2020-05-27 kl 17:26
|
|
Hej, |
2020-05-27 kl 18:08
|
|
I den prisklassen blir det ju givetvis lite äldre vagnar. De har ofta varit med om ett och annat, hos flera ägare. |
2020-05-28 kl 14:21
|
|
Tack för svar. Har några jag tänkte åka och kolla på framöver. Jag har faktiskt en fuktmätare hemma, vad torde vara rimlig nivå att ha i en husvagn? |
|
2020-05-28 kl 14:31
|
|
Med vattenburen värme får man mycket jämnare värme, ingen fläkt som låter heller. |
2020-05-28 kl 18:11
|
|
Golvvärme är förstås komfortabelt, men det fungerar utan. Dock är det avsevärt sämre om det inte finns vattenburen värme. |
2020-05-28 kl 20:27
|
|
Om man ska vintercampa på riktigt (dvs i områden där det kan vara rejält med minusgrader i en hel vecka) med en vagn i nämnd prisklass så tror jag helt klart på vattenburen värme som kan köras på el och gasol. Även slingor i golvet tycker jag, ger väldigt jämn värme. De svensktillverkade större märkena har väl även på äldre vagnar alde, och en välskött variant enligt den smak man har tror jag är bra val. |
|
2020-05-28 kl 20:47
|
|
Tack för alla svar. Jag har googlat runt en hel del men blir fortfarande inte riktigt klok på alla beteckningar som finns. GLE, GDL, XL, etc. Man blir helt yr i bollen. |
2020-05-29 kl 10:55
|
|
På en vagn som står ute nu och inte är uppvärmd så är det c:a 10% fuktighet på alla ytor. Viktiga ställen att mäta på är golvets hörnor och runt hjulhus, runt fönster och takluckor. Värde över 15% måste kollas och förmodligen åtgärdas, över 25% då går du vidare till nästa vagn. |
|
Opel Insignia 2,0T Sports Tourer -11
Cabby C61 -99 |
Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!
Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.
6 nr för endast 349kr - klicka här
Här hittar du 638 fristående campingplatser och 770 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 303 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.
Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!
Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.