Bra Resehusvagn ? / av Hjulbo

Dölj första
Bra Resehusvagn ?
2018-03-23 kl 08:56

Vilken Resehusvagn rekommenderar ni.
Fått intrycket av att en liten vagn så är det obekväma sängar och sittgrupp.

^^ Första inlägget ^^
2018-03-23 kl 08:56

Vilken Resehusvagn rekommenderar ni.
Fått intrycket av att en liten vagn så är det obekväma sängar och sittgrupp.

2018-04-02 kl 20:10

Därför är det bra att olika åsikter kommer fram i en sån här tråd. Ibland kan man ju även som frågeställare få tips om att man kan tänka annorlunda än vad man gjorde när man ställde frågan.

2018-04-03 kl 10:44

apersson850 skrev:
Därför är det bra att olika åsikter kommer fram i en sån här tråd. Ibland kan man ju även som frågeställare få tips om att man kan tänka annorlunda än vad man gjorde när man ställde frågan.

Precis så är det apersson850.

2018-04-06 kl 20:26

Varje märke har ju någon typ av resevagn, hänger ju på hur mycket man vill betala för sin vagn... Både Bürstner, Weinsberg och Hobby gör ju jättefina vagnar som är lite mindre och 2,30 breda.
Tex Hobby 460 DL OnTour
Burstner Premo Life 480 TL

Kör en Skoda Octavia Scout 2,0 TDI DSG -2018
Drar en LMC Vivo 522 K -2021

Resan är målet!
2018-04-11 kl 12:04

Jag har en Niewiadów N126D, som är en lätt glasfibervagn, vars totalvikt är 750 kg. Vagnen är liten, men förvånansvärt rymmlig ändå. Den är knapt 4 m lång, inlusive draget, och 1,95 m bred.

Skälet till att jag skaffade mini-husvagnen är att campingbilen, VW-buss, blev väl trång när det kom in två katter och en tvåvåningstransport bur i bilen. Att "bygga ut" campingbilen genom att hänga på en mini-husvagn på dragkroken var först tänkt som en tillfällig lösning, till dess jag hade konverterat en skåpbil till husbil.

Politikernas iver att fasa ut dieselbilar genom allt högre fordinsskatt har gjort att planerna på att skaffa en "riktig husbil" har gått i graven. Den gamla VW-bussen med Euro3 diesel får hänga med så länge det går. Den är rejält straffbeskattad i Sverige (8.503 kr/år) vilket medför att jag inte får ut så mycket för bilen i Sverige. Jag vill inte investera en massa i en husbil som riskerar gå samma väg.

Om det inte hade varit för katterna hade VW-bussen med ett friståendetält som uterum fortfarande varit den optimala lösningen för mig. Bilen är smidig att köra och får plats på vanliga parkeringsrutor. Det har varit perfekt att parkera på vilken parkeringsplats som helst för att sova i en bil som dessutom inte ser ut som en husbil.

Jag har nu börjat anpassa mig till att dra mini-husvagnen med VW-bussen och uppfattar det som lika smidigt som en fullstor husbil. Dessutom kan jag välja om jag vill åka med enbart campingbilen eller om även mini-husvaggnen skall hänga med på dragkroken.

Här är en länk till bilder på mitt ekipage:

http://campingforum.net/showthread.php?tid=7

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1662 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 608 fristående campingplatser och 733 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 321 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2021-12

• Husvagn & Camping 2021-11

• Husvagn & Camping 2021-10

• Husvagn & Camping 2021-09

• Husvagn & Camping 2021-08

• Husvagn & Camping Nr 7 2021

• Husvagn & Camping 2021-06

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206