• 8 svar
A-mått
2008-05-14 kl 13:28

Hur vet man vagnens A-mått? Kan vara bra att känna till inför framtiden. Kabe 540 -91 Hur har ni löst mellanrummet mellan golv och husvagn inne i förtältet, drar kalt vill ha ett skydd där men kommer inte igåg om det finns någon list som man kan dra in ett skydd i som man gör med förtältet? Borde finnas andra som har haft samma problem?

2008-05-14 kl 15:18

På en Kabe Smaragd 540 -91 bör du ha A-mått 940
Länk : http://62.242.39.22:591/isabella/se/ameasurement/

2008-05-14 kl 15:24

får inte länken att fungera, men litar på dig :-) Testar lite senare.
Och så hittade namnet på kjolen jag eftersökte, markkappa, finns för 1 000:- vilket är helt OK för att slippa draget

2008-05-14 kl 15:30

Har för mig att kappan brukar följa med sommartälten

2008-05-14 kl 15:55

Kan tänka mig det, men detta saknades på mitt vagn, skall kolla hur lister ser ut på vagnen och mäta båda sidorna av dörren så skall jag lösa detta nästa vecka, retar mig lite att det blåser/drar in i tältet

2008-05-14 kl 17:28

Mät hela listen nederst på vagnen dom kappern fins att köpa i metervara sådu kan mäta hur mycket du behöver ta till bra mått så kan du fixatill som duvill vill ha det mandrar i gela listen under hjulet där fins även en formad kappa att täcka hjulet med den fäster man med en list på den nedre kappan då blir det helt tätt, men det kan variera på olika vagnar så det säkraste får du nog hos en Kabe handlare, men fråga förre ägaren dett skulle ju vara med vagnen.

2008-05-14 kl 20:54

den förra ägaren har nog inte tänkt på det, vi fick med alltsom fanns till vagnen då dom köpte en villavagn på sammacamping. men då skall jag mäta till helgen då vi åker upp, fattar inte riktigt vad du skriver o kappan för hjulet? skall man köpa en separat kappa för hjulen som man fäster på den första kappan?

2008-05-15 kl 11:19

Du köper en bit som är skuren och anpassad för hjulhuset till din vagn. ( På firman vet de vad du ska ha ) I hjulhuset kappa följer det med en alulist som du drar i underkant på hjulhuskappan. När du sedan drar den långa kappan så drar du den igenom alulisten på hjulhuskappan. Detta för att det ska bli tätt och du ska slippa drag.

• 8 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1664 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 608 fristående campingplatser och 735 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 321 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2021-12

• Husvagn & Camping 2021-11

• Husvagn & Camping 2021-10

• Husvagn & Camping 2021-09

• Husvagn & Camping 2021-08

• Husvagn & Camping Nr 7 2021

• Husvagn & Camping 2021-06

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206