• 6 svar
Sviktande golv
2008-04-12 kl 18:51

Har sedan några år en Kabe 510 -89 som jag har trivts väldigt bra med. På senare tid har jag märkt att golvet mellan köksdelen och toaletten sviktar. Det variera lite hur mycket det sviktar men det är klart besvärande. Finns det någon som har eller har haft detta problem och vad kan man i så fall göra åt det.

2008-04-12 kl 19:23

Hade det på min gamla Adria. Eftersom det bara var vid köket så gissade vi att det berodde på att man hade stått still på en och samma plats (matlagning). Jag pratade med den handlaren som jag köpte den av, vad göra. Vi bestämde att lägga i skum i golvet underifrån. Det var ingen dyr historia men jag lät de göra det på husvagnsfirman för det är lite knepigt eftersom det expanderar väldigt mycket. Finns risk att golvet ändrar form och buktar uppåt istället. Det funkade jättebra och golvet blev stabilt och funkade så länge vi hade vagnen.

2008-04-12 kl 19:26

Har aldrig haft detta problem (än) men har läst på annat forum att det kan va limsläpp men vet ej i ditt fall (kan ju vara mer allvarligt som fukt ex vis) läge att kolla upp det,,,,,,,,,,

2008-04-12 kl 19:57

Har kontrollerat om det skulle kunna vara fukt men ingen fukt finns i vagnen.

2008-04-12 kl 20:00

Att göra reparationen på en husvagnsfirma, vad blir kostnaden. Är det inte en dyr och invecklad reparation den du nämner om.

2008-04-13 kl 11:54

Jag var med när det gjordes, men jag hade aldrig gjort det själv. Vi la dit plyfaskivor på golvet och på dem ställde vi 25liters vatten dunkar, vi använde också en stötta mellan golv och tak. Allt detta för att hålla golvet på plats när man sprutar in isoleringsmassan(limmet) underifrån. Om man behöver borra några extra hål för att få in limmet så måste man ha några pluggar att sätta för, annars trycks en del av limmet ut igen. Vi var inne i en verkstadslokal när vi gjorde detta. Resultatet blev bra som jag nämde innan, det funkade så länge vi hade vagnen efter reperationen c:a 3år.
Lycka till!!!

• 6 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1664 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 608 fristående campingplatser och 735 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 321 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2021-12

• Husvagn & Camping 2021-11

• Husvagn & Camping 2021-10

• Husvagn & Camping 2021-09

• Husvagn & Camping 2021-08

• Husvagn & Camping Nr 7 2021

• Husvagn & Camping 2021-06

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206