Öland nästa det bästa. / av Bysse

• 18 svar
Öland nästa det bästa.
2011-11-04 kl 17:29

Vi och husbilen far till Öland lör. 5 nov. Sol,höst, automatlåda, luftfjädring.En runda i Kalmar först sedan oj oj, över bron bara.Varför ställa in, är ni bekväma av ER..Tror inte Ni och ekipage skulle må sämre av en utflykt..Lite avundsjuka kan ni vara,,he he

2011-11-04 kl 18:02

Hmm hehe vem skulle vara avundsjuk?
Vinter halvåret erbjuder så mycket annat kul att göra om man inte bor i en skogsdunge. Hehe.

Ha de roligt på Öland ni. haa haaaa

2011-11-04 kl 18:36

Ha det kul på Öland,och varför skulle man vara avundsjuk??På Öland??

2011-11-04 kl 22:36

Bysse skrev:
Vi och husbilen far till Öland lör. 5 nov. Sol,höst, automatlåda, luftfjädring.En runda i Kalmar först sedan oj oj, över bron bara.Varför ställa in, är ni bekväma av ER..Tror inte Ni och ekipage skulle må sämre av en utflykt..Lite avundsjuka kan ni vara,,he he

Inte ett dugg avis för jag klarar mig bra iaf .

--------------------------------------------------
Hälsningar Conny Stefansson med familj som utgår från Kristinehamn i värmland

Bilder : [url] http://conny-555.bilddagboken.se/p/main.html [/url]
Picasa web : [url] http://picasaweb.google.com/conny.stefansson [/url]
Youtube : [url] http://www.youtube.com/user/connyst66 [/url]

CC medlem : 73162 Värmlands Län (S)

BIL : Volvo V70 2,5T 1999
DRAGBIL : VW Tiguan TSI 200 2008
DRAR : Cabby 67FT 2005 (stugan)

L-V-V-C = lägenhet-volvo-vw-cabby
2011-11-04 kl 23:14

Det är bra att du är ute och luftar ekipaket Edling så du inte får gravrost i cylinderloppen :-)

2011-11-05 kl 00:28

Det skulle vara för luftfjädringen då... annars vet jag verkligen inte vad som skulle få mig till Öland så här års.

2011-11-05 kl 08:42

Du Frank, häller i lite REDEX ,ja du vet,även STP, då håller sig rosten borta.Kl.är 08.30 och vi har en enorm dimma här,synd att man inte var dimmig själv, sedan i går kväll..

Kampare pojken, jo jag vet vad du inte kan stå emot..En helhelg på Hot.Skansen i Färjestaden,med spa, massage samt ett besök i wiskeykällaren. Nobbar du nu?? Sedan får du ju åka kungligt med mig," Burstner "

2011-11-05 kl 18:01

Varför till Öland o trängas över huvud taget ? Öppna vyerna !

2011-11-05 kl 23:26

FOL skrev:
Varför till Öland o trängas över huvud taget ? Öppna vyerna !

Inte trängas man på öland så här års...det finns väl ingenting där som gör att man skulle trängas..lika lite som på andra ställen i landet..allt är stängt..

2011-11-06 kl 08:35

Zubac hur är det dina vyer då. Din bil hittar väl själv till Kroatien.

Den vet säkert vart alla verkstäder finns efter vägen också hehe.

2011-11-06 kl 09:22

Axelvevaxel skrev:
Zubac hur är det dina vyer då. Din bil hittar väl själv till Kroatien.

Den vet säkert vart alla verkstäder finns efter vägen också hehe.

Det tror jag att den gör,fast jag brukar inte bli så långvarig i Kroatien...ungefär 7dar på två månader..resten av tiden befinner jag mig i Tyskland...och lite i Österrike...

2011-11-06 kl 09:49

Va bra då kanske du har en del tips för vi tänkte åka till Moseldalen i sommar.
Men du kanske har något annat intressant att tipsa om.
Fiat är nog en bra bil emmelanåt kanske hehe.

2011-11-06 kl 10:32

Hela Mosel är ju härlig.Man åker inn vid Koblenz ock føljer väg 49 nedöver.Den går väl över till väg nr 53 så småningom före Bernkastel,som är en trävlig stad.Vi åkte så småningom ned till Tysklands gamlaste stad,Trier som har en mycket bra Camp/Ställplats. http://www.camping-treviris.de/home.html Här är man bare et par mil från Luxembourg,som är en ok utflyckt,ock tanka billig diesel. När man först är där nere,ska man också åka Rhindalen,ock bli en dag eller två på http://camping-loreleyblick.de/neu/campingplatz.php?lang=english Här parkerar man helt inntil Rhinen,vart man kan titta på älvtrafiken ock bara mysa ock titta sig omkring. Båda Rhin ock Mosel är trävliga,så det är bara att åka i väg när det är dags.

2011-11-07 kl 14:04

Ja ,hej på Er ,, då var vi tillbaka från Öland. En perfekt resa igen, väldigt mycket tät dimma bara.Har kunnat räknat in 20 h-bilar i alla fall, 8 h-vagnar som luftade på sig.

Det som retar mig denna helg är dessa j---a hästsläp som inte är f-n att använda sina backspeglar, de kör i 70 km på 110 vägar, de e parasiter, inte ser de i speglarna ,inte bryr de sig om att det är kilometervis kö bakom..

2011-11-07 kl 14:07

Välkommen till fastlandet igen...

2011-11-07 kl 14:16

Tack Zubac,,man kände av jordbävningen på Mallis ,var det väl..

2011-11-07 kl 15:41

[quote="Bysse"]Ja ,hej på Er ,, då var vi tillbaka från Öland. En perfekt resa igen, väldigt mycket tät dimma bara.Har kunnat räknat in 20 h-bilar i alla fall, 8 h-vagnar som luftade på sig.

Det som retar mig denna helg är dessa j---a hästsläp som inte är f-n att använda sina backspeglar,

Bysse
Jag har inte sett en enda hästsläp med sidorutor och backspeglar Bara en liten ruta framåt så dom har svårt att se bakåt.
Förlåt kunde inte låta bli att skoja.

2011-11-07 kl 16:08

30606. Det mottogs med skratt .Husvagnsfolk är mycket bättre att ha uppsikt, faktiskt..Fråga Har någon någongång sett ett hästvagnsekipage gå åt sidan ,eller stannat för att släppa förbi långa kön?? Sedan de vet att de kör i 70 ,och ändå ,nej tro inget..

• 18 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1701 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 638 fristående campingplatser och 760 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 303 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2022-06

• Husvagn & Camping 2022-05

• Campingkatalogen 2022

• Husvagn & Camping 2022-04

• Husvagn & Camping 2022-03

• Husvagn & Camping 2022-02

• Husvagn & Camping 2022-01

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206