Höstresa - Åktur... / av Bysse

• 27 svar
Höstresa - Åktur...
2011-10-31 kl 12:54

Vi har gjort en runda igen,i höstfärgernas rike.Startade här hemma,på vägen ner till SKÅNE träffade vi Bero,blev ju husbilssnack,och han var nyfiken på Burstnern..Färden gick vidare till Hässleholm,Kristianstad, Åhus där vi fyllde på gasolflaskorna.For sedan ner till tidigare campingplatsen, numera ställplats gratis i Åhus,.Stannade till lör.för att sedan åka till Husbilsexpo i Bromölla och uppdatera oss.Färden gick sedan vidare till Värdshuset Kalle på Spången och nu fyllde vi på magarna.Ett toppenställe..Mätta och belåtna styrde vi kosan mot Ålabodarna utanför Glumslöv.Där finns en ställplats gratis,helt OK..Där kan man promenra vid havet och få frisk luft.Stannade till sön.fm.Vi bröt upp vid 10 tiden och styrde mot Örkeljunga. Väl där hos Bengt i Örkeljunga försvann några timmar.Finns många vagnar/bilar att gå ut och in i och bese. Vi blev även bjudna på våfflor grädde sylt och kaffe,..Där ser ni vad ni går miste om när ni ställer in för vintern.Ja nu är vi hemma igen,och i slutet av veckan åker vi igen,,,

2011-10-31 kl 14:16

Det va en bra runda..

2011-10-31 kl 18:59

Kul runda Bysse, vilken tur att du o frugan slapp ta moppen.

2011-10-31 kl 22:11

Tja..måste ta Tommy i försvar...det är i alla fall en Bürstner som han drar runt om....dom med Adrior och Kabar parkerar hemma..lustigt..fyrkantiga hjul...

2011-11-01 kl 07:10

Jag trodde att man fått bättre kvalitet med detta märke, än att hjulen skulle bli fyrkantiga.

Men det är nog ett jävla skitmärke ändå!

Bild

2011-11-01 kl 08:21

Jojo..och ändå älskar du den...

2011-11-01 kl 08:33

Zubac skrev:
Tja..måste ta Tommy i försvar...det är i alla fall en Bürstner som han drar runt om....dom med Adrior och Kabar parkerar hemma..lustigt..fyrkantiga hjul...

vi som har Adria och Kabe behöver ju inte åka ut var helg vi väntar till vintern då blir dom fyrkantiga hjulen runda, då kann man åka ut på en ställplats och njuta av den goa värmen i bilen och golvvärmen som andra inte har varit i närheten av,

ha det bra zubak och invänta bättre temparatur

för Burstner.

2011-11-01 kl 08:50

SIR-N Hörrdu gamgubbe, e de så att du åker FORD,är det så,´skulle jag inte våga skriva så om FIAT.Eller är det MB= mindre betrodd..Tala nu om vad du har för höskrinda till H-bil..Eftersom du kallar dig SIR-N ,kan det vara RR..??

2011-11-01 kl 10:56

Jag åker Fiat fast det är nog en höskrinda i grund o botten.
På detta är det byggt en husbil från Adria.

Hallå vakna !

2011-11-01 kl 12:22

Du SIR-N... Kallas inte Adrian i din hemtrakt Vellinge för rullebön???

2011-11-01 kl 12:37

Hallelulja Bysse har vaknat.

2011-11-01 kl 13:48

bero skrev:
Zubac skrev:

vi som har Adria och Kabe behöver ju inte åka ut var helg vi väntar till vintern då blir dom fyrkantiga hjulen runda, då kann man åka ut på en ställplats och njuta av den goa värmen i bilen och golvvärmen som andra inte har varit i närheten av,

ha det bra zubak och invänta bättre temparatur

för Burstner.

Tja..nu blir väl pajkastning..efter 5 månader ute i Europa och 1500-1600 mil och i runda tall 1900lit.bensin behöver jag inte ha golvvärmen..det blir varmt ändå..men har ingen lust att vara här på nån Camping..

2011-11-01 kl 14:09

Jag förstår att du inte kan läsa..och behöver inte spara till bensinen...kanske är det så att dieselåkarna får göra det..varje resa var ungefär 530 mil så det är lätt att räkna..men det kan du väl inte heller...miljözoner?det är inte så många städer som har infört detta...

2011-11-01 kl 14:47

Vissa kan inte läsa och vissa kan inte skriva.
Så är vi allihop !

2011-11-01 kl 20:11

Zubac skrev:
Jag förstår att du inte kan läsa..och behöver inte spara till bensinen...kanske är det så att dieselåkarna får göra det..varje resa var ungefär 530 mil så det är lätt att räkna..men det kan du väl inte heller...miljözoner?det är inte så många städer som har infört detta...

Det har jag med undrat øver.Man håller på med dom her miljömärkerna i fönstren,att det måste man ha,men när man åker i kors ock tvärs där nere,träffer man sällan på det här.Själv använder man sykkel i byar,så man kommer sällan innanför dom här sonerna.

2011-11-01 kl 21:30

Verkar ha varit en fin tripp Edling. Hoppas du får njuta av många till innan snön lägger sig.

2011-11-02 kl 07:57

Baggen skrev:
Zubac skrev:

Det har jag med undrat øver.Man håller på med dom her miljömärkerna i fönstren,att det måste man ha,men när man åker i kors ock tvärs där nere,träffer man sällan på det här.Själv använder man sykkel i byar,så man kommer sällan innanför dom här sonerna.

Som sagt,man behöver inte ha om man inte skall åka in i centrum av vissa städer och hur många är dom av oss som åker så?Visst kanske med personbil men med fritidsfordon?Och dom vanligaste stråk för svenskar är väl Mossel dalen och där finner man inga miljözoner..rätta mig om jag har fel!Och för dom som använder Tyskland som ren tranzit väg på väg ner mot medelhavet så finns det inga hinder i form av några miljömärket.Så mycket är uppblåst men det är mina tankar..då är det värre för dom som åker med fordon över 3500kg där är det stop för dom, för dom möts av skylten stop/3500 i dom flesta städer.

2011-11-02 kl 10:14

Jag behöver inte röda,gula,gröna märken,för jag kommer inte så nära städerna med 9,20 långa Burstnern..
Att jag får betala för vikten anser jag helt OK.Den väger 5 ton,som Zubac skriver ,att det är värre,jag visste det innan jag skaffade H-bilen,m.a.o. ingick i köpet,så betala å var glad.Jag klagar inte,jag åker och njuter istället...

2011-11-02 kl 10:19

Du Frank,va inte du Kristianstadsbo tidigare i ditt liv?? Du bytte ut skitiga och gråa vidder mot vita vackra vidder.Åk runt och njut däruppe ,det ger mer där...

2011-11-02 kl 11:21

Jo det är sant och jag både nyttjar och njuter av den natur och de omgivningar som finns här uppe men jag håller ändå delar av Skåne högt. Troligen är det kontrasterna till det jag redan har som lockar mig söderut.

2011-11-02 kl 13:59

Bysse skrev:
Jag behöver inte röda,gula,gröna märken,för jag kommer inte så nära städerna med 9,20 långa Burstnern..
Att jag får betala för vikten anser jag helt OK.Den väger 5 ton,som Zubac skriver ,att det är värre,jag visste det innan jag skaffade H-bilen,m.a.o. ingick i köpet,så betala å var glad.Jag klagar inte,jag åker och njuter istället...

Det är rätta takter,min bäste Bysse,men visst blir man trött på dom som köper tunga bilar eller viktar upp dom och sen åker land och rike runt för att slippa betala Go Box(det gäller Österrike)

2011-11-02 kl 14:09

Ha-ha Zubac, inte blir man trött på dessa, men dom tröttar ut sig själva.
Nu ska vi åka till Tantolundens husbilscanp o göra Stockholm, fredag kväll ska vi på globen och se och höra Mark Knopfler och Bob Dylan. De ni på andra raden ska vi sitta..

2011-11-02 kl 14:30

[quote="findus1"]Ha-ha Zubac, inte blir man trött på dessa, men dom tröttar ut sig själva.

Jojo,men dom skriver och klagar,att det är dyrt att åka i vissa länder(läser i en viss forum)kan bara läsa men kan inte skriva där..tyvärr,

2011-11-02 kl 17:18

Men Zubac har du skrivit ngt otilåtet på detta forum eller ??

2011-11-02 kl 20:19

Axelvevaxel skrev:
Men Zubac har du skrivit ngt otilåtet på detta forum eller ??

Nej det tror jag inte..men det är skönt att du kommer fram med den rätta Nicken..blir trött på alla ändringar och känns ärligare..

2011-11-02 kl 20:47

Jag heter ju Sören det blir ju Sir-n.

Kul va

2011-11-03 kl 07:39

Axelvevaxel skrev:
Jag heter ju Sören det blir ju Sir-n.

Kul va

Visst,men jag är ju van vid "Axelvevaxel"

• 27 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1701 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 638 fristående campingplatser och 760 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 303 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2022-06

• Husvagn & Camping 2022-05

• Campingkatalogen 2022

• Husvagn & Camping 2022-04

• Husvagn & Camping 2022-03

• Husvagn & Camping 2022-02

• Husvagn & Camping 2022-01

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206