Forum » Avdelningar » Husvagnar » UKF VS KFU
2019-03-03 kl 11:24
|
|
Hej! |
2019-03-03 kl 12:33
|
|
Jag har inte Hobby, men planlösningen motsvarar nog UKF, tror jag. Sängarna fram och U-soffa bak. |
2019-03-03 kl 14:03
|
|
Det är nog mest en smaksak, möjligtvis något mysigare med en u-soffa fram. Å andra sidan tillbringar man större delen av den vakna tiden utanför husvagnen, åtminstone om man har förtältet uppe. Så länge vi pratar om sommarcamping iaf. Hur eller hur så verkar ni valt bort KMFE med sittgrupp mitt i vagnen och det är förståndigt (det blir trångt vid köksdelen). |
|
2019-03-03 kl 14:04
|
|
Har inte heller Hobby, men har haft vagnar med båda typerna av planlösning. |
2019-03-03 kl 16:11
|
|
Tack hörrni för råd! |
2019-03-03 kl 19:23
|
|
Fönsterlutningen brukar inte störa fram. Du kommer inte så långt fram som man kunde tro, eftersom gasolboxen är i vägen. Senast jag hade vagn med sittgrupp fram hade den en rejäl fönsterbänk, som var gasolkoffertens ovansida, mellan sofforna och fönstret. |
|
2019-03-03 kl 22:39
|
|
Det kan nog skilja en del på olika vagnar. En del har rejäl fönsterbänk fram och då stör inte lutningen. Men på en del med U-grupp fram kan man bli sittande med gardinen framför ansiktet.. Så fördelen med sittgruppen bak är ju full takhöjd. |
2019-03-04 kl 08:45
|
|
Vi har en Burstner med u-gruppen fram och där får man lite som Jan-E beskriver, gardinen i huvudet. Dock sitter man sällan i den delen av soffan, oftast hamnar ungarna där. |
2019-03-04 kl 17:35
|
|
Låter som att det får bli en Kfu, vi sätter barnen vid fönstret |
Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!
Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.
6 nr för endast 349kr - klicka här
Här hittar du 638 fristående campingplatser och 760 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 303 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.
Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!
Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.