Möss inne i Husbilen!!! / av Anonym 1682995637

• 9 svar
Möss inne i Husbilen!!!
2008-11-08 kl 11:20

Tyvärr så har vi haft en invasion av möss med avföring, urin och där det har gnagts på både gardiner och madrasser.
Så är det någon som har ett bra tips hur vi ska få mössen att inte gå in i husbilen så vore jag evigt tacksam.
Tack på förhand
Marie

2008-11-08 kl 16:22

Enris har jag hört ska fungera mot gnagare men aldrig provat detta själv. Man ska lägga ut enris runt stödben, däck etc. ja allt som har kontakt med marken där små söta mössen kan tänkas äntra edert fordon.

2008-11-08 kl 17:35

Köpte en lite manick på Jula som med ljud skrämmer bort möss m m. Har haft problem med möss i förrådet tidigare höstar. Har använt vanliga musfällor och tog 10 st på en kort tid. Efter att satt in Julas manick så är det inte en mus i förrådet.

2008-11-08 kl 17:46

Hörde med Anticimex om dessa manicker och dom var skeptiska till det. Men kan ju inte skada att prova med tanke på Franks goda resultat.

2008-11-09 kl 00:34

Ni bör nog kontrollera vad mössen tar sig in. Finns det samma typ av golvventilation som på en husvagn så kan det nog löna sig att kolla ventilationsgallren så de är intakta.

2009-01-05 kl 17:27

Hej, Vi hr alltid enriskvistar på ett flertal ställen i vagnen. Har aldrig märkt en enda liten us. Dessutom är kvistarna bra mot fukt eftersom dom drar till sig sådan och det luktar också friskt och gott när vi tar ut vagnen på våren. Har alltid klarat oss utan torrbollar. men i vinter tog vi en sådan också för säkerhets skull!
Hälsningar och Gott Campingår från Nellie

2009-01-06 kl 09:39

Har min Husbil stående på parkeringsplatsen vid hyreshuset där jag bor och än har inte märkt att någon möss varit inne i bilen!Förhoppningsviss så slipper jag detta elände....

2009-01-06 kl 13:45

Hej!
Min syster har ett torp på landet med massor av möss. Nu har dom införskaffat en elektrisk dosa med ultra ljudvågor (tror jag det heter). Den är köpt på Clas olsson och funkar jätte bra.
MvhGela

2009-01-07 kl 18:39

Vintern 205 hade vi invasion av möss i vår husbil, de gnagde på allt lister runt diskho & spis, dynor, de gnagde av ett säkerhesbälte nästan helt. Ett elände! vi laddade fällor och tog på en helg, fredag tilll söndag kväll 8 st små gnagare, hur de kom in? inte en aning! de bara var där, inga ventilations öppningar trasiga eller så. Följande år hade vi inga alls ... peppar-peppar ta i trä.
Har hört att lök och enris ska hjälpa.

• 9 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1701 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 638 fristående campingplatser och 760 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 303 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2022-06

• Husvagn & Camping 2022-05

• Campingkatalogen 2022

• Husvagn & Camping 2022-04

• Husvagn & Camping 2022-03

• Husvagn & Camping 2022-02

• Husvagn & Camping 2022-01

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206