Efterlysning - tips om Polen!! / av Anonym 496563027

• 11 svar
Efterlysning - tips om Polen!!
2014-03-23 kl 18:54

Funderar att ta Polen på hemvägen från Rügen….. Vi har ingen erfarenhet av Polen….
Behöver man boka camping?
hur är vägarna?
Hur är statusen på campingplatserna?
hur funkar det med stor vagn?

JA - ni förstår…..
tacksam för alla svar

2014-03-26 kl 12:08

Hej Orca
Har inte heller någon erfarenhet om campingar i Polen men har åkt en hel del i tjänsten i Polen, Vad jag förstår så kommer ni åka in i Polen mot Szczecin eller Świnoujście, Vägarna där uppe kan vara väldigt spåriga/ gropiga efter tung trafik och smala. Välj din färdväg noga.
Se även denna länk: http://www.husbilsklubben.se/forums/t58512/

2014-03-27 kl 16:30

Tack SLSstu… har hört detta också…..jag kollar länken

2014-03-27 kl 17:09

Föreslår att du har bra med kontanter med dej. Trafikpolisen sätter böter för alla fel dom kan hitta och dom är jätteduktiga att hitta (på?) fel och av någon anledning tar dom inte kreditkort.
Gäller i synnerhet om man har ett nytt och fint ekipage, som ser dyrt ut.

2014-03-27 kl 22:01

Senast jag var i Polen var det inga problem med varken camping eller sheriffen campade i Katowice och besökte auswitz

2014-03-28 kl 18:42

usch då…. det där med polisen låter ju inte alls bra…. är det fortfarande korrupt??

2014-03-28 kl 22:04

nää…. vi vänder nog kosan via västjylland istället……

2014-03-29 kl 15:46

Polen är som vi ser det ett intressant land med många möjligheter till upplevelser, både positiva och negativa och polisens "förstärkning av kaffekassan" är definitivt en av dom negativa.
Jylland (och hela Danmark) finner vi betydligt mer lugnt och sympatiskt på alla sätt.

2015-07-01 kl 12:46

Bjud på ett glas vodka om det en sådan snut,har arbetat i Polen för 40 år sedan och det var samma visa då. Tänker göra ett återbesök i augusti, pratar lite polska så jag räknar inte med problem. Men jag undrar hur göra med påfyllning av gasol,måste man köpa polska flaskor eller? Frågan gäller oxå resten av EU.
Harald

2015-07-01 kl 15:03

Till föregående inlägg: Gå till din inkorg för meddelande. Jag har skickat ett meddelande till dig.
ostbergr/moderator

2015-07-06 kl 21:06

ALSJONSMURERI@TELIA.COM skrev:
Men jag undrar hur göra med påfyllning av gasol,måste man köpa polska flaskor eller? Frågan gäller oxå resten av EU.
Harald

Gasflaskor är ett problem. Som vi tror oss ha upptäckt så har Finland, Tyskland och Nederländerna samma kopplingar. Sverige har något eget system och Norge kör också med en egen uppfinning.
Prövade några adaptrar men de läckte som ett såll. Det bästa är att åka till en gasfirma och be dem fylla på de tomma flaskorna eftersom de har alla grejor som behövs, åtminstone för P11.

• 11 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1711 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 638 fristående campingplatser och 770 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 303 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2022-08

• Husvagn & Camping 2022-07

• Husvagn & Camping 2022-06

• Husvagn & Camping 2022-05

• Campingkatalogen 2022

• Husvagn & Camping 2022-04

• Husvagn & Camping 2022-03

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206