• 18 svar
Reflexväst
2005-10-17 kl 06:41

Kan någon säga mig varför jag måste ha en varningstriangel men inte en reflexväst med i bilen? Detta gäller ju bara yrkestrafiken. Nu har jag ändå skaffat mig en. Finns det fler som har?

2005-10-17 kl 10:52

Vi som åker söderut till medelhavet måste ha de i.o.m.e att några länder kräver det.Det skulle alla fotgångare och ciklister som går eller ciklar på väggen också ha!

2005-10-17 kl 20:42

Hej. Ja jag har köpt reflexväst till alla i familjen som har bil och till min pappa. Det är lika viktigt att ha en som att ha en varningstriangel i bilen.
Thord.

2005-10-17 kl 20:59

Hej.
Dom verkar bra man kanske får köpa..

2005-10-18 kl 13:38

Hej!
Jag har mött många både promenerande och joggare som har reflexvästar på sig det tycker jag är jättebra för då syns dom verkligen i mörkret och vi har varsin i husbilen man behöver ju bara en men det är lika bra att ha varsin tycker vi om det skulle bli nåt fel i mörkret.

2005-10-18 kl 14:18

Försäkringsbolaget IF har gratis skickat ut väst och reflexer till sina kunder. Ett bra initiativ, tycker jag.

2005-10-18 kl 22:59

Håller med om att reflexväst är bra
för alla joggande och promenerande
i kvällsmörker - hur många har man inte
mött utan reflexer!! Något som trafik-
säkerhetsverket borde medverka till, att dela ut reflexvästar

2005-11-12 kl 20:32

Vi har köpt reflexvästar i dag.

2005-12-09 kl 23:12

Här kommer ett julklapps tips köp.
REFLEXVÄSTAR.

2006-01-09 kl 12:54

Ja det är ju lite konstigt egentligen ?

Varningstriangeln skyddar ju bara BILEN !

Reflexvästen skyddar ju bara föraren !

I kombination så skyddar de väl det mesta utom ofrivilligt faderskap så att säga he he.

Har en själv tillsammans med varningstriangeln ifall det skulle hända, och det borde fler ha då sikten i mörker är bara ca 25 meter på icke återreflekterande föremål.

2006-12-25 kl 20:05

Jag tycker att fler gående och cyklister har fått reflexvästar
ute i trafiken.

2006-12-25 kl 21:53

Reflexväst ligger alltid i bilen.

Tänk på att den bör vara åtkomlig inne i kupen, så man inte behöver gå ut i mörkret och börja rota i bagaget för att få fram den!

Använder nästan alltid reflexväst under hundpromenaderna i mörker.

På vintern brukar en skoteroverall fullsmockad med reflexer och varma kängor ligga permanent i bilen också, eftersom det kan gå rätt lång tid innan man får hjälp om något händer en sen kväll på dåligt trafikerad väg.

2006-12-25 kl 22:09

Hejsan!
Jag använder reflexväst själv och även på hunden när vi är ute i mörker. Det skulle alla ha på sig..

2006-12-25 kl 22:46

Måste skamligt medge att om jag inte fått en i julklapp av en leverantör hade jag fortfarande inte kommit mig för...

2006-12-26 kl 16:57

I Norge er det fra og med 1.mars 2007 påbudt med minst en refleksvest i hver bil . Den skal kunne nåes fra førerplassen .

2006-12-26 kl 17:13

Egentligen skulle man väl ha en till varje för varje sittplats i bilen. Man kan ju bli tvungen att lämna bilen vid vägkanten, eller kliva ur vid en punka och hjälpa till vid däcksbyte. Man kanske kommer till en olycksplats i mörkret och måste hjälpa till. Jag ska köpa en till varje familjemedlem.

2006-12-26 kl 17:50

jag skäms att jag inte har några i bilen, jag skall omgående skaffa några

2006-12-26 kl 19:20

köpte en i Ullared i sommras, om jag inte missminner mig fel för 19:-

• 18 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1679 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 610 fristående campingplatser och 739 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 330 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2021-11

• Husvagn & Camping 2021-10

• Husvagn & Camping 2021-09

• Husvagn & Camping 2021-08

• Husvagn & Camping Nr 7 2021

• Husvagn & Camping 2021-06

• Husvagn & Camping 2021-05

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206