2008-12-06 kl 20:37
|
|
Istället för att surfa mig vindögd och sinnesklen frågar jag här, där samlad erfarenhet råder. |
2008-12-06 kl 23:35
|
|
Har sett lite olika varianter på detta, la in golvvärmematta i en vagn för inte alls så länge sen och sen är en vanlig gångmatta över den. Tror man ska akta sig för dom billigaste varianterna mest med tanke på säkerhetenKolla i KAMA katalogen |
|
2008-12-07 kl 20:45
|
|
Husvagns Svensson har också denna typ av elgolv. http://www.husvagn-svensson.se/ |
|
2008-12-07 kl 22:56
|
|
KjellO: Tätning ok samt jag kör kylen på gasol så det producerar mera spillvärme än vad det släpper in. Dessutom är det tystare. Kallast är det nog i skåpen i golvhöjd. |
2008-12-09 kl 11:00
|
|
Oj! Det var annorlunda, att KAMA var BILLIGARE! Har jag aldrig sett förut! Men då är det väl bara att slå till! Golvvärme är ju underbart! Har det inte själv, men njuter när jag inne hos de som har! |
2008-12-09 kl 19:36
|
|
Jorå, jag kikade lite närmare på det igår kväll. Köper jag 600x3000 samt transformator via Kama går det på 2180:-. Närmaste liknande produkt på HvS, d.v.s: 530x3000 inkl. transformator kostar det 2695:-. Som det verkar måste jag även köpa till specialtejp, kontakter och annat. Nä, det blir hederliga liggunderlag under trasmattorna och en enkel kupévärmare jag kan blåsa på vid behov samt fårskinnstofflor ;o). |
|
2008-12-10 kl 10:49
|
|
Jag har själv funderat på att köpa någon så'n där färdig matta med värme i för någonstans mellan 5-900. Mer anser jag inte är helt rimligt att kosta på min vagn, och så är den ju lätt flyttbar så jag kan få värmen där jag helst vill ha den, och kan lätt flytta mellan fordon också.Jag har i alla fall sett till att skaffa grejor så jag kan göra ett par extra luftutblås med varmluften från Truman, så jag får varmluften dit jag helst vill ha den.Den förra hunden var också utmärkt i de här sammanhangen, för var jag än ville sätta ner fötterna kunde man ge sig tusan på att han låg, varm och mjuk. Och när han funnit för gott att flytta sig eftelämnade han ju en värmefläck... Men det var då det...Tofflor och liggunderlag finns i min packning också! Inte för att jag vintercampar, som du tycks göra, men bra kallt kan det vara även tidig vår och sen höst när jag kan göra någon utflykt. |
Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!
Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.
6 nr för endast 349kr - klicka här
Här hittar du 638 fristående campingplatser och 760 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 303 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.
Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!
Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.