Tja,dom sitter på campingar som sesöngare..och alla vi andra reser runt..att dom skryter..tja du vet det där med golvvärme och isoleringar..vem vill ha golvvärme i 35 grader plus..möjligtvis att dom inte skryter men påtalar gärna till varan hur bra dom har på sesöngplatsen..

2011-06-29 kl 23:46

Jaha: men att bli säsongare är väl brist på att se långsiktigt.
Man har ju då bara något för stunden.

En Fastighet har mer värde och bättre är att satsa på, den stiger ju i värde och sjunker inte i pris.

Men alla är vi ju olika!

Faan vilken tur!!

2011-06-30 kl 07:38

Ja det måste det ju vara. Men i mitt liv just nu finns barn & vi gillar att stanna några dagar & ha bilen till kortare dagsutflykter. Då passar inte husbil. Men jag kan tänka mig att husbil är ett alternativ när inte barnen är med längre.

2011-06-30 kl 07:44

Zubac du skryter om att du inte brukarta inn på campingar, vilken camping har du sett en trvelmaster med askruvade hjul stå på säsong, en mrklig upptäckt, förklara var den campingen är så jag kan åka dit och titta på fenomenet.

mvh Bero

2011-06-30 kl 08:04

du bero,, zubac menade nog husvagnarna,när de ligger säsong = så pallar vissa upp den .. även tar av hjulen,,.. tror inte han avsåg husbilar,,,sedan skryter = tveksamt,,man ventilerar för och nackdelar heter det på fint språk,he he Du Krister-J,,varför skaffar du dej inte en av varje husvagn/ och en husbil?? Jaqg vill inte skryta, men jag har bådadera,och KABE dessutom... men husvagnen ska bara bort för gott,,är nog med att dra på en kärring hehe....

2011-06-30 kl 08:25

Det var husbilar vi diskuterade, efter mina år som campare så har jag alldrig sett någon vagn med avskruvade hjul varken kabe eller andra, därför skulle jag vilja se det fenomenet jag har sett det mesta innom camping men aldrig dett,kan jag hoppas på svar.

2011-06-30 kl 08:41

återgår till tråden, vill man uppnå det bästa med en husbil ,så är ju den storleken under 6 meter och vikten 3,5 ton den bästa ur flera synpunkter,, i första hand framkomligheten, samt lättkörd och parkeringsvänlig och tar inte så hårt på plånboken samt är lätt att avyttra....

2011-06-30 kl 09:05

Ja...ja, att ni bara orkar...men lycka till med vad???

2011-06-30 kl 09:06

Edling skrev:
återgår till tråden, vill man uppnå det bästa med en husbil ,så är ju den storleken under 6 meter och vikten 3,5 ton den bästa ur flera synpunkter,, i första hand framkomligheten, samt lättkörd och parkeringsvänlig och tar inte så hårt på plånboken samt är lätt att avyttra....

Håller med dig Edling...har ännu inte fattat vitsen med dom riktigt stora och tunga husbilar.

2011-06-30 kl 09:57

Jag efterlyser svar från zubak om han vill behålla sin trovärdighet.

2011-06-30 kl 18:04

Edling skrev:
för och nackdelar heter det på fint språk,he he Du Krister-J,,varför skaffar du dej inte en av varje husvagn/ och en husbil??

Helt enkelt därför att jag inte har råd!
Men i dina ögon är man väl för snål.

2011-06-30 kl 18:15

Edling skrev:

En bil under 6 meter då måste man ju åka ensam och vem vill det. Har man ett förhållande så blir det för trångt med 6 meter.
Om nu bilen är 1- 2 meter längre stör ju inte, det är då bredden på tex Kabe o Nordic som är väldigt feta. Bredden stör ju mest.

2011-06-30 kl 19:54

Jaha då är snacket i sandlådan igång igen...........Bero,Edling Zubac att ni orkar hålla på att tjafsa om samma saker om och om igen.

2011-06-30 kl 20:13

ja du har rätt Frank det är sandlåde snack i högsta grad jag har lovat mig skälv att inte svara på skitsnack lika väl kommer man inn på dummheterna så bör dt inte vara, skärpning utlovas.

2011-06-30 kl 22:56

Men Frank är det inte kul att läsa hur alla gubbar spårar ur och skriver hej vilt.
För mig är det roliga timmen!!

2011-07-01 kl 09:37

Nä det finns ingen utmaning i detta. Det finns ett antal triggerord för att få igång dessa män, så utmaningen är minimal. Om ni läser i övriga trådar så skapar det bara irritation hos andra användare.

Vad gäller dit första inlägg om husbil så har jag full förståelse och glädjs att ni har träffat rätt med valet av campingfordon. Vi var själv mycket nära att byta ut vagnen mot husbil i våras. Testade en -11 Adria 670 SL. Den var en fröjd att köra och bra planerad invändigt.

2011-07-01 kl 13:42

Håller med Frank! F..n att dom bara orkar. Varför inte starta upp ett eget forum för gnällgubbar att trätas i så får vi andra utbyta lite vettiga åsikter med varandra utan bezzervissiga inlägg. Klart slut. Ha en glad sommar.

2011-07-02 kl 08:02

Bra förslag kalle kula.

2012-01-27 kl 19:18

Zubac skrev:
Axelvevaxel skrev:
Nu får du förklara dig!

Tja,dom sitter på campingar som sesöngare..och alla vi andra reser runt..att dom skryter..tja du vet det där med golvvärme och isoleringar..vem vill ha golvvärme i 35 grader plus..möjligtvis att dom inte skryter men påtalar gärna till varan hur bra dom har på sesöngplatsen..

ZUBAC. En riktig 5 poängare, och sant tillika

2012-01-27 kl 22:55

Husbil er for de som ikke kan rygge med tilhenger.

• 27 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1679 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 636 fristående campingplatser och 741 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 302 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2022-01

• Husvagn & Camping 2021-12

• Husvagn & Camping 2021-11

• Husvagn & Camping 2021-10

• Husvagn & Camping 2021-09

• Husvagn & Camping 2021-08

• Husvagn & Camping Nr 7 2021

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206