• 11 svar
A-mått
2006-09-14 kl 22:05

Är det någon som vet något alternativställe för att söka A-mått för en vagn. Överallt där det nämns sökning av A-mått så visas länkar till Isabellas sida. Har under ett halvår försökt komma in där massvis med gånger. En säger en gång har jag kommit in. Bedrövligt.

Janne

2006-09-14 kl 23:24

Varför skall du söka sånt??Ställ vagnen i våg,ta ett snöre dra det genom tälltskenna och räkna från backen ena sidan till backen andra sidan och där har du ditt A-mått,svårare än så är det inte!
Mvh

2006-09-15 kl 00:11

*skratt* Ja du zubac varför ska jag göra något sådant dumt som att söka i register. Vet också precis hur man räknar ut a-måttet med snöre osv. Men nu är jag inte den typen av person, utan jag kan få för mig att söka ett a-mått på en vagn som jag inte har precis framför näsan. Och sedan ligger det nog lite i min natur att om jag upptäcker ett ställe som fungerar så bedrövligt som Isabellas så vill jag plocka fram alternativ. Sedan kliar jag mig lite i skallen och funderar på varför alla sidor länkar till denna bedrövliga sida. Som du märker zubac så är det kanske inte något akutbehov som orsakar frågan utan mer principfrågor. Men som sagt, är behovet akut så skit i Isabella och använd snöre, jag håller med.

2006-09-15 kl 09:03

I boken huvagnsg-ciceronen eller camp som den heter i senare upplagor står alltid A-måttet.

2006-09-15 kl 13:18

Då måste jag ha tur har aldrig haft problem att komma på första försöket.Har varit inne tre gånger denna vecka.

2006-09-15 kl 13:41

Kunde inte låta bli att testa att gå in hos Isabella för att testa och ramlade rakt in jag också.

2006-09-17 kl 17:07

Jag har problem med Isabellas sida i Mozilla, men i Explorer går det bra att gå in på deras "måttsida" och söka A-mått, jag har aldrig råkat ut för att inte komma in när jag använder Explorer...
Har tyvärr inget annat tips på sida.

2006-10-02 kl 20:21

Jag brukar gå in till en handlare och kolla i "Husvagnsciceronen". De brukar har flera olika årgångar.
Har själv flera olika årgångar, kul att spara på och bra att ha om man skulle byta vagn eller diskutera a-mått, bredd, längd, bäddmått samt vikter.
Vilken vagn behöver du a-mått till?

2008-03-20 kl 21:39

Bra sida för sök av A-mått.http://62.242.39.22:591/isabella/se/ameasurement/

2008-03-20 kl 23:11

Jag vet mitt A-mått men sökte för att testa , väldigt smidigt söksätt ,rätt mått blev det oxå
TACK TACK

2008-03-25 kl 14:01

Tycker också att funkat bra med Isabellas sida.
Däremot skulle jag önska mig en lista över golvstorlekar för t ex Isabellas tält.
Har just bytt vagn och ska bygga om golvet. Men känner mig väldigt osäker på vad jag ska ha för invändig respektive utvändig bredd. Eftersom Isabella sneddar sitt tält i framkant måste man ju göra det med golvet också.
Tänk så enkelt livet vore för en vilsen husvagnsägare om man kunde kolla i någon tabell vad inner- resp yttermåttet ska vara till en Cabby 650 08:a med ett Isabella a-mått på 1050. Speciellt när den här ägaren också för det mesta råkar ha en tumme ivägen när det kommer till snickrandet.

• 11 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1664 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 608 fristående campingplatser och 735 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 321 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2021-12

• Husvagn & Camping 2021-11

• Husvagn & Camping 2021-10

• Husvagn & Camping 2021-09

• Husvagn & Camping 2021-08

• Husvagn & Camping Nr 7 2021

• Husvagn & Camping 2021-06

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206