Polar 550 GLE - Belysningen slutade fungera / av Fiddster

• 3 svar
Polar 550 GLE - Belysningen slutade fungera
2021-08-01 kl 21:23

Jag gjorde ett så korkat misstag.

Byter ut all belysning i vagnen mot nya fräscha LED som det sista vi gör i vår vagns-renovering.

Jag skruvar upp en lampa, slår på huvudbrytaren och kollar så allt fungerar, jajamensan....

Går in och ber frugan kila ut och granska & godkänna. Jajamensan där med, check, bara att fortsätta med övriga lampor.

Kliver ut i vagnen igen för att ge mig på nästa lampa och glömmer helt att slå av huvudbrytaren varav självklart de 2 lamp-kablarna kommer i kontakt med varandra. Jag ser en liten Flash, 12v så klart och efter detta så fungerar ingen innebelysning längre, ej heller köksfläkten.

När jag kollar igenom instruktionsboken så går detta på just samma 10A säkring i manöverpanelen så jag har bytt denna och samtliga andra också i den panelen men får ICKE igång det.

Nån här på forumet som har nån idé, haft ett liknande fel eller kan denna vagnen utan och innan för jag lyckas inte hitta fler säkringar.

Please help för jag misstänker skarpt att det sitter en säkring till nånstans för detta som jag helt enkelt inte hittar.

Tack på förhand!

Vänligen
Fidde, som nu är grymt trött på både mig själv och husvagnsbelysning i allmänhet

2021-08-02 kl 11:39

Finns det någon sorts elektroniskt stabiliseringsdon i vagnen, som kan ha fått en smäll?

Annars vet jag inte hur elsystemet ser ut i den vagnen. Det verkar skilja mycket från olika vagnar, även av samma fabrikat.

2021-08-02 kl 12:12

Hej alla

Löste det hela för 20 minuter sedan.
Det var en kontakt bakom manöverpanelen som fått sig en kyss.
Tog isär, gjorde ren och satte ihop igen och nu lyser det sååå vackert så i hela vagnen!

• 3 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1679 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 610 fristående campingplatser och 739 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 330 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2021-10

• Husvagn & Camping 2021-09

• Husvagn & Camping 2021-08

• Husvagn & Camping Nr 7 2021

• Husvagn & Camping 2021-06

• Husvagn & Camping 2021-05

• Campingkatalogen 2021

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206