2011-01-11 kl 20:25
|
|
Leser at National Geographic Travler har utnevnt E6 i Norge mellom Oslo og Nordkapp til en av verdens beste reiseveier. Det står i kommentaren at veien er 130 mil lang. Reiser en så langt fra Oslo, er det et stykke igjen til Nordkapp. Man må følge E6 207 mil til der man må forlate E6 om man vil reise nordover langs E69 til Nordkapp. Reisen langs E69 er 10 mil lang til Nordkapp. Det vil si at det fra Oslo til Nordkapp er ca 217 mil . Det betyr at reiser man 130 mil fra Oslo langs E6, har man bare kommet litt over halveis til Nordkapp. |
2011-01-11 kl 20:43
|
|
Kära, älskade E6 genom Norge. Åker varje år från Bjerkvik, (kommer ner via Björnfjell) över Gratangen, förbi Sätermoen och Bardu till Tromsö. Jag har ju mina barn däruppe. Kan passa på och rekommendera campingplatsen Elvelund vid Salangselva i Sjövegan. Sväng av E6:an och tag väg 84 genom trolska Spansdalen så kommer Ni rätt. |
2011-01-12 kl 09:11
|
|
Jeg kan ikke forstå at den gamle racerbilbanen Nurburgerring i Tyskland kan anbefalles som reisevei. Det er ikke mange rasteplasser langs den veien. Det er vel ikke en strekning fornuftige mennesker tar med seg husvagn eller husbil.[/quote] |
|
2011-01-12 kl 10:16
|
|
Vi har gjort 2resor med husbil och dessa resor var otroliga har aldrig |
2011-01-12 kl 13:44
|
|
S7, du har så rätt! Det stod 130 mil i pressmeddelandet och jag kollade inte upp det. Läser man på National Geographics hemsida står det 1295 mile och det är ju bra mycket mer än 130 mil. |
2011-01-12 kl 15:45
|
|
E 6an i Norge !!! Är det inte överdrivet ???? 100 mil som ser lika ut,,,jämförbart med autoban...OBS.Det är på sidan om E 6 an som det är vackert och något att |
|
2011-01-15 kl 10:09
|
|
Hej. |
Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!
Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.
6 nr för endast 349kr - klicka här
Här hittar du 638 fristående campingplatser och 760 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 303 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.
Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!
Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.