2020-05-25 kl 10:58
|
|
Hej, |
2020-05-25 kl 15:45
|
|
Menar du att dörren öppnas under färd? |
2020-05-25 kl 16:49
|
|
Dörrren öppnas troligtvis inte under färd för då hade nog saker fallit ur skåpet. |
|
2020-05-25 kl 23:54
|
|
Jag kan inte se för min inre syn en konstruktion där spegeln kan sitta stilla och ändå slås sönder. |
2020-05-26 kl 07:35
|
|
Det kan inte ha varit någon liten spricka, eller spänningar i glaset, som under vibrationer och rörelser under färd till sist fått spegeln att spricka? Det borde inte vara några problem att sök upp närmsta glasmästare och få hjälp att fixa/byta. |
2020-05-26 kl 09:37
|
|
Jag har bytt spegelglaset en gång och nu har allstå spegelglaset gått sönder 2 ggr på exakt samma ställe. Trots att spegeln har en frigång runt om på ca 2-3 mm så är min teori den att skåpet som speglarna sitter rör sig under färd. Dvs att det skjuvas och då krockar spegelhörnet med intilliggande ytor. Jag funderar på att sätta upp en kamera och filma under färd och även att fixera luckan på något sätt så att den inte kan röra sig. |
|
2020-05-27 kl 06:24
|
|
Jag satte en GoPro längst fram i vår Hobby 560 KMFE -08 en gång. Det var ingen vacker syn efter att ha kört på en väg av vanlig usel svensk kvalité. |
2020-05-27 kl 08:20
|
|
Ja, händer det 2 gånger på samma ställe kan man ju misstänka nåt lurt, då känns inte min förklaring som särskilt trolig.. |
2020-05-27 kl 09:25
|
|
Den vagn jag har nu har stålram från kulskålen hela vägen tillbaka till där golvet slutar i bakänden. Där sitter en tvärbalk i stål också. Jag har förstått att det finns vagnar där ramen slutar strax bakom axeln. Lättare blir de förstås, men någon positiv inverkan på stabiliteten lär det inte ha. |
2020-05-28 kl 06:22
|
|
apersson850 det är samma konstruktion på min, plus en längdsgående balk i mitten. |
2020-05-28 kl 11:00
|
|
Ja, där har du en poäng i att boggieaxlar sväljer ojämnheter bättre. Då är det så att vagnen behöver vara stabilare byggd, men det tvivlar jag starkt på att de verkligen är. Jag ser nu att man kan tolka det du skrev så också, men jag fattade nog ditt inlägg fel där. |
Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!
Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.
6 nr för endast 349kr - klicka här
Här hittar du 640 fristående campingplatser och 767 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 303 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.
Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!
Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.