• 5 svar
Kylskåp
2008-06-03 kl 12:40

Jag får ingen gnista när jag ska tända på kylen när jag ska köra på gas. Finns det ngt sätt jag kan ordna det på? är det svårt? eller måste jag köpa ett nytt kylskåp. Mvh rendi

2008-06-03 kl 13:38

Hej rendi
Om Du lossar ventilationsgallret på utsidan av husvagnen det nedre så ser Du en skyddskåpa lossa den då ser Du brännaren och avgasröret har Du tillgång till tryckluft blås rent och även upp i avgasröret har Du tur så är det bara något skräp som sitter där,det har hänt mej ett par gånger kan även funka med damsugaren.
Hoppas det löser sig Mvh Amigo

2008-06-03 kl 21:26

Var ute för detta problem när jag tog ut vagnen i år. Gjorde precis som "Amigo" skrev men det räckte inte, jag fick byta brännaren på mitt kylskåp. Kostade runt 400:- med arbete och material, mycket billigare än ett nytt kyskåp.

2008-06-04 kl 07:27

Bra inlägg i vår debatt tycker jag. Min gasolgubbe kollar alltid trycket i vår gasolanläggning samt kollar att lågor brinner som dom skall när vi startar vår husvagnssäsong. Det känns tryggt och då upptäcks och åtgärdas ev. fel direkt. Fast fel kan ju förståss uppstå under säsongens gång vilket är besvärligare. Fast jag tror det är en bra rutin att låta en kunnig gasolfirma kolla allt varje år.Hoppas du får ordning på ditt kylskåp.

2008-06-04 kl 08:15

Jag håller fulständigt med om det, man skall vara fösiktig med kylskåpen i äldre vagnar man måste veta vad man sysslar med blåsa rent med tryckluft är ett sätt har man inte tillgång till tryckluft brukar det gå bra även med en cykelpump, vad ni än gör så peta inte i munstycket med något föremål nål eller något gör aldrig det om ni vill fortsätta att campa det fins risk att ni förstör munnstyket så lågan brinner felaktigt då kan det bli koldioxcid i vagnen och det dör man av om man har otur, detta är absolut inget jobb för BROR DUKTIG utan låt någon kunnig åtgärda det många förgiftninsolyckor beror just på detta med kylskåpen, det har varit många problem med kylskåp i äldre vagnar nu mera med moderna kylskåp är det sällsynt med problem vi tekniker i Husvagns clubbarna har fått erfara det på våra träffar, så går dett inte att blåsa rent munnstycket så låt någon kunnig ta hand om det.

• 5 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1664 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 608 fristående campingplatser och 735 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 321 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2021-12

• Husvagn & Camping 2021-11

• Husvagn & Camping 2021-10

• Husvagn & Camping 2021-09

• Husvagn & Camping 2021-08

• Husvagn & Camping Nr 7 2021

• Husvagn & Camping 2021-06

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206