Eldsjälen startar skola om husvagnar och husbilar – redan fullbokad

Publicerad: 2017-01-13   Uppdaterad: 2017-01-12

Kenneth Enberg är entusiasten som startade en husvagns- och husbilsutbildning förra året. Nu blir det repris, skriver Värnamo Nyheter. Årets upplaga är redan fullbokad. Kenneth är uppvuxen med campinglivet och har åkt på många semestrar, även ute i Europa, med uppemot 50 övernattningar per år. Nu jobbar han på Kabe och han har märkt av...

Kenneth Enberg är entusiasten som startade en husvagns- och husbilsutbildning förra året. Nu blir det repris, skriver Värnamo Nyheter. Årets upplaga är redan fullbokad.

Kenneth är uppvuxen med campinglivet och har åkt på många semestrar, även ute i Europa, med uppemot 50 övernattningar per år. Nu jobbar han på Kabe och han har märkt av att intresset för husvagnar och husbilar ökar.

Utbildningen består bland annat av tips och regler som kan vara bra att känna till. Utbildningen görs genom studieförbundet Bilda.

”Jag har inte hört talas om något liknande men intresset var väldigt stort förra året. Jag hade 17 deltagare, nästan lite för många, och till dem delade jag med mig av min kunskap för att kunna hjälpa andra och möta likasinnade människor. Det ska bli väldigt roligt i år igen”, säger Kenneth Enberg till VN.se.

Rulla till toppen