Ett till batteri i Kabe Smaragd 2014 - Placering? / av Esteve

• 5 svar
Ett till batteri i Kabe Smaragd 2014 - Placering?
2021-04-25 kl 16:28

Tänker mig att montera in ytterligare ett batteri i min Kabe Smaragd 2014. Planen är att placera det precis bredvid det befintliga batteriet. Där finns dock en tunn träskiva med trälister under och den är inte stabil. Jag funderar på att antingen förstärka den tunna träskivan genom att limma dit fler trälister undertill och sedan placera batteriet på den eller så att helt enkelt kapa bort den och ställa batterilådan direkt på vagnsgolvet (På samma sätt som det befintliga batteriet står). Behöver ju dock fästa det nya batteriet i golvet och vet inte om jag törs skruva fast fästbeslagen och kanske skada något (Typ golvvärmerör eller annat). Vet inte heller om den tunna träskivan har någon viktig uppgift att fylla på den lilla ytan och att det kanske är dumt att kapa bort den. Vore tacksam om någon som vet kunde hjälpa mig med tips och råd angående detta. Försökte få med en bild men det gick inte.
Tack på förhand!

2021-04-26 kl 08:07

Jag har satt batteriet bredvid det befintliga på träskivan utan att förstärka den och utan problem. Har suttit så i 5 år nu. Då kan Du ju också skruva fast fästena för boxremmen utan risk för golvskador.

2021-04-26 kl 08:35

Tack för svar! Ok. Det håller alltså. Ja det är ju det enklaste alternativet. Du får inga synpunkter vid kontrollbesiktningen, eller de kanske inte kollar batteriet?

2021-04-26 kl 11:01

Nej, de brukar inte kolla att saker sitter fast inne i vagnen. Skulle du hamna i en olycka, så saker kan flyga omkring, får du ändå inte dem i huvudet. Du får ju inte åka där inne. Så det är bara i ditt eget intresse att batteriet inte välter.

2021-04-26 kl 12:33

Ok. Då får det bli på skivan, men jag kommer nog att förstärka den underifrån för säkerhets skull. Tack för hjälpen!

• 5 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1710 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 640 fristående campingplatser och 767 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 303 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2022-07

• Husvagn & Camping 2022-06

• Husvagn & Camping 2022-05

• Campingkatalogen 2022

• Husvagn & Camping 2022-04

• Husvagn & Camping 2022-03

• Husvagn & Camping 2022-02

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206