2016-06-20 kl 10:01
|
|
Det blir en hel del insekter på fronten av husvagnen när man är ute och åker. |
2016-06-20 kl 11:41
|
|
Har man lite tid på sig så tycker jag det funkar rätt bra att spola vatten på fronten några gånger, så fronten är blöt i en 10 minuter ungefär (beroende på hur länge de suttit såklart) så det blöter upp insekterna och sen är de ganska lätta att få bort med tvättborste eller svamp tycker jag. |
2016-06-20 kl 23:48
|
|
Finns ett bra medel ur Mac serien,heter flugbort. Detta använder jag. Helt suveränt bra. |
|
2016-06-21 kl 17:40
|
|
Om den är vaxad så är det lättare att tvätta bort utan flugbort medel. Gäller även husvagnens fönster som blir fina med vax. Brukar använda Turle gröna flaskan ,den tål rutorna alla vax är inte bra för husvagns fönsterna. När det inte hjälper utan flugbort använd med försiktighet och inte på varma ytor och inte för lång tid. |
2016-06-21 kl 20:45
|
|
Det absolut bästa som finns är ljummet vatten och fiberduk. |
|
Drar med en VW Tiguan 2,0 TDI 2021och efter hänger numera en Adria Alpina 753 HT 2021.
När vi inte drar omkring så står vi, sommar- som vintersäsong på Sollerö Camping. Bloggar lite då och då på: https://hjulhuset.bloggo.nu/ |
2016-06-30 kl 11:41
|
|
Det bästa är att ha ett frontskydd. Är gjort av pressenning. Det skyddar fronten mot stenskott, asfalt, och insekter. Den tål att tvättas med tvättmedel och när den är torr så kan man stryka på lite tunt med rapsolja. |
|
Kör Subaru Forester med en Solifer 560 Artic pimpad med solceller.
CC 100556 |
Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!
Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.
6 nr för endast 349kr - klicka här
Här hittar du 638 fristående campingplatser och 770 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 303 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.
Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!
Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.