Grattis, era campingminnen var bäst!

Publicerad: 2013-09-18   Uppdaterad: 2023-04-18

[i][/i]

Grattis, vi gillade era campingminnen bäst!

Alla som röstade på Årets Camping 2013 fick också möjlighet att skicka in sitt bästa campingminne och tävla om fina priser. Vi fick massor av roliga och fina berättelser och det var inte lätt att bara välja ut tre. Längre ner på sidan hittar du fler campingminnen.

1:a pris: Snipe sattelitantenn, värde 12 995 kronor
”Vi var ju inga campare! Men sommaren 2010 ändrades allt. Vi hade planerat vår semester, bokat stugor och kollat upp besöksmål. Vår dotter hade fyllt 2 och vi var lite oroliga hur det skulle gå med alla övernattningar på så många olika ställen. En tanke formades sakta i våra huvude, tänk om vi skulle hyra en husvagn? Då somnar hon ju på samma ställe vaje gång. Toppen, tänkte vi. Vi började kolla runt men det fanns ju inga husvagnar att hyra så sent (i juli) och av en slump så kollade jag på några säljannonser… Polar 470 -81. Hmmm, hur kan en sån se ut? Varken jag eller min fru hade bott i en husvagn när vi var små¨eller i vuxen ålder. Från att ha sett annonsen så tog det två timmar innan vi var husvagnsägare på riktigt. Efter några dagar av lättare restaurering och avbokningar av alla våra stugnätter så bar det iväg längs vägarna i Norrland. Det var den första av många fantastiska stunder i husvagn – ingen stress, din egen bostad, allt ryms, stanna var du vill – vår upplevelse med husvagn har förändrat vår syn på semester och vila. Det spelar inte så stor roll vart vi åker bara vi tar med pärlan – vår Polar 470 från -81!”
Ulf Renlund 

2:a pris: LTC LED 16″, värde 2 495 kronor
Familjen spenderade semestern på Hafstens Camping och en morgon fanns det ingen ström i just den längan vi stod med husvagnen. Dessutom var pappa försvunnen! När vi kom ur husvagnen såg vi honom, och en annan semesterfirare, sittandes i bara kalsonger på en sten med kaffebryggaren inkopplad till en ledig stolpe. Dom är vänner än!”
Marthina Lundström

3:e pris: Presentkort hos valfri fristående camping, värde 1 500 kronor
”På Bornholm är min familj på
två vuxna och tre barn på 10-dagars cykelsemester. Ett trångt fyrmanstält fanns till förfogande. En morgon stod en dansk man lugnt rökandes på pipa med ett blöjbarn i famnen utanför tältet när en efter en kravlade sig ut. Den danske mannen imponeras, sätter ner sitt barn jämte sig på marken och ger vår familj en varm applåd.”
Henrik Nilsson

 Fler campingminnen…

”När jag var yngre och campade med mina morföräldrar. Min morfar matade abborre vid bryggan varje dag så de blev ”tama” vilket gjorde att när vi väl lade i metspöt så högg direkt. Campingen låg även vid ett jordgubbs fält, så varje dag gick vi och snattade jordgubbar.”
Fredrik Andersen

När jag i min lilla opel corsa reste runt/luffade i en månad i Östergötland Småland och Värmland och sov í bilen tvättade hår och kropp i sjöar och besökte ALLA sevärdheter som jag sedan ställde samman som en fotobok (ett minne för livet) åt mat på små lokala restauranger/barer (dagens rätt) och kaffe på spritkök och bröd från bagerier längs vägen.
Göran Karlsson

”Roligaste campingminnet är faktiskt på Bollnäscamping då vi firade midsommar. Alla gäster samlades mitt på campingen runt grillen och en del av gästerna samt personal hade med sig instrument och spelade spontant. Jätte rolig och gemytlig midsommarafton. Ett roligt minne!!”
Pernilla och Robert Bruhn

Mitt roligaste campingminne var när jag och min familj var ute och campede i Ljungskile, vi hyrde en båt där och åkte ut och fiskade. Fiskelyckan var på topp denna dag och vi kom hem med hela 46 makrillar. Dagen var solig och himlen var klarblå, vi hade med oss god fika, kunde inte bli bättre! Den dagens kvällsmat bestod av enbärsris röktmakrill!”
Emelie Gustavsson

Tror det är när vi var iväg första gången på husvagnssemester. Så på morgonen så går min lille son ut utanför förtältet och säger högt och tydligt: Mamma har inga trosor på sig!! Men detta stämde ju så klart inte men han hade en mamma som hade väldigt röda kinder sen! Vi har skrattat gott åt detta många gånger sen!
Annelie Johansson

 

 

 

 

Rulla till toppen