• 9 svar
Nya madrasser
2013-08-19 kl 14:30

Vi tänkte byta madrasser i vagnen från våra skumgummi till lite mer avancerade resårmadrasser. Eftersom det inte är några standardmått så måste dom specialbeställas. Är det nån som vet var man kan få måttbeställa nya resårmadrasser.

2013-08-19 kl 15:04

På Svenska Dynor kan du köpa resårmadrasser.
Jag vill minnas att dom tillverkar resårmadrasser till Solifer och Polar.
Har deras dynor i vagnen. Sover gott.
http://svenskadynor.se

2013-08-19 kl 22:49

Det innebär alltså att du måste både specialbeställa resårmadrasserna OCH nya bäddmadrasser? Blir det inte billigare att köpa en ny vagn ;-)
Varför inte komplettera den befintliga madrassen med en mer avancerad bäddmadrass (typ memoryfoam) eller Tempur om plånboken tillåter.

2013-08-20 kl 09:13

Hej!
Jag har själv varit i kontakt med svenska dynor om att beställa en ny resårmadrass till vår Polar 520 cth ärsmodell 2000. Till mig sade de att de tar betalt per kvadratmeter och till vår dubbelsäng skulle priset bli ca 5000 kr för en resårmadrass.Bra bäddmadrass har redan så det tog jag inte priset på. Kanske inte så billigt men billigare än att byta vagn åtminstone.

mvh
OP

2013-08-20 kl 15:46

ShadowF skrev:
Det innebär alltså att du måste både specialbeställa resårmadrasserna OCH nya bäddmadrasser? Blir det inte billigare att köpa en ny vagn ;-)
Varför inte komplettera den befintliga madrassen med en mer avancerad bäddmadrass (typ memoryfoam) eller Tempur om plånboken tillåter.

Hahaha, kul att du nämnde det, vi har haft det i åtanke. Inte hittat rätt vagn till rätt pris. Igår när jag gick tills sängs tog fram Iphonen och började leta på Blocket. Helt plötsligt var den där framför mej, visade hustrun, den blev godkänd. Idag har vi åkt 15 mil tor och köpt en nyare vagn. Så nu skiter vi i nya madrasser. :-)

2013-08-20 kl 19:38

jopalm skrev:
Hej!
Jag har själv varit i kontakt med svenska dynor om att beställa en ny resårmadrass till vår Polar 520 cth ärsmodell 2000. Till mig sade de att de tar betalt per kvadratmeter och till vår dubbelsäng skulle priset bli ca 5000 kr för en resårmadrass.Bra bäddmadrass har redan så det tog jag inte priset på. Kanske inte så billigt men billigare än att byta vagn åtminstone.

mvh
OP

När vi tidigare funderade på en husvagn med den planlösningen frågade jag på Kungsängen vad dom skulle ta för att göra en sån resårmadrass och dom tog 12.000kr!!! Så jämfört med det var ju 5.000kr billigt! ;)

Grattis "Bullen" till nya vagnen! =)

2013-08-21 kl 07:55

Haha, Grattis till nya vagnen. Så kan det bli :-)

2021-04-07 kl 07:30

Dessa verkar göra anpassade resårmadrasser till bra pris.

https://www.compactbeds.se/sv/madrasser-till-husbil-husvagn-och-bat/ovriga-husvagnsmarken/

2021-04-07 kl 21:08

Bra å veta. Nu 2021 har även jag bytt vagn, så det blir kanske aktuellt.

LMC 520/580 hte -06 som dras av en Ford Kuga 2.0 TDCI -14
  • 9 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1641 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 607 fristående campingplatser och 707 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 327 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2021-05

• Campingkatalogen 2021

• Husvagn & Camping 2021-04

• Husvagn & Camping 2021-03

• Husvagn & Camping 2021-02

• Husvagn & Camping 2021-01

• Husvagn & Camping Nr 12 2020

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206