• 5 svar
Tvätt och vax.
2007-10-17 kl 18:49

Jag tänkte tvätta och vaxa vagnen inför vintern. Har en kabe safir nollsjua och tänkte sköta om det riktigt från början.

-Kan man tvätta med högtryck eller ska det vara handtvätt?
-Vad ska man ha för tvättmedel?
-Vilket vax är bra/bäst?
-Kan man vaxa alla detaljer såsom lampor, fönster, lister mm?
-Är s.k. lackförsegling lämpligt för husvagnar och vad kan det kosta?
Fler tips som jag inte tänkt att fråga om.
Många frågor, jag vet, men svara på det ni kan.
Tack!

2007-10-17 kl 18:54

Hej.
Jag tvättar med svamp eller med borste
högtryck bör undvikas eller du bör ta det försiktigt.
Vi använder Globex 80 tvättmedel.

2007-10-21 kl 10:42

Jag kontaktade Kabe och fick följande tips:
1. Vi använder ett tvättmedel som Smartab säljer som heter Duet. Det är ett tvättmedel med vax i.
2. Vaxa bara plåten.
3. Det finns ett speciellt husvagns vax att köpa som Smartab säljer.
4. Mjuk trasa när du vaxar. Du måste vara försiktig när du tvättar fönstren så du inte repar dom. Mjuk borste till plåten.

2007-11-25 kl 14:14

Grönsåpa är bra tycker jag det är ju naturmedel och vattnet rinner av för det blir ju en liten fet hinna som förhindrar smutsen och fastna. För mycket högtryck är nog inte så bra för då kommer det nog in fukt på olika ställen som kan vara känsliga. På hösten torkar det ju inte som på sommaren

2007-11-25 kl 16:57

Jag har alltid använt bilvax på vagnens
rutor men förstås inget slipmedel i och noggrant tvättade först. I övrigt tvätt med borste eller svamp och ingen
högtryckstvätt annat än på hjul och stödben mm.

• 5 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1664 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 608 fristående campingplatser och 735 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 321 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2021-12

• Husvagn & Camping 2021-11

• Husvagn & Camping 2021-10

• Husvagn & Camping 2021-09

• Husvagn & Camping 2021-08

• Husvagn & Camping Nr 7 2021

• Husvagn & Camping 2021-06

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206