Bästa tid sälja 2021/2022 / av mortimer

• 15 svar
Bästa tid sälja 2021/2022
2021-07-29 kl 22:26

Hej

Vad tror alla härinne om bästa tid att sälja husvagn med tanke på Corona; ska man försöka göra det nu denna säsongen eller är det bättre som vanligt mars/april nästa år ?

Hobby barnkammarvagn gäller det

/M

2021-07-30 kl 07:49

Prismässigt brukar det vara bäst sälja på våren/försommaren, innan midsommar och semestrar drar igång. Men när det är bäst att sälja med tanke på Corona är svårare att sia om. Men sjukdomsfallen verkar gå ner sommartid, så är du fullvaccinerad nu är det kanske läge testa omgående. Hört att det är brist på barnkammarvagnar så den är säkert lättsåld. Dessutom är det säkert många som har semester i augusti, så än är det inte försent.

Som sagt svårare sia om hur det ser ut med pandemin i vår. Skulle det bli en ny våg i vinter så har den nog inte ebbat ut i mars/april, sett till hur det varit i år och föregående år. Men är nog många vaccinerade så kan lika gärna pandemin ha försvunnit. Vi får hoppas på det senare. Även om det ev kan innebära att suget efter husvagnar blir mindre...

Bara mina tankar runt detta.

2021-07-30 kl 08:56

Tackar för dina tankar. Lite så jag sett på saken också. Har min ute på annons, det är många som inne o klickar på den men ingen som ens vill lägga skambud, o jag känner att jag ligger rätt i pris mot vad andra gör också och lyckats sälja för.
Hobby 540 UK 2009
Vad jag hört också så har tillverkarna svårt att leverera nytt p.g.a höga efterfrågan och materialbrist p.g.a Corona. Troligen något som består nästa år också då det tar tid att komma ifatt.

2021-07-30 kl 09:57

Då försöker du i alla fall. Att det går trögt skulle möjligen kunna bero på att dom flesta redan löst sin semester för i år. Men håll ut om du vill bli av med den i år. Plötsligt händer det.;) Annars får du väl göra ett nytt försök till våren. Lycka till!

2021-07-30 kl 10:23

Japp, den får ligga i orört skick nu tills säsongen är slut. Annars behåller jag den till nästa o säljer då istället. Tack för all svar

2021-07-30 kl 15:31

Ute efter något större nu då?

2021-07-30 kl 15:41

Ja, antingen 560UKF/KFU eller 650UKF/KFU av årsmodell 2014 eller nyare.Verkar dock finnas mest KMFE för närvarande.

Intresserad av köpa min nuvarande ?

2021-07-30 kl 18:37

Nä har ju en 650 kmfe.

2021-07-30 kl 19:14

Ok

2021-08-01 kl 20:59

Bingolotto... nu e vagnen såld

2021-08-01 kl 23:05

Grattis! :D
Som jag sa, barnkammarvagnar är eftertraktade. ;)

2021-08-02 kl 22:09

@jocke.f: hur är egentligen KMFE planlösningen med soffan i mitten på tvären bakom köksdelen i förhållande till en riktig U-soffa, känner du att det är en bra lösning ? Grejen är den att vi har tittat lite löst på KMFE idag också och det finns ju fler KMFE vagnar ute än UKF/KFU

2021-08-03 kl 10:18

Vi har inga problem med soffan så.kanske lite trångt,men man sitter ute för det mesta. Det blir ju så att barnen får ett eget rum med kmfe. Själv tycker jag att KFU är alldeles för trång vid barnens sängar. Hör av er om ni vill prova o klämma, så att ni va från Kristanstads trakten. Vi ska eventuellt byta till hösten.

2021-08-03 kl 10:44

JOCKE.F skrev:
Vi har inga problem med soffan så.kanske lite trångt,men man sitter ute för det mesta. Det blir ju så att barnen får ett eget rum med kmfe. Själv tycker jag att KFU är alldeles för trång vid barnens sängar. Hör av er om ni vill prova o klämma, så att ni va från Kristanstads trakten. Vi ska eventuellt byta till hösten.

Japp, vi bor i västra delen av Kristianstad.
Hör ev. av mig i privat meddelande om det blir aktuellt med önskemål om att kika på din. Jämshög är ju inte så långt bort.

2021-08-04 kl 06:41

Hur håller sig Adria i kvalité ?Är det budgettillverkare med fint yttre och yttre mest ?

• 15 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1679 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 610 fristående campingplatser och 739 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 330 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2021-10

• Husvagn & Camping 2021-09

• Husvagn & Camping 2021-08

• Husvagn & Camping Nr 7 2021

• Husvagn & Camping 2021-06

• Husvagn & Camping 2021-05

• Campingkatalogen 2021

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206