Har ni några intressanta planer för 2012 eller nästa år? / av Axelvevaxel

Dölj första
Har ni några intressanta planer för 2012 eller nästa år?
2011-10-02 kl 13:32

När man får tips om vart andra åker så kan det vara lite morot för oss andra.

Därför undrar jag om ni har några planer för nästa år, som ni vill dela med er ?

^^ Första inlägget ^^
2011-10-02 kl 13:32

När man får tips om vart andra åker så kan det vara lite morot för oss andra.

Därför undrar jag om ni har några planer för nästa år, som ni vill dela med er ?

2012-02-08 kl 10:54

Jeg er imponert over hvilke planer folk har for neste år, 2013.Jeg vil konsentrere meg om dette året 2012.

2012-02-08 kl 15:24

Leknes skrev:
Jag har en fundering om, att åka genom Finland när jag ska iväg på min årliga resa till Nordnorge. Har läst på mycket om Finland och det verkar finnas hur mycket som helst att uppleva.

Åk inte Kustvägen från Åbo och Norrut det är en tråkig väg med enbart skog,skog och åter skog finns inget att se utom Vasa då. Är enda vägen jag kört genom Finland och Aldrig mer. Dessa vackra foton är från Finska Lappland fördel att åka E4 upp dit.

2012-02-08 kl 18:11

Twin skrev:

Åk inte Kustvägen från Åbo och Norrut det är en tråkig väg med enbart skog,skog och åter skog finns inget att se utom Vasa då. Är enda vägen jag kört genom Finland och Aldrig mer.

Så är det.Det minns jag från tiden man körde långtradare.Ock vintern.....fy f..!!

2012-02-09 kl 07:27

Twin skrev:
Leknes skrev:
Jag har en fundering om, att åka genom Finland när jag ska iväg på min årliga resa till Nordnorge. Har läst på mycket om Finland och det verkar finnas hur mycket som helst att uppleva.

Åk inte Kustvägen från Åbo och Norrut det är en tråkig väg med enbart skog,skog och åter skog finns inget att se utom Vasa då. Är enda vägen jag kört genom Finland och Aldrig mer. Dessa vackra foton är från Finska Lappland fördel att åka E4 upp dit.
Åk E5väg öst sidan,skog fin men där är fint.

2012-02-09 kl 17:25

2011 var vi i Dresden på Dixielandfestivalen och ska dit i vår igen. Som ett del i vårresan.
Och bla ta en tur på Elbe på någon av hjulångarna som ingår i den sk Weisse flotte http://www.youtube.com/watch?v=Iohc7scEWYk&feature=related. Otrolig folkfest.
http://www.youtube.com/watch?v=YdwGdjKamDA&feature=related

2012-02-11 kl 19:16

Bobra skrev:
Ja visst är det många nakna där. Säkert 10 000 då badorten har egen hamn, ca 20 restauranger och en mängd villor och campingplats.
Det fina med nakenheten är ju att alla är lika nakna. Om du är halt, tjock, smal eller har andra "defekter" så spelar det ingen roll. Ingen visar upp sig i dyra baddräkter.
Du är ju född naken och det är det naturliga - att ha kläder på sig när man solar och badar är det onaturliga.

Håller fullständigt med dig. Skulle vilja dra med vagnen ner. Det finns fina ställen vägen ner. Lite dyrt kanske att dra vagnen ner men man får ta det som ett äventyr.

2012-02-12 kl 08:48

Hejsan, som rookie här på forumet är detta mitt första inlägg. Jag har följt forumet under en tid och har haft mkt nytta och glädje av inläggen.
Jag och min fru har bokat plats, 2 personer och husvagn på camping Zaton utanför Zadar i Kroatien. Incheckning 18/6 och utcheckning 4/7. kostar ca: 700€. Platsen ligger ca: 150 meter från den fina sandstranden. El (16A), vatten, avlopp och egen soptunna som töms flera gånger per dag ingår. På campingen finns restauranger, affärer, supermarket som har all mat du behöver. Allt till drägliga priser, inga stora påslag mot priserna på affärer utanför campen.
Vi var där förra sommaren också, ungefär samma tid. Fantastiskt väder hela perioden.
Det är en toppen camping med det där lilla extra. Jag kan verkligen rekommendera denna camping.
Vi utgår från Stockholm och färjar ut via Trelleborg-Rostock (TT-linjens EJag hoppas att det inte uropaspecial) Kostar ca: 3700 ToR. Avståndet från Rostock till Zaton är 154 mil.
Jag hoppas att vi ses där nere i sommar!

2012-02-12 kl 11:02

Hej Peken.
Tittade på kartan men hittade det inte... Kan du ge en närmare beskrivning på var den ligger? Söder, Norr, mil från Zadar?

2012-02-12 kl 13:27

Kann det vara nogon av dom här ??

http://zaton.hr/en/camping

http://www.campingborik.com/english/index.php?option=com_content&view=article&id=47&Itemid=57

2012-02-12 kl 14:19

Båda såg mycket trevliga ut. Tack Baggen.

2012-02-12 kl 15:28

Hejsan, den första av Baggens länkar är den camping jag menar.

2012-02-15 kl 09:30

Kollade på webbkamera och snön är borta i Rendsburg..gott..samtidigt är det +3grader och sol i Schleswig..nu är det "snart"

2012-02-15 kl 19:33

Zubac skrev:
Kollade på webbkamera och snön är borta i Rendsburg..gott..samtidigt är det +3grader och sol i Schleswig..nu är det "snart"

Ja du Zubac.Det är nära.Ska bli gött,då jag har köpt husbil,en Dethleffs-bastard som heter Sunlight.

2012-02-16 kl 07:06

GRATTIS Baggen på den finna ny förvarvet,du/ni kommer att se att nu blir det ännu mera bekvämare att åka ute i Europa än med husvagn.Härligt..härligt

2012-02-16 kl 09:57

Tack Zubac.Vi ser VELDIGT fram imot
att "komma igång" den här sesongen.

I slutet av April går vi igång.

2012-02-21 kl 14:28

Jag har raderat ett inlägg där man anmärkt på hur en del ord stavas. Inlägg från Zubac och Sir-n lagda som kommentarer är också raderade.
Både Zubac´s och Sir-n´s inlägg var dock helt korrekta men hade hängt i luften utan sammanhang då det egentliga inlägget var borta.

Ni hade mycket riktigt påpekat att det onödigt att tillättavisa någon när man hittar ett stavfel. Det viktigaste är inte att stava rätt, det är viktigare att förmedla vad man tycker.

Därmed hoppas vi att du Baggen fortsätter göra inlägg och skriva precis så som du gjort tidigare.
Vi har medlemmar från både Norge och Danmark som skriver och vi tycker det är jättekul.
/ostbergr, moderator

2012-02-21 kl 14:56

Tack så mycket ostbergr,moderator,helt Ok att radera..blir väldigt tråkigt stämning med språk poliser..i min värld är huvudsaken att man förstår varandra,inte att påpeka på stavfel!Jag har samma åsikt som du att det är kul med flera nationaliteter.

2012-02-21 kl 15:04

Hej alla.
I slutet av mars åker vi förbi Fontaine de Vaucluse, det är världens 5te största källa som under våren ger 22 kubikmeter vatten i sekunden. Vi var där för 15 år sedan och det var en fantastisk upplevelse med källan, vattenfallet och den lilla fina staden.
http://lesdanjean.blogspot.com/2010/09/fontaine-de-vaucluse-9-septembre-2010.html

2012-02-24 kl 18:27

Bild
Att återvända till Saudi och att sitta på kvällen och titta på den helt otroliga sjärnhimlen,det är något jag ofta tänker på.Bilden är från pipline road .

2012-03-10 kl 08:57

17.April tar man färjan Varberg - Grenå,Kr 899,- med husbil 3500 Kg / 6,94 mtr.

Då åker vi först til blomstershowen i Keukenhof vid Amsterdam,ock sedan til Floriaden i Venlo vid Tysk/Holländska gränsen.Det sista försiggår bara vart 10.de år.Min bästa halva är oerhört intreserad av trädgård ock väkster,så det här blir bra.

Tänkte åka via Glückstadt (färja) - Bremerhafen - Leer - Groningen - A7 øver "diket" - Den Oever - Hoorn - Keukenhof. Är vädret bra,blir turen om "diket" bra.Hoppas det inte blåser ock är dimma.

Efter Holland,blir det väl Celle - Luneburg - Schwerin - Wismar - Lübeck ock Puttgarden+Färjan.

Bra vårtur,på 10 - 12 dagar.

2012-03-11 kl 19:00

I år så blir det att köra ner till Franska rivieran (Antibes) kommer även köra runt lite i Tyskland, kommer nog bli en grymt rolig sommar.

Kör en VW Golf Alltrack TDI -2021
Drar en LMC Vivo 522 K -2021

Resan är målet!
2012-03-11 kl 22:34

Baggen skrev:
17.April tar man färjan Varberg - Grenå,Kr 899,- med husbil 3500 Kg / 6,94 mtr.

Då åker vi först til blomstershowen i Keukenhof vid Amsterdam,ock sedan til Floriaden i Venlo vid Tysk/Holländska gränsen.Det sista försiggår bara vart 10.de år.Min bästa halva är oerhört intreserad av trädgård ock väkster,så det här blir bra.

Tänkte åka via Glückstadt (färja) - Bremerhafen - Leer - Groningen - A7 øver "diket" - Den Oever - Hoorn - Keukenhof. Är vädret bra,blir turen om "diket" bra.Hoppas det inte blåser ock är dimma.

Efter Holland,blir det väl Celle - Luneburg - Schwerin - Wismar - Lübeck ock Puttgarden+Färjan.

Bra vårtur,på 10 - 12 dagar.

Vi syns kanske i Celle..fast min tur blir minst 2månader

2012-03-12 kl 16:01

Zubac skrev:
Baggen skrev:

Efter Holland,blir det väl Celle

Vi syns kanske i Celle..fast min tur blir minst 2månader

Hadde vart trävligt,Zubac. Vi måste hem en sväng,men åker "nedåt" en månad senare,ock då blir man där......länge.

2012-04-05 kl 20:15

Inatt flyger vi... Ja inte med husvagnen, men till Berlin.
Kommer hem måndag.... Ha det gott alla och ha en Trevlig Påsk.... Väl mött på måndag kväll, om jag inte surfar in via Iphonen innan dess....:)

2012-04-27 kl 18:22

Nu är vår semester bokad, v-31.... Drar iväg till Halden, "Allsång på Grensen", vidare sen på torsdagen till Karlstad... (Har aldrig varit där) sen vidare upp till Leksand, för att på lördagen åka till Dalhalla för att bevittna P-Floyd,s konsert där.... Hem sedan på söndagen...
1 hel vecka semester blir det iår..:P Ska frossa ordentligt i den ledigheten....:)

2012-04-30 kl 00:46

Låter härligt med era utlandsresor. För oss blir det Sverige med husvagen i juli. Som vanligt åker vi till Gotland ett par veckor,vi tänkte stå i Åminne en vecka för första gången och en vecka på Burgsviks camping där vi varit se senaste somrarna. Sedan blir det Oskarshamnstrakten några dagar innan vi åker tillbaka hemåt mot Stockholm.

2012-04-30 kl 09:32

Tja,inte bara låter utan det är härligt med utlandsresor..man ser så mycket annat som man inte kan se i annat fall.

2012-05-01 kl 13:04

Jo vist är det härligt med utlands semester och vi har gort några i yngre dagar nu när man har paserat bäst före datum i ålder är det inte lämpligtn det tar för lång tid för en nu.

men vist har vi planer på resor i sommar, vi är just hemkomna efter 5 dagars valborgsfirande i skånes skärgård tosteberga båthamn en liten idyllisk ställplats utanför Åhus i skåne,

0m två veckor bär det iväg till Sunne i värmland årsträff med Kabe- Husbilsklubb på sunne swekamp och en rundturvi värmland med besök på en del campingar från förr, oxå årets hydpungt mhf campingclubbs riksträff, som blir i Växjö i mitten på juli där kommer ett hundratal Husvagnar och Bilar hoppas smålläningarna fixar bra väder, så blir det några småturer hit o dit sen är det dax för den stora begivenheten i september Elmia det får absolut inte missas så det är fullteknat i år.

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1701 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 638 fristående campingplatser och 760 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 303 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2022-06

• Husvagn & Camping 2022-05

• Campingkatalogen 2022

• Husvagn & Camping 2022-04

• Husvagn & Camping 2022-03

• Husvagn & Camping 2022-02

• Husvagn & Camping 2022-01

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206