Caravelair Brasilia 476 råd / av Robbasd

• 8 svar
Caravelair Brasilia 476 råd
2021-06-14 kl 17:14

Hej, jag har fått schansen att köpa en Caravelair Brasilia 476 av en bekant, men har dock inte fått så mycket info om den och kan inte få det förns om 2 veckor.

Är det nån som känner till en sån typ av vagn? Hur funkar värmen på dom etc?

jag är även väldigt ny på detta med husvagn så tar gärna nå tips om vad jag bör fråga om/ellet ta reda på

Mvh Robert

2021-06-15 kl 13:16

Jag själv har aldrig sett någon vagn i Sverige, men sett några i Frankrike så jag skulle tro att det inte har sålts några här, så dom som rullar är troligtvis impoterade av privatpersoner.

Kvalitet och hur tillgången på reservdelar är har jag ingen aning om.

Kan vara svårt med delar till lite äldre vagnar som inte har någon svensk importör.

Framför allt, kolla upp så att det inte finns några fuktskador, en oberoende fukttest av någon husvagnsfirma.

2021-06-17 kl 08:54

Utan att veta någonting, men med ledning av R-Lines inlägg, kan man misstänka att värmeanläggningen, om det alls finns någon, inte är tänkt för nordiskt klimat.

2021-06-17 kl 12:29

Ett danskt (tror jag iaf) företag gjorde vad jag kan förstå ett försök 2015, se denna länk, men det verkar inte slagit väl ut då det verkar som de inte finns kvar i Malmö.

2021-06-22 kl 15:53

Caravelair är en av Europas största husvagnstillverkare, det som framförallt skiljer dom från andra husvagnar är att dom är så mycket lättare än svenska och tyska vagnar med motsvarande storlek och inredning. Dom har Truma luftvärme som många andra vagnar har. Då det är ett vanligt märke i Danmark så kan man få tag i reservdelar där. Då dessa vagnar ofta är billigare så du får mer husvagn för dina pengar

2021-06-22 kl 18:17

Det gav ju svar på den andra tråden om kvalitén på Caravelair också, då.

2021-07-05 kl 15:07

THEATRON skrev:
Caravelair är en av Europas största husvagnstillverkare, det som framförallt skiljer dom från andra husvagnar är att dom är så mycket lättare än svenska och tyska vagnar med motsvarande storlek och inredning. Dom har Truma luftvärme som många andra vagnar har. Då det är ett vanligt märke i Danmark så kan man få tag i reservdelar där. Då dessa vagnar ofta är billigare så du får mer husvagn för dina pengar

Okej, Tack för alla svar :)
Då är detta lite som en adria jämfört med en polar alltså?

Det sitter en Trauma luftvärmare här med både el och gasol.

Jag får en 2001 vagn i fint skick för 350000, då den är i sånt fin skick för detta pris måsta jag fråga här då ni vet lite mer än mig :)

2021-07-05 kl 15:56

Hoppas det blev en nolla förmycket, 350000?

• 8 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1679 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 610 fristående campingplatser och 739 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 330 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2021-10

• Husvagn & Camping 2021-09

• Husvagn & Camping 2021-08

• Husvagn & Camping Nr 7 2021

• Husvagn & Camping 2021-06

• Husvagn & Camping 2021-05

• Campingkatalogen 2021

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206