Bra verktyg o ha med sig till husvagnen? / av Anonym 1661336331

Bra verktyg o ha med sig till husvagnen?
2013-01-14 kl 18:41

Tänkte de här me verktyg o ha med sig till vagnen?
När man är ute o campar.
Skruvmejse me lite bits o pollygrip.
Räcker det eller vad har ni andra med er?

2013-01-14 kl 18:50

SILVERTEIP

2013-01-14 kl 18:59

Skarva kablar o tejpa fast lucker osv hehe
Skoja bara.
Ok inte alls dumt,bra och ha.

2013-01-14 kl 19:01

Testmejsel till elen, lite ståltråd, limpistol.

2013-01-15 kl 11:05

5-56 eller liknande.
Buntband i olika storlekar.

Jag har alldeles för mycket verktyg med mig.
Och antagligen fattas det verktyg jag behöver i alla fall vid eventuellt haveri...

2013-01-15 kl 12:13

Fasta nycklar, vanligtvis 10 och 13 mm till batteriets poler.
En liten nätt skruvdragare med olika bitsar till.
Tändstickor.

2013-01-15 kl 16:01

Och inte att förglömma ölöppnare..

2013-01-15 kl 16:03

Ölöppnaren är nog de viktigaste hehe.

2013-01-15 kl 16:25

Varför inte en korköppnare till fruntimmersdrickat?

Det kan man ha igen senare!!

2013-01-15 kl 16:33

Är lite mer för skruvkorken capten morgan med en is bit i.
När barnen sover förstås hehe.

2013-01-15 kl 16:40

Gummiklubba är bra att ha för att slå ner tältpinnarna med, likaså en pinn-upp-dragare för att få upp dom när man ska ta ner tältet. Kanon när det är lite hårt i marken! Åtminstone för mej som inte är så stark i nävarna :)

Susanne
2013-01-15 kl 17:08

De där me o dra upp pinnarna får vell din man dra upp.
Skoja bara
Man ska dela på syslerna,så bägge får de bra på semestern. ;)

2013-01-15 kl 17:38

dicka o skrev:
Ölöppnaren är nog de viktigaste hehe.

Visst,det är viktigast...tänk dig middag står och väntar ölflaskan är på bordet och ingen ölöppnaren..och äta bratwurst utan öl..nej,det funkar bara inte:-)

2013-01-15 kl 17:46

Joo de är helt sant zubac hehe
Fast jag gillar mer saremskan lite mer malla i hehe.

2013-01-15 kl 18:30

"saremskan"du menar väl "sremskan"??eller rättare sagt Sremska kobasica.....

2013-01-15 kl 19:59

Jag säger bara VATTENPASS

Förstår inte hur en del klarar av att stå vecka ut och vecka in och man ser med bara ögat hur vagnen lutar markant.

Jag skulle inte klara av det...... men så liter man av någon typ av perfektions sjukdom tror jag

2013-01-15 kl 20:15

Saremska i sverige
Som du sa sremska på ungerska.
Stämmer det?

2013-01-16 kl 09:56

jimcar-9 skrev:
Jag säger bara VATTENPASS

Förstår inte hur en del klarar av att stå vecka ut och vecka in och man ser med bara ögat hur vagnen lutar markant.

Jag skulle inte klara av det...... men så liter man av någon typ av perfektions sjukdom tror jag

Håller med. Förstår inte hur man är funtad när man kan bo i lutande vagn.
Därför sitter vattenpass fast på dragstången på vår vagn.

2013-01-16 kl 17:18

Vattenpass måste man ju ha
Vill ju inte ramla av sängen på natten hehe

2013-01-17 kl 20:15

Ja för tusan vattenpasset och plastklubban, ,man öppnar en ölflaska busenkelt med en vanlig matkniv skaftet på den.
Eller klassikern för dom som röker, cigtändaren.

2013-01-17 kl 20:36

Batteridriven skruvdragare till stödbenen

2013-06-14 kl 16:19

Zubac skrev:
Och inte att förglömma ölöppnare..

mycket viktigt.. håller med.
glömde dock en gång att ta med en konservöppnare då jag arbetade i norge och bodde i vagn..
gick in på flera affärer och frågade om dom hade någon konservöppnare.. men ingen tycktes ha någon..

kom in på rema2000 och hittade en fast expediten sagt att dom inte hade.. visade konservöppnaren för henne och förklarade att dom viss hade en..

AHHH sa tjejen Hermetikoppnere..

2013-06-14 kl 17:13

Skulle nog ta mig i till ölen på något sätt...:-)

2013-06-15 kl 13:27

ostbergr skrev:
Testmejsel till elen, lite ståltråd, limpistol.

Jag skulle hellre ta med ett billigt mätinstrument
finns ju från 60-70 kronor.. och noggrannheten är fullt tillräcklig för dom billigare instrumenten och 12v system

2013-06-15 kl 13:54

Bysse skrev:
SILVERTEIP

Det som inte går att laga med silvertejp är trasigt. :-)

2013-06-15 kl 23:47

Verktyg i husvagnen? varför det, verktygen ligger ju i bilen..:-)
Nä, skämt åsido.. Men nu har jag köpt en billig multimeter som kommer att följa med, utöver den så har jag en verktygslåda i bilen med diverse skruvmejslar, tänger, "glappkäftar" (skiftnycklar), eltejp, vulktejp, en hammare, måttband.. Sen har jag också en liten yxa liggande i bilen, hylsnyckelsats, ringnyckelsats, varselväst, bogserlina, startkablar, ett par spännband/lastsurrningsband, toapapper, tändstickor (och ett tändstål för säkerhets skull), första förband, ficklampa, reservsäkringar, dragskaft (vid byte av däck).. Oj, jag har med mig MYCKET grejor :-) Men det fina i kråksången är, att jag behöver aldrig använda något - FÖRRÄN DEN DAGEN JAG HAR LÄMNAT NÅGOT HEMMA!!

Nalle907 är djupt rotad i den norrländska tjälen, och kan spåra släkten till den här byhålan tillbaka till 1700-talet. Ryktet säger dessutom att det kan finnas ryska desertörer från senaste kriget i släkten :-)
Kör Volvo V70 2.4D -08
Drar numera på en Kabe Briljant -97
2014-02-05 kl 03:01

Siliconspray till listen för förtältet!

2014-02-05 kl 18:42

Jag köpte en liten verktygssats i en svart plastväska på Jula med skruvmejslar, skiftnyckel, några tänger, hammare, enliten såg osv. Kompleterat med silvertejp, lite blandade små träskruvar, nått att mäta ström och några meter sladd om nått måste kopplas förbi. Då klarar man sig långt om man även har reservhjul och grejor att byta det med.

2014-02-07 kl 20:10

Jag har bara med de verktyg som ligger i bilen (startkablar, bogserlina, domkraft, två mejslar, tändare mm. men i husvagnen har jag inga verktyg alls, bara gasvarnare, brandvarnare, brandsläckare. inte ens ett reservhjul. Borde man ha reservhjul och är det någon som använt det?

2014-02-07 kl 22:29

MartinP skrev:
Jag har bara med de verktyg som ligger i bilen (startkablar, bogserlina, domkraft, två mejslar, tändare mm. men i husvagnen har jag inga verktyg alls, bara gasvarnare, brandvarnare, brandsläckare. inte ens ett reservhjul. Borde man ha reservhjul och är det någon som använt det?

Reservhjul : normalt sett så är däck och hjul riktigt bra numera, men vår andra vagn vi hade, SPRITE MAJOR JUBILEUM-90..
När vi köpte den sa vi till säljaren att däcken var dåliga, det var torrsprickor i dom och dessutom sk, "indiandäck", nej nej det blir inget byte av däck, bilprovningen godkände dom sa säljaren.
Ok sa jag vi tar det som det är då, (självklart handlade vi inte någon mer gång där) vi hade faktiskt med ett extrahjul när vi åkte ned till Trelleborg den sommaren, ( ca 45 mil enkel resa och lika långt hem)
På vägen hem i höjd med Vislanda ca 3 mil söder om Växjö rv 23. så small hjulet. Vi hade ändå stannat nedanför Osby och känt på däcken om dom var varma, vilket dom inte var.
Nåväl, vi hade ju varit över med bilen till Stralsund och köpt en massa "dricka" till min -40 årsfest och vårt bröllop, bil och husvagn var riktigt tunga så att däcket till slut small var väntat.
Jag var med på noterna och liksom bara väntade på det, vagnen den bara neg ned i smällen, och jag kunde odramatiskt stanna in vid en vägbank, vi bytte hjulet på ca 20 min och fortsatte resan hemåt...när jag åkte förbi handlaren någon vecka senare så svängde jag in och påtalade att jag hade rätt med däcken.... Jaha sa han bara. Kan tillägga att hans husvagnsfirma efter en kort tid blev mindre och mindre... Nu bedriver han bara uthyrning av BajaMajor. Så.....
Detta var bara ett svar på om extrahjälp behövs eller inte, jag säger :normalt sett inte, men kolla gärna däcken några ggr varje säsong... O

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1679 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 610 fristående campingplatser och 739 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 330 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2021-10

• Husvagn & Camping 2021-09

• Husvagn & Camping 2021-08

• Husvagn & Camping Nr 7 2021

• Husvagn & Camping 2021-06

• Husvagn & Camping 2021-05

• Campingkatalogen 2021

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206