Gasvarnare i garderob? / av Anonym 1572263790

• 6 svar
Gasvarnare i garderob?
2008-03-16 kl 20:30

Hej!Jag funderar på att sätta gasvarnaren (för gasol) i golvhöjd, men inne i en garderob. Det är en 3-4 cm stor glipa i dörrens underkant så det borde gå bra. I samma utrymme sitter pannan monterad, också på golvet, bara 20 cm från gasvarnaren.Tror ni placeringen fungerar eller kan glipan, pannan eller något annat ställa till det? (Jag vet att jag inte kommer att se lamp-indikeringarna, men det viktiga är ju ljudet från summern.) Tack för alla tips & funderingar!

2008-03-17 kl 08:19

[quote user="PoM"]
Hej!
Jag funderar på att sätta gasvarnaren (för gasol) i golvhöjd, men inne i en garderob. Det är en 3-4 cm stor glipa i dörrens underkant så det borde gå bra. I samma utrymme sitter pannan monterad, också på golvet, bara 20 cm från gasvarnaren.
Tror ni placeringen fungerar eller kan glipan, pannan eller något annat ställa till det? (Jag vet att jag inte kommer att se lamp-indikeringarna, men det viktiga är ju ljudet från summern.)

Tack för alla tips & funderingar![/quote] Det är perfekt placering av gasvarnaren det är där den skall monteras, men tänkpå att montera den så närma golvet som det går lita på att den fungerar där har erfarenhet från många vagnar.

2008-03-20 kl 12:47

Har tänkt placera Gasvarnaren på golvet i garderoben ,där sitter även mina 2 batterin ,är detta en bra placering ?????

2008-03-26 kl 08:53

[quote user="Conny-555"]
Har tänkt placera Gasvarnaren på golvet i garderoben ,där sitter även mina 2 batterin ,är detta en bra placering ?????[/quote] Tillsamans med batterierna är kanske inte sålyckad plasering jag upptäkte det på min förra vagn jag hade två batterier i sänglådan och där satt gasvarnaren utanpå när skulle kolla batterierna fick bort pluggarna så började varnaren tjuta den reagerade på den gasen som kom av batteriet.

2008-03-26 kl 14:40

Tackar !
Då får jag hitta en annan placering då....

2008-04-07 kl 11:33

Vi satte av misstag vår gasvarnar för nära batteriet med flera falsklarm som följd. Inge kul att evakuera vagnen i kortkalsipper och barforta så vär i vårregnsväder

• 6 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1664 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 608 fristående campingplatser och 735 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 321 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2021-12

• Husvagn & Camping 2021-11

• Husvagn & Camping 2021-10

• Husvagn & Camping 2021-09

• Husvagn & Camping 2021-08

• Husvagn & Camping Nr 7 2021

• Husvagn & Camping 2021-06

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206