Automatlåda / av nod

• 6 svar
Automatlåda
2005-02-03 kl 10:11

Hej! Jag går i bilbytartankar och har evetuellt en OMEGA V6 automat 02 på gång. Är det någon som har erfarenhet av att dra husvagn med automatlåda, brännslemässigt och även för övrigt?

nod.

2005-02-03 kl 11:01

Hej !
Jag har enbart positiva erfarenheter med automatlåda Har nu SAAB turbo 9-3 SS (förut 9000 turbo aut.) MYCKET bekvämt o behagligt att köra med husvagn Kopplar in farthållaren o sedan "sköter sej bilen själv" När man en gång har köpt bil med automat så vill man INTE återgå till manuell låda Betr. bränsleförbrukn. så har den inte ökat om jag jämför med min första SAAB med man. låda !

2005-02-03 kl 20:36

Hejsan!
Hej jag har en bil med automatlåda och jag vill inte ha något annat. Förr hade jag en Toyotabuss med manuell låda och då fick man "köra bil" nu åker man bara med. Mycket bekvämt. Bränslemässigt är det inte så stor skillnad. Det beror ju mycket på hur tung foten är. Jag återgår aldrig till manuell låda igen!

2005-02-04 kl 09:58

Håller med till 100% inga problem med automatlåda på dagens bilar. Hade tidigare en 740 -87 med automat och den var kanon att dra med. Bränsleförbrukningen ökar nog mer av vagnen (luftmotstånd och vikt) än av skillnaden mellan aut/man.

Håller även med om att man inte vill ha nått annat när man väl provat.

Kabe Safir/Ford Galaxy 2,8 V6 6-vxl man.

2005-02-13 kl 18:30

Hallo
Jag har en Hyundai Sonata v6 med automat. Det är nog det bästa bil bytet som jag har gjort. Den går klockrent att dra en 1600 kg tung vagn med. Bränsleförbukning utan vagn ligger på 11 L/100 km och med min vagn en Cabby 61 så ligger den på 15 L/100km.
Jag kommer inte att byta tillbak´s till en manuell låda igen

2005-02-13 kl 18:58

Tänk på en sak när du drar husvagn på vintern med halt väglag att du växlar ner för hand i förväg när du skall uppför en backe annars gör auromatlådan det själv mitt i backen med ett otrevilgt kast på bakvagnen som följd

• 6 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1637 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 605 fristående campingplatser och 707 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 325 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2021-05

• Campingkatalogen 2021

• Husvagn & Camping 2021-04

• Husvagn & Camping 2021-03

• Husvagn & Camping 2021-02

• Husvagn & Camping 2021-01

• Husvagn & Camping Nr 12 2020

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206