Existerar vagnen vi söker? / av Carolinaa

• 11 svar
Existerar vagnen vi söker?
2020-08-14 kl 21:55

Vi är en familj med 4 småbarn som börjat bli sugna på husvagn, men det måste vara ENKELT. Jag är helt säker på att vi söker en barnkammarvagn med 3-våningssäng, dubbelsäng, bäddbar LITEN dinett och större matplats som således kan vara uppe hela tiden. Existerar ens en sådan vagn?

Räcker med toalett, mindre kylskåp och spis. Ugn, dusch etc är inte nödvändigt.

2020-08-14 kl 23:26

Kolla in en Hobby 470 KMF OnTour den är väldigt smidig och i hyfsat bra kurs. Under 300 kan man lätt få en sådan. Men du lär få beställa nytt eftersom är svårt att få en mindre smidig vagn med 3 våningssängar.

Kör en VW Golf Alltrack TDI -2021
Drar en LMC Vivo 522 K -2021

Resan är målet!
2020-08-14 kl 23:29

Visst finns det, men man måste upp i storlek. Till exempel den här.
En Kabe Hacienda 880 med Planlösning B15.

2020-08-15 kl 09:47

Perra79 skrev:
Kolla in en Hobby 470 KMF OnTour den är väldigt smidig och i hyfsat bra kurs. Under 300 kan man lätt få en sådan. Men du lär få beställa nytt eftersom är svårt att få en mindre smidig vagn med 3 våningssängar.

En 470 med både bäddbar dinett och större matplats som kan vara uppe hela tiden? Tveksamt i en sådan liten vagn. Jag tror att man måste upp i minst en 6,5 meters vagn för att TS krav ska uppfyllas.

2020-08-15 kl 10:35

perin skrev:
Perra79 skrev:

En 470 med både bäddbar dinett och större matplats som kan vara uppe hela tiden? Tveksamt i en sådan liten vagn. Jag tror att man måste upp i minst en 6,5 meters vagn för att TS krav ska uppfyllas.

Såg sen när jag läste TS-text lite bättre och såg att det blev lite fel. Orkade inte ändra texten eller ta bort den. Ja ska alla krav uppfyllas så måste dom gå upp till en stor vagn eller så köper dom en LMC 500 K, Hobby 515 UHK eller annan vagn som man kan ta ner sängen från taket.

Resan är målet!
2020-08-15 kl 14:51

Perra79 skrev:
perin skrev:
Perra79 skrev:

Såg sen när jag läste TS-text lite bättre och såg att det blev lite fel. Orkade inte ändra texten eller ta bort den. Ja ska alla krav uppfyllas så måste dom gå upp till en stor vagn eller så köper dom en LMC 500 K, Hobby 515 UHK eller annan vagn som man kan ta ner sängen från taket.

Okidoki. :)

2020-08-15 kl 19:16

Tack för svar! Hobby 515 UHK var superintressant!

2020-08-15 kl 21:51

Carolinaa skrev:
Tack för svar! Hobby 515 UHK var superintressant!

Låter superbra! Men kolla även in LMC eftersom dom gör lite rejälare vagnar men då blir dom även lite dyrare i inköp. Lycka till med sökandet.

Resan är målet!
2020-08-21 kl 11:58

http://www.husvagnochcamping.se/artiklar/forsta-intrycket/20200821/lmc-style-lift-500-k-baddat-for-succe/

2020-08-24 kl 09:11

Även Dethleffs och Bürstner har väl vagnar med nedfällbar säng? Dethleffs heter c´go och Bürstners Premio Plus 510 TK vad jag kan se, efter lite googling. :) Åtminstone Bürstners har funnits lika länge, eller nåt år längre, än Hobbys, så där bör det gå att hitta i samma prisklass som Hobbyn..Dethleffs tror jag kom senare och kanske är svår att få tag i som begagnad?

2020-08-29 kl 10:18

Hobby 650 kfu

• 11 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1701 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 638 fristående campingplatser och 760 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 303 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2022-06

• Husvagn & Camping 2022-05

• Campingkatalogen 2022

• Husvagn & Camping 2022-04

• Husvagn & Camping 2022-03

• Husvagn & Camping 2022-02

• Husvagn & Camping 2022-01

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206