2020-05-30 kl 20:23
|
|
Missade att snurra runt husvagnskabeln runt draget så den släpades på vägen och 5av 13 poler gick av. |
2020-05-31 kl 00:52
|
|
Byt kabeln. Du får göra det ändå förr eller senare. |
|
2020-05-31 kl 14:32
|
|
@Hedan, använd "infoga länk" funktionen istället så blir ditt inlägg läsbart. |
2020-06-01 kl 07:34
|
|
Jag gjorde samma grej ungefär, för nåt år sen. Jag köpte en honkontakt samt en spiralkabel (sån som de ofta har på hyrsläp) och satte hondelen på husvagnen. Då kunde jag klippa kabeln där den var uppsliten och slippa skarva själva kabeln. |
2020-06-02 kl 23:41
|
|
Skarva kabeln är inget realistiskt alternativ. En kabel som ser ut som en boaorm som nyss har ätit är att bara be om problem i längden. Kolla var andra änden av kabeln är inkopplad. Anslutningspunkten sitter ofta långt fram. Antingen i en kopplingslåda under golvet eller på golvet där inne. Det är inte många meter kabel som ska bytas ut för att få det ordentligt gjort. Själva inkopplingen i en plint är lättare att göra än att skarva kabeln. |
Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!
Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.
6 nr för endast 349kr - klicka här
Här hittar du 638 fristående campingplatser och 770 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 303 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.
Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!
Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.