Andersson TV (A1919D) / av kabecribbe

• 8 svar
Andersson TV (A1919D)
2009-07-22 kl 21:41

Hej!
Har nyligen köpt en andersson 191D från netonnet. Bilden och ljudet är perfekt, verkligen en 19" tv som är väl värd sitt pris, 2490:-
Dock teknik intresserad som jag är vill jag få fram menyn signalstyrka/kvalitet på för digitalkanalerna men detta lyckas jag inte hitta. Det står inte nämnt någonstans i instruktionsboken heller. Någon här som vet?
Tack på förhand!

2009-07-23 kl 09:36

Hej.
Vi har också en likadan tv, den är mycket bra.
Prova att trycka på infoknappen på fjärrkontrollen, så kommer signalstyrkan upp på skärmen.

2009-07-23 kl 14:22

Nja, det är ju just det den inte gör. Jag har provat med info knappen men då kommer det upp information kring det programet som jag tittar på...på ett annat forum skrev dom info knappen två gånger men det fungerar inte det heller.

//Cribbe

2009-07-23 kl 14:34

Hej kabecribbe. Det låter nästan som om du får knalla in till butiken eller butikskedjan du köpt apparaten av. Där skall de definitivt kunna visa var de gömt menyn för signalstyrkan. Har du handlat på nätet finns det säkert någon butik som också säljer Andersson-tv och då kan du kanske få svar där.
/Roland

2009-07-23 kl 22:10

Efter att nu varit i kontakt med netonnets kundtjänst (tv är köpt där) får jag nu reda på att det inte finns någon sådan meny. Det fanns i den tidigare modellen av A191 men inte på den nya. Det blir defenitivt att lämna tillbaka tv:n. För att inte kunna få fram en sån enkel sak som menyn för signalstyrka och kvalitet/frekevens så att man kan se hur man riktat in antennen tycker jag är en miss på en sån tv....
Så nu blir det till att leta upp en ny men mått som stämmer *suck*

2009-07-23 kl 22:42

Det tycker jag du gör rätt i. Vi köpte en Samsung LE19B546. Den finns bland de stora kedjorna och vi är supernöjda med den. Den klarar både Boxer och Comhem. Framförallt är den "snäll" när det gäller yttrmåtten (bredd x djup x höjd) 477.1 x 180.2 x 374mm med stativ vilket gör att den passar säkert på många platser i din vagn. Djup 18 cm är foten den står på. Upplösning 1366 x 768 ger knivskarp bild. Tvn finns i vitt eller svart.
Ett av säkert många alternativ till Andersson som inte visar signalstyrka.
Lycka till/Roland

2009-07-24 kl 21:50

Nu är tv:n tillbaka lämnad *ler* och jag fyndade en ny 19" philips med fantastisk bild och kvalitet. Köpte den för 1990:- på elgiganten. På denna modellen kan man se signal och kvalitet :-) Har en samsung 19" r86 idag i vagnen men den är för stor för vårt skåp (5 mm)...så den skall upp i köket här hemma nu istället...
//Cribbe

2009-07-28 kl 19:35

Hej!Vi har en Andersson och då får vi gå in via "meny" och sen "inställningar" och "manuell kanalsökning" där visas sen signalstyrkan och vi kan vrida och grejja med antennen. Nu har ju du visserligen bytt men det kan ju vara bra att veta för någon annan som läser här.

• 8 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1701 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 638 fristående campingplatser och 760 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 303 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2022-06

• Husvagn & Camping 2022-05

• Campingkatalogen 2022

• Husvagn & Camping 2022-04

• Husvagn & Camping 2022-03

• Husvagn & Camping 2022-02

• Husvagn & Camping 2022-01

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206